Vis tv marco kraal waar is hij mee bezig ?


Zwier Noordman
Berichten: 67
Lid geworden op: 11-03-2002 01:00
Locatie: Breda

01-05-2002 13:47

Ok ik dacht dus echt dat mensen die duizende kijkers moet uitleggen hoe het vissen in elkaar zit er verstand van hebben.

Zit ie vrolijk te vertellen dat een beginnende karpervisser aan een betaalwater een hele goede keus doet.

Er is al genoeg gezegd over betaalwateren maar dit vind ik gewoon domste wat je kan doen als vis organisaties.Je spreekt met vis tv vooral veel jonge kijkers aan waarvoor ed en marco voorbeeld vissers zijn.Ik weet niet of er op dit db mensen zijn die met de betrefende organisties iets te maken hebben maar ik hoop op een reactie.
Wilko Bloem

01-05-2002 18:35

Inderdaad Zwier, de mens zou er bijna iets van gaan denken. Wat, dat laat ik in het midden. Ik heb die uitzending niet gezien, dus ik oordeel niet! Ik kan het mij nauwelijks voorstellen, want ik dacht hem redelijk goed te kennen als mens!
Met verbaasde groet Wilko :???:
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

01-05-2002 23:10

Voor beginnende karpervissers is er een hoop te leren op betaalwateren. Ze zullen daar vrijwel altijd vis vangen omdat het er bomvol van zit. Dat bedoelen ze te zeggen.

Ik denk niet dat hun de kennis hebben over enige betaalwateren, mail ze anders hoe jij over dit soort wateren denkt. Ik ben er ook geen voorstander van, maar ik denk niet dat ze bij vis-tv veel kennis van betaalwateren hebben opgedaan.

Al met al ze lullen ergens over waar ze nix van weten. (Tenzij hun goede ervaringen hebben met betaalwateren)
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

03-05-2002 12:59

Op 2002-05-01 23:10, schreef bas bakker:
Voor beginnende karpervissers is er een hoop te leren op betaalwateren. Ze zullen daar vrijwel altijd vis vangen omdat het er bomvol van zit. Dat bedoelen ze te zeggen.



ik denk juist niet dat je veel kunt leren op dergelijke volgepropte putten. je hoeft bij wijze van spreken je hengels maar ergens neer te mikken en de karper is zeker wel in de buurt. wellicht dat je over rigs het een en ander te weten komt, maar inzicht in het water dus absoluut niet naar mijn mening. en zoals ook in andere discussies al aangegeven is, is de rig niet bepalend voor je vangst, maar mede verantwoordelijk, slechts een klein onderdeel in een groot geheel.
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

03-05-2002 16:35

Maar bij een beginnende visser is het beste om niet alles te gelijk te leren, want dat vergeet je weer.

Door vangen van karper alleen al leer je al heel veel.
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

05-05-2002 16:55

ik ben van de week naar een betaalwater geweest en als je nog niet zo lang vist dan is het best leuk want je vangt bijna altijd wat.


MVG Robin de ronde
Gast

05-05-2002 19:10

als je in een betaalwater zeker vangt en zoals er al gezegt werd het maakt niet uit wat je doet,zal je er niets leren.als deze jongeren dan in hun thuis water gaan vissen en sessie na sessie blanken gaan de hengels in de schuur of er word weer naar betaalwater gegaan want daar vang je teminste iets.
wie wordt er nu beter van die uitspraak op tv denk daar maar eens over na!!
van blanken leer je vissen want dan ga je pas denken wat doe ik verkeert, als je maar blyft vangen zoals die 36 stuks op tv zal je je tactiek niet veranderen
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

05-05-2002 20:12

Wie zegt dat je op betaalwateren altijd wat vangt door de grote hengeldruk kun je daar dus ook wel blanken hoor......

Waarom altijd dat gezeur weer over betaal of niet betaal, laat iedere karpervisser toch in zijn waarde en zijn eigen keuze maken... Tja als jij het daar niet mee eens bent... het zei zo......

met vr gr
R.Koopal
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

06-05-2002 00:55

En straks op elke put een andere vergunning kopen zeker?
Die is gek!!! Als mensen geld ruiken gaat het niet goed...ja met hun!!!

& hoe meer vraag er naar is, des te meer komen er...Ook veel beviste wateren moeten er aan geloven, omdat daar geld aan te verdienen is....Echternach is het nieuwste voorbeeld......er volgen er meer...hoe jammer mensen als ik het ook vinden.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

06-05-2002 11:17

Dat het in Engeland heel gewoon is om voor vele wateren op de wachtlijst te moeten & te betalen brengt als gevolgen mee dat ze dikke vissen jatten van het vaste land om maar meer belangstelling te creeren voor hun beheerde putje. Hoe meer mensen er willen vissen des te hoger kunnen ze de prijs voor de vergunningen van hun put maken. Ook geen wonder dat er in Engeland zoveel mensen gesponserd worden...

Het voorbeeld ligt er: De vraag is wil jij zo vissen? Nou ik dus niet!
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

06-05-2002 12:10

Mijnheer bart,
Wat loop je nu te ijlen dat alles betaalwater gaat worden, ik snap niet dat jullie elke keer weer over dit onderwerp kunnen lopen bakkelijen... Waarom moet jij alles voor het zeggen hebben wat karpervissers wel en niet mogen doen?! Volgens mij leven WIJ in een democratisch land waar we onze mening mogen uiten en ook zelf mogen bepalen wat we doen... Aangezien ik gisteren heb gezien dat in Frankrijk gekozen is voor deze democratie is dat daar ook van toepassing.... Ik ben dus niet voor betaal en ook niet tegen... Het boeit me niet waar een karpervisser voor kiest en zo hoort het naar mijn mening te zijn.... Karpervissen is een hobby en dus geen religie zoals Douwe dat zegt!!.. Probeer niet iets te prediken waar anderen niet van overtuigd zijn... want dan moet je zondag ochtend maar langs de deuren lopen.....

gr
R.Koopal
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-05-2002 12:44

Sorry Rogier, Mij boeit het wel! Die Democratie die jij aanhaalt, daarin heb je gelijk, maar betekent wel dat je keuzes hebt. En met jouw standpunt: niet voor en niet tegen schiet je niet veel op, betekent dat jij geen keuze maakt (of nog niet gemaakt heb). Een groter worden aantal bezoekers van betaalwateren zal inhouden dat er nog steeds betaalwateren bijkomen, inhoudend vaste stekken en meer van die beperkende maatregelen etc. Als ik constateer op hoeveel wateren je vroeger met een normale vergunning je eigen visserij kon bepalen waar dit nu niet meer mogelijk is, dan heb ik in principe wel degelijk daar wat op tegen. Dit alles nog even afgezien van het welzijn van de vissen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-05-2002 12:48

Het heeft ook weinig met democratie te maken als je kunt kiezen tussen rechts en ultrarechts, dan heb je te kiezen tussen tussen twee kwaden.
Dus de linkerkant heeft wijselijk gekozen voor rechts.
Democratie wil zeggen dat je de keuze hebt tussen stromingen maar dat hebben ze zelf naar de kloten geholpen, eigen schult dikke bult zou je haast zeggen.
Ware het niet dat hier de verkiezingen nog moeten komen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

06-05-2002 16:12

Beste Rogier,

Je ijlt tegen beter weten in JONGE-man, het irriteert mij mateloos als mensen zoals jij op deze manier reageren op dit board van een goed niveau met je 23 jaartjes. Heb respect voor mensen zoals Bart die met een stelling komen waar jij bijv een hoop van kan leren...vergis je niet wat er allemaal mogelijk is mbt betaalwateren.....het draait immers allemaal om geld en daarvoor hebben ze bijvoorbeeld heel Oost Afrika kaalgekapt in nog geen 50 jaar tijd.....weet je om hoeveel hectare grond dat gaat, zo en nu terug naar het water want je zult wel denken waar heeft ie het over; nou al die wateren waar het uberhaupt interessant is om een lijntje nat te maken daar azen heel wat van die corrupte money makers op VERGEET dat nooit! En dat voorbeeld van Afrika geef ik alleen maar om jou te laten zien wat er dus mogelijk is wanneer mensen geld zien, want niemand voorspelde 50 jaar terug dat het halve continent zonder bomen zou komen te zitten maar het is om te huilen dat dat wel is gebeurt, weg ecosysteem…Nog even en WEG MOOIE RUSTIGE WATEREN!
En als je het verband niet begrijpt wat ik hier aangeef mbt hectare grond ivm hectare water dan zegt mij dat genoeg over jou.

Toch nog met vriendelijke groet dan maar,
want ik ben de laatste die heir ruzie zoekt Rogier!

RAY
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-05-2002 08:56

Niet zo somber Menno, zover zal het nooit komen! Gezien de aanwas van leden bij de Franse AAPPMA's (HSV-en) voornamelijk uit jonge karpervissers bestaat zal hierin op termijn ook weer een omslagpunt komen. Waar ik me mateloos aan kan ergeren zijn de redenen om naar zo'n B-water te gaan vissen, om er enkele te noemen: onwetendheid, gemakzucht, geen tijd om zelf iets uit te zoeken, spreek geen Frans, z.g. veiligheid etc.etc. Wel een grote bek over een onthaakmat te gebruiken, maar hierbij houdt het voor een aantal dan ook direct mee op!
Ook het vangen neemt een enorme plaats in (ego), zie ook de talrijke vragen over hoe moet ik op ... vissen en wie weet iets over stek .. Net alsof het vangen van vissen op overbezette B-wateren ook maar enigerlei waarde heeft! Let s.v.p. wel op het woord overbezette, ik scheer niet alle B-wateren over één kam.
Arjan van den Berg

07-05-2002 11:18

ook op de site van Piet Vogel staat nu een nieuw verhaal over La Horror, echt jammer dat zo'n respectabel iemand die het goede voorbeeld zou moeten geven zich inlaat met dit soort praktijken. voor mij geen PB onderlijnen meer.

MVG

Arjan
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

08-05-2002 10:54

Ten eerste Aart Lokhorst, vind ik dat ik wel een keuze maak.. Ik ga 2 keer naar Frankrijk en ga naar zowel betaal als niet betaal.. Wat ik zeg is dat het mij niet uitmaakt waar een karpervisser voor kiest. Dat moet hij zelf weten in plaats dat iemand hem afrekent op zijn keuze. Dat vind ik raar, laat iedereen toch in z`n waarde...

Ten tweede slaat het natuurlijk nergens op wat je zegt Douwe... Tussen rechts en ultrarechts.. Volgens mij hebben ze in de eerste ronde allemaal kunnen kiezen voor elke stroming die er is... Dus dat dat de 2 keuzen zijn in het verloop is toch echt aan hun zelf te danken.....

Raymond ik ben absoluut niet uit op ruzie op het forum, ik vind het alleen raar dat elke maand het weer zonodig over betaal en niet betaal moeten hebben... Ik wilde alleen maar aangeven dat we daar genoeg topics over hadden.. Maar ehh.. leeftijd zegt niks over intelligentie hoor... Of zeg jij dat jij met 5 jaar meer levenservaring meer intelligentie opgebouwd hebt???

Menno, waar heb je het over.....hoerenputten??? Kom op man, overdrijven is toch ook een vak.... Of anders moet je mij maar eens uitleggen waar je het over hebt.....

En uhh.. om het nog eens duidelijk te maken ik ben absoluut niet opzoek naar ruzie... Ik wil alleen duidelijk maken dat we telkens met deze discussie in herhaling vallen...

met vr gr
R.Koopal
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-05-2002 11:21

Rogier je vind het niet erg he dat ik er niet verder op in ga?
Mocht je het wel erg vinden, jammer dan voor jou.
Bichem Boedhoe
Berichten: 66
Lid geworden op: 14-03-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

08-05-2002 11:38

Allen gegroet,
Betaalwateren?! Volgens mij is dit een tendens die niet meer te stoppen valt. Mijn inziens draait de hele maatschappij om geld, waarom dan niet het karpervissen?! Ik ben zelf geen voorstander van betaalwateren. Ik keur het ook niet af.....het voldoet in zekere mate aan bepaalde vraag...de vraag maakt de markt, zo is het nu eenmaal. Tot mijn spijt. Ik maak me ongerust over het feit dat niet alle betaalwateren even zorgvuldig omgaan met hun uitzettingsbeleid, met name dat er teveel karper rond zwemt en of gestolen karpers worden overgezet.
Groet,
Bichem
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-05-2002 12:09

Beste Roger en Bichem: Bichem zegt het treffend in zijn laatste zin, gezien die feiten blijft het mij dus wel boeien.
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

08-05-2002 13:14

zal wel een rare opvatting van mij zijn, maar er zijn ook gewone vijvers waar door de plaatselijke vissers vissen uit andere waters (bv de maas) worden ingezet ook hierbij geld dat het niet altijd alleen maar om kleintjes gaat.

de vissers doen het dan niet voor geld maar puur voor zichzelf

ook kan ik mij een verhaal herinnerinnen waaruit bleek dat in belgie het een of andere water flinke schade had opgelopen in het bestand grote vissen en dat deze toen ook door enkele bekende vissers weer zijn aangevuld

let op:

IK BEN ABSOLUUT GEEN VOORSTANDER VAN BETAALWATEREN, en probeer het zeker niet goed te praten, MAAR LATEN WE EERLIJK ZIJN HET GAAT OOK VAAK GENOEG VERKEERD DOOR ANDERE VISSERS ZOWEL BEKENDE ALS OOK de 'GEWONE'


groeten van marcel
Bichem Boedhoe
Berichten: 66
Lid geworden op: 14-03-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

08-05-2002 14:41

Marcel,
Het overzetten van vis is in alle gevallen verkeerd, hoewel je als visser vaak voor jezelf wel een en ander kunt rechtvaardigen maar dit is gewoon binnen het scene 'not done'. Vaak worden vissen overgezet omdat men een ander geen mooie vis gunt of omdat men zelf een karper uit een moeilijke water in makkelijker/ overzichtelijker water stopt om hem maar keer op keer te vangen, het liefst een paar kilo zwaarder. Dit heeft echt niets met karpervissen te maken.

Het overzetten van vis in het context zoals op dit forum besproken, te weten betaalwateren, vind zijn basis alleen in geldelijk gewin. Dit is niet alleen 'not done' maar ook eens zeer zorgelijk! Men jaagt dan niet meer alleen op de kilo's maar ook op Euro's.

P.s. wij zijn in Nederland maar flink verwend dat wij in veel wateren kunnen vissen met onze vergunningsysteem waar je met 35 Euro klaar bent. In de landen om ons heen moet je al gauw een tienvoud van dit bedrag betalen om ergens te mogen vissen.
Voor de karpervissers uit omringende landen (ik weet niet hoe het in Belgie is geregeld) is het betaalwater systeem dus iets eigens.....ben ik blij dat ik hier woon!
Groet,
Bichem
Gast

09-05-2002 15:20

de hele discusie over betaal water is gewoon dat de beheerende instantie VEEL geldt aan iemands hobby verdiend daarom ben ik inpresiepe tegen betaal water als ze de prys nu eens naar beneden gooien en het geldt aan de vissen besteden die daar rond zwemmen kryg je gelyk een ander verhaal
maar ja zoals marco borsato al zegt:dromen zyn bedrog
de instanties zullen echt die dollar tekens in hun ogen houden zolang er vraag naar is als de vraag zakt zakt ook de prys en dan denk ik dat de vissen er de duppe van worden
waarja iedereen wil die eene groote karper vangen dus zal de vraag ook niet zaken dus de oorzaak ligt ook by de karpervissers zelf
als je met ze alle eens een jaartje de betaalputten myt moet je eens zien wat er gaat gebeuren!!!!!!
Hans-Peter van Ee

09-05-2002 18:35

Heren

We zijn afgedwaald van het eigenlijke onderwerp en dat was:'Waarom promoot Marco Kraal betaalwater bij vis-tv'??

Mij komt het in ieder geval onzinnig over als men beweerd dat de beginnende visser daar veel meer leert, doordat er vaak wel een aantal karpers wordt gevangen.
Ik denk dat men deze vissers dan juist niets leert. Zij leren dan niet hoe moeilijk karpers vangen soms kan zijn.
Zoals al gezegd in deze discussie, blanken kan geen kwaad.

Daarbij denk ik dat men beginnende karpervisers eens kan wijzen op de vele verschillende manieren waarop men karpers kan vangen.
Van penvissen, drijvend en freelinen zullen zij veel meer leren, dan hen achter een set-up te plaatsen op een betaalwater.
Bij deze manieren van vissen komt veel meer passie en emotie om de hoek kijken.
En dan kan de beginner in kwestie zelf ervaren of hij vissersbloed heeft, of dat hij slechts wordt aangetrokken door de grote vissen foto's.

Wel opvallend weer binnen deze discussie is dat sommige niet willen snappen of weten wat er zich soms afspeelt op betaalwateren.
Karpers overplaatsen of doorverkopen getuigt van een enorme criminele lafheid.
Een karper is kwetsbaar en weerloos op de kant, dus handel altijd in het belang van de vis.
Gaan zitten op een fout/overbezet betaalwater is gewoon meewerken aan dierenmishandeling.

met afvragende groet

HPE
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

10-05-2002 12:46

Op 2002-05-08 14:41, schreef Bichem Boedhoe:
Marcel,
Het overzetten van vis is in alle gevallen verkeerd, hoewel je als visser vaak voor jezelf wel een en ander kunt rechtvaardigen maar dit is gewoon binnen het scene 'not done'. Vaak worden vissen overgezet omdat men een ander geen mooie vis gunt of omdat men zelf een karper uit een moeilijke water in makkelijker/ overzichtelijker water stopt om hem maar keer op keer te vangen, het liefst een paar kilo zwaarder. Dit heeft echt niets met karpervissen te maken.

Het overzetten van vis in het context zoals op dit forum besproken, te weten betaalwateren, vind zijn basis alleen in geldelijk gewin. Dit is niet alleen 'not done' maar ook eens zeer zorgelijk! Men jaagt dan niet meer alleen op de kilo's maar ook op Euro's.

P.s. wij zijn in Nederland maar flink verwend dat wij in veel wateren kunnen vissen met onze vergunningsysteem waar je met 35 Euro klaar bent. In de landen om ons heen moet je al gauw een tienvoud van dit bedrag betalen om ergens te mogen vissen.
Voor de karpervissers uit omringende landen (ik weet niet hoe het in Belgie is geregeld) is het betaalwater systeem dus iets eigens.....ben ik blij dat ik hier woon!
Groet,
Bichem


dat snap ik en ben ik helemaal met je eens. in een andere topic kwam ik echter het volgende stukje tekst tegen en daar reageerde niemand op. (waarschijnlijk omdat hun (het vkb) alleen maar goede dingen doen of zo, maar zoals je zelf al zegt het principe is vind ik dan) hetzelfde

___De Gavers is zowel een topwater in Harelbeke als in Geraardsberge. We hebben het in deze discussie over de Geraardsbergse Gavers.

Dit water staat tot ver buiten de landsgrenzen bekend als fucking top. Ik bedoel dus groots, machtig en prachtig.
De Gavers heeft al een hele tros aan karpers van internationaal niveau voortgebracht waaronder het nationaal troeteldier, Skup. Skup is al een tijdje overleden, door toedoen van wat we in het vakjargon onwetende oetlullen noemen.

De vissterfte is te wijten aan een ziekte waarvan de naam me op dit moment ontgaat, en ik dacht dat het enkel de karper was die werd getroffen.
Het was een zeeeeeeeer moeilijk circuitwater waar je enkel overdag mocht vissen. Vele overtredingen zorgden enkel voor meer controle en meer ellende voor de vissers.

Vorig jaar heeft het VBK een uitzetting gedaan van karpers uit een ander water, om het bestand wat op te krikken. Maar het zal jaren duren vooralleer het water weet op zijn vroeger niveau zal zijn. _______


groeten van marcel