Trailer hellingen?


Plaats reactie
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

29-04-2002 22:59

Hoi hoi allen,
Ik wil de boot ook in frankrijk in gaan zetten op de rivieren, nu zit het zo dat er niet altijd iemand met mij mee kan, nu is dat niet zo'n ramp vis wel vaker alleen en ook in la france maar als ik daar een boot moet traileren dan wil ik toch echt wel het gevoel hebben dat de auto veilig staat. Als je met zijn 2en bent dan brengt de een de auto wel weg en de ander let op de spullen, geen probleem. Weten jullie misschien stadjes dorpjes of iets dergelijks langs rivieren (liefst Noord frankrijk) waarin zo'n trailerhelling is gevestigd en waar je je auto dus relatief veilig kunt wegzetten bijv onder een kerktoren. Die kerk of parkeerplaats mag niet verder dan pak em beet 150 meter weg liggen ten opzichte van de helling, maar dat had je al begrepen, tja misschien is een zodiac makkelijker in dit soort situaties maar ik zit toch echt een stuk veiliger te vissen met een vaste aluminium boot, stel je voor dat je zo'n rubberboot kapot vaart terwijl je 5 km verwijderd bent van de bewoonde wereld laat staan dat je zinkt, kijk en daarom heb ik na lang wikken en wegen toch voor een aluboot gekozen, degelijkheid voorop. Ik ken wel een aantal trailerhellingen op de mossele alleen die gebruik ik dus niet vanwege het feit dat je auto geheel afgelegen staat.

Alvast bedankt voor de eventuele tips. Ray
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

30-04-2002 13:17

Raymond,
zorg (ik weet dat het je vraag niet was) voor een deugdelijke kanteltrailer. Ook ik heb een alu boot die overal mee naar toe gaat. Ik kan hem vanaf een twee meter hoge kant laten zakken (incl. motor etc).
Dit betekent dat je in ieder dorp dat aan het water ligt je boot gewoon kan traileren.
suc6
edwin
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

30-04-2002 21:41

Da's waar alleen weet je wat het is; ik heb de combinatie in een koop gedaan, boot - trailer en bbmotor met toebehoren enz.
De trailer is er eentje van Pega, alleen niet kantelbaar dat is nou net jammer ok, maar ook zonder kantel moet er te vissen zijn en daar was ik dus ook naar opzoek (en ik denk meerder mensen). Een plaatsje of camping kan ook natuurlijk met helling, misschien wel nog mooier, dan maar wat dokken. Trouwens haventjes zijn misschien ook een optie ik neem aan dat je je auto daar ook wel kwijt kan. Ik kan zelf ook wel opzoek gaan want daar gaat mijn voorkeur eigenlijk wel naar uit maar ja ik dacht dit board is er niet voor niets, scheelt weer een hoop gepionier want dat heb ik wel genoeg gedaan de laatste jaren!

gr Raymond

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Raymond Hakkert op 2002-04-30 21:43 ]</font>
Plaats reactie