karper in de winter


Plaats reactie
joris linden
Berichten: 40
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: overpelt

22-11-2003 19:21

ik ben van plan om deze winter eens op karper te gaan maar kheb er geen vertrouwen in. wat kan je het beste doen om in de winter ook goed karper te vangen en waar is het beste? kanaal, vijver,..
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

22-11-2003 20:09

Als eerste heb je vertrouwen nodig.


RC
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

22-11-2003 20:24

Probeer het eens onder bruggen, warmwaterlozingen, eendevoerplekken en verdorde lelies.
Doe 1 ding vooral niet en dat is gelijk een groot en moeilijk water aanpakken, niet goed voor dat vertrouwen van je.

Veel succes, zelf zit ik liever een keertje de snoeken op de hielen, blijf je lekker warm.

Richard
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

22-11-2003 20:32

hoi joris,

bovengenoemde 2 opties passen zeker bij een goede wintersessie. Kijk ook of je een water hebt dat je al kent, (start niet op een nieuw water in de winter) zodat je het gedrag van de karpers weet, de hotspots in de zomer, de bodem, enz enz.

Start je nu zomaar ineens op een nieuw water dan kunnen de resultaten soms wel erg tegenvallen. Probeer ook met de boilies te blijven vissen waar je op dat water de vissen al vaker gevangen hebt.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

22-11-2003 21:34

Hoi Joris,
Kijk anders eens bij de verhalen van Karperwereld.nl daar staan verschillende verhalen over het vissen in de winter. Hier staan verschillende verhaaltje waar je veel van kunt leren.

Als ik jou was zou ik een water zoeken wat niet te groot is en een leuke bestand heeft aan karper. Op deze watertje ga je stekken zoeken zoals overhangde bomen, duikers, paaltje, rietkragen etc etc.
En niet te veel voeren in de winter maar dat kun je allemaal terug vinden in de verhalen op KWO!

groetjes Kevin
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

23-11-2003 13:48

Elke dag voeren op je plekken die je in de zomer ook vis opleveren.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

23-11-2003 15:37

Joris,

Allereerst zou ik beginnen op een wat kleiner water waar een redelijk bestand aan karper te vinden is. Voeren zou ik als beginner nog niet doen, dit i.v.m. soort aas, stek, hoeveelheid, kortom daar moet je eerst veel meer van af weten. Wat op een bovengenoemd watertje een echte killer kan zijn is instand vissen met een kleine pop-up als haakaas en daaraan een pva zakje met kleine hele, halve en verkruimelde boilies aan vast. Let op dat je de pva zakjes klein houdt, een stuk of 8 boilies erin.

Als je naar een uur nog geen beet hebt gehad gooi je op een andere stek en een andere diepte, net zolang tot dat je runs krijgt! Op die stek en diepte zou ik dan die sessie blijven vissen. Geloof mij dat dit een zeer effectieve manier van wintervissen is, en niet alleen voor beginners!

Groeten en succes,
Bart
brammie drost
Berichten: 56
Lid geworden op: 04-11-2003 01:00
Locatie: waddinxveen
Contacteer:

28-11-2003 12:44

hey joris,
Al was ik jou zou ik het eerst met de pen gaan vissen krijg je meer vertrouwen van!
dan vang je ook nog eens een brasem ofzow.
en je kan de vis dan beter op zoeken.
groeten bram
**Arwin Bos**

30-11-2003 17:45

Gewoon op een klein en ondiep plasje of slootje beginnen. Je kan het ook eerst met de pen proberen, want dan ben je lekker mobiel. Dit heeft mij al zeer veel vis opgeleverd. Zoek vooral naar plaatsen waar de karper beschutting vind. En probeer het eens met kattebrokken. Smerig maar o zo goed.
mvg arwin
Martijn Schild

08-12-2003 18:35

Ik vis in de winter op een kleine en ondiepe plas... ik vis daar op de plekken waar ik in de zomer ook vang. Deze plekken zijn bij het riet, riet zien karpers als bescherming als er verder weinig bescherming is.
Probeer het ook eens bij overhangende bomen... meestal vang je daar ook wel een visje.
Plaats reactie