Uw mening stellen wij zeer op prijs!, check aub de poll.


Stomen of koken, wat heeft uw voorkeur?

Peiling eindigde op 17-05-2012 17:45

Koken.
45
48%
Stomen.
49
52%
 
Totaal aantal stemmen: 94
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

28-04-2012 10:44

Wauw Jacco,

Stomen / Koken .....

Volgens mij zijn veel zaken al gezegd, maar is de uitkomst op zijn minst vaag.
1. Wat er niet uit lekt tijdens koken hoef je er ook niet in te stoppen, lees kosten reductie qua toevoegingen.
2. Vangkracht zit blijkbaar geen verschil in, alhoewel ik mij kan voorstellen dat sommige toevoegingen na (te lang / te heet) anders smaken / ruiken dan je zou denken.
3. Meeste klanten vragen er niet naar, lees maakt het niets uit, zolang hu bolleke maar vangt.
4. Koken is een veel lagere investering dan 'goed' stomen of low temp garen.
5. We weten allemaal dat de stek VEEL belangrijker is dan het voer. Iedereen heeft wel een ervaring dat de vissen op stek 1 wel beten maar op stek B niet terwijl de afstand tussen de hengels niet zo'n invloed zou mogen hebben. Denk hierbij aan iets (on)dieper, net wel / niet in de schaduw etc.

Dit allemaal meenemende denk ik dat jij ook een beetje zakelijk moet zijn en die bende gewoon moet gaan koken :-). Je zou zelfs kunnen overwegen op ze beiden te leveren, maar de arbeids intensiefste tegen een (kleine) meerprijs. De kachel moet wel branden en als men top of the best wil, dan kost dit een paar centjes. Voor mij maakt het niet uit dus ik koop net zo gemakkelijk de gekookte, mocht ik significante verschillen merken dan kan ik altijd nog besluiten om voor gestoomde knikkers te gaan.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

03-05-2012 18:16

Koken heeft nog wel een voordeel voor de thuisdraaier, namelijk het kookvocht. Gebruiken met een grondvoertje en daar je verse boilies op, dat kan goed uit pakken.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

03-05-2012 18:32

Marc,

Bij punt 1 zeg je dat bij stomen de kosten lager zijn omdat je er minder in hoeft te stoppen qua triggers etc. omdat het er niet uitlekt. Maar dan heb je het later over een wat duurdere arbeids intensievere gestoomde bol. Naar mijn bescheiden mening heft de kostenreductie weer die arbeidsintensievere stoombol op. Men betaald immers al vaak 50 cent per kilo meer als een kleinere maat dan 20 mm gewenst is. Een bol zou dan wel een stukje duurder worden als er ook al een meerprijs voor gestoomde boilies wordt gerekend, en dat kost ook weer klanten.

Maargoed zolang er keuze is uit gekookt EN gestoomd, waarom ook niet?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?