steenzout


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

14-02-2012 00:00

Ik wacht nogsteeds tot meneer Nash ''1 april'' roept... Nog 1,5 maand :wink:

Wiervrij door verzilting bodem/omgeving, of wiervrij door het omwoelen.

Tja het eerste is een feitelijk gegeven, al zal hier vast een tijd overheen gaan. Geen idee hoelang het duurt voordat de bodem echt verzilt is door het ''voeren'' van zout. Prettig zal het i.i.g. niet zijn als je met je voerbootje lekker wat zout strooit over die zoetwaterplanten. Lekker geconcentreerd op 1 plek en dan gaat het vast nog wat sneller.

Het 2e is een aanname. Of heeft hij een onderwatercamera geplaatst bij zijn voerstek om alles te controleren? Ik betwijfel het ten zeerste dat zout de doorslaggevende factor was.

Boilies worden nog enigzins ''netjes'' weggegeten door de aanwezige karpers/vissen, die dit omzetten in energie. Derest wordt uitgescheten en wellicht weer opnieuw opgevreten etc. etc.
Van zout kan je dit niet zeggen, en in hoeverre dit een effect heeft op de waterkwaliteit van een plaatselijk putje....
Helaas is dat een kwestie van afwachten. Kan dit uberhaubt positief zijn?

Er zijn naar mijn mening genoeg andere manieren om de karper ''wild'' te laten azen op je stek. Kan je ook nog eens vissen met hetzelfde aas wat je voert.... Nee gewoon zo compact mogelijk blijven vissen op een bergje zout!
Dat 95% vastgeroest zit in zijn gewoontes en hetzelfde doet als buurman die 100 meter verderop zit, moeten ze lekker zelf weten. Bij deze mensen zal dat zout ook geen wondermiddel zijn hoor.

Waar is het zelf ontdekken en expirimenteren gebleven? Vang je meer mee dan het kopiëren van een ander.... Maargoed gemak dient de mens.

Wat ik wel weet is dat ik deze week mijn zwarte auto, die ondertussen wit is, eens goed ga wassen. Al dat zout is niet goed voor mijn auto! Maar wel voor de vis? (of zit er een enorm verschil tussen strooizout en steenzout?)

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

14-02-2012 10:29

Ik denk dat dat indd geen vergelijking is Mathieu steenzout en strooizout.
In de vijver of aquarium word ook vaak behoorlijk zout gebruikt om een ziekte te verhelpen en in verhouding kan dat beetje wat een evt visser zou gebruiken echt geen kwaad.
Wat je opmerking over kopiëren of zelf uitvinden betreft ......waarom vis jij met boillies of met maïs of met kattenbrokken van mij part?
Je doet ideeën op van andere en daar is niks mis mee.
Gebruik jij iets wat een ander niet gebruikt en het vangt goed en je vertelt dat dan zullen andere dit ook proberen.
Zo is het ook gegaan met de boillie.
Vis is vis
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-02-2012 11:12

ik vond het al veel en veel te ver gaan in de achterlijke wereldje...
zelf doe ik er ook niet aan mee.
maar dit lijkt me nu echt " the beginning of the end" te gaan worden.... :o :-? :roll:

al dat zout van het strooien dat nu de grond in trekt en in het grondwater komt lijkt me al niks...
maar moedwillig zout in zoetwater gooien ? pfff veel gekker moet het niet worden...
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

14-02-2012 11:26

:roll: FF een vraag hoor, 50 a 60 gram op een kilo grondvoer of door de stickmix, aangeboden dmv. een pva of stickje??? Dus niet voeren met dat steenzout, zou dat schade kunnen berokkenen voor het te bevissen water en de karper die er zwemt????

mvg. :roll:
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

14-02-2012 11:27

Dat kopiëren doel ik meer op het feit dat een ''grote'' naam een artikel over zout schrijft, en jan en alleman dit gelijk moeten proberen alsof het wiel opnieuw is uitgevonden.
Terwijl er genoeg andere manieren zijn om tot een beter en voornamelijk constanter resultaat te komen.

Door een beetje logisch na te denken kan je immers zelf wel tot de conclusie komen dat een gedegen voerplek met wat dan ook meer vis vangt.
Zeker door het net wat anders te doen dan de rest. Zo moeilijk is dat niet toch?
Dat men er dan zout bij het haakaas ''strooit'' moeten ze zelf weten, alleen vang je dan vis vanwege het zout, of de voerplek? Ik denk meer het 2e.

Ik zie het nut er niet van in als je enkel en alleen wat zout bij je haakaas dropt, en voorderest totaal niks aanpast aan derest. En daarna verwacht dat door het zout toch wel ineens moet gaan lopen! Waardoor vang je in de eerste instantie geen karper zonder dat zout?
Lijkt me slimmer om daar eerder na over te denken dan simpelweg te ''kopiëren'' van meneer Nash.

En mocht.... ja mocht het zout echt werken? Dan is dit maar een kleine sleutel tot het succes.

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-02-2012 11:54

door het voer zit al genoeg zout ja.

maar als iedereen dit ook nog eens gaat doen (schapen gedrag en lekker storten met zn allen) lijkt me niet bevordelijk voor de (waterkwaliteit ,nu zal de karper er als laatst last van hebben , maar de rest deste eerder....

gewoon weer een nieuw hoofdstuk in de onzin van de karperwereld....

ik vis nog steeds zoals ik dat 15 jaar geleden deed... soepel onderlijntje of combi rig zonder allerlei toevoegingen,pva stringetje of zakje en klaar is kees. en ik vang mn visjes nog steeds.
dan maar een pep, alles beter dan met alle winden mee waaien en een of ander materialistisch ingestelde patser worden die alleen maar over zn dure spulletjes kan praten :lol: :lol:

(overigens bedoel ik hier niemand mee)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

14-02-2012 12:09

:roll: Weet niet hoor, denk niet dat steenzout bedoelt is om een voer plek te onder houden of om de stek wier vrij te maken! Wel gebruikt als toevoeging voor extra attractie in geringe mate (grondvoer, stickmix/ pva zakje, stickje/ oplosbaarheid.) Wat ik uit de posts opmaak, lijkt het dat men er vanuit gaat dat het steenzout, in bulk het water in gaat! Of het dan schadelijk is, JA, maar ben geen bioloog! In ieder geval wel interessant te lezen hoe men hierover denkt!

@Mathieu & Michel, ik heb het niet over de ketting reactie en nu ook de bollen vorm, steenzout van Na..., vind daar alleen de kleding lijn wel mooi van!

mvg.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-02-2012 12:28

robert smith schreef: Wat ik uit de posts opmaak, lijkt het dat men er vanuit gaat dat het steenzout, in bulk het water in gaat!
mvg.


dat is dus precies mn punt...

hoeveel karpervissers ( van alle karpervissers) weten wanneer ze het beste wat in kunnen zetten? en dan ook nog eens hoe ?

hoe vaak zie je mensen op een "foute" manier vissen ?
hoeveel mensen zullen het gebruik van dit product straks verkeerd interpreteren ? en hoeveel van die mensen leggen straks aan hun maatjes uit hoe je dit het beste kan gebruiken ? ( op de verkeerde manier...)
ik zie zelf meer nadelen dan voordelen wat dit product betreft... en er zijn genoeg andere middelen om de karper aan het azen te krijgen zonder het gevaar dat mensen het verkeerd gaan gebruiken.

dus ik zie dit als de zoveelste onzin toevoeging.

en binnen no time heb je natuurlijk steenzout dressuur :wink: :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

14-02-2012 12:41

Ok het is nu toevallig zout maar maak jij nooit een situatie mee dat ze er wel zijn maar niet willen azen en je dan vervolgen iets veranderd en ze wel gaan azen?
Werkt niet in alle gEvallen maar het is een optie die je kan inzetten om proberen de vis tot azen aan te zetten.
Ik vind de stelling dat het kwaad kan zeer overdreven iig.
En je moet er ook niet mee gaan voeren maar een beetje bij je haakaas.
Staat ook in dat artikel van nash
Vis is vis
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-02-2012 15:00

ben scholten schreef:Ok het is nu toevallig zout maar maak jij nooit een situatie mee dat ze er wel zijn maar niet willen azen en je dan vervolgen iets veranderd en ze wel gaan azen?
Werkt niet in alle gEvallen maar het is een optie die je kan inzetten om proberen de vis tot azen aan te zetten.
Ik vind de stelling dat het kwaad kan zeer overdreven iig.
En je moet er ook niet mee gaan voeren maar een beetje bij je haakaas.
Staat ook in dat artikel van nash


ik vind dat mensen die denken dit nodig te hebben om een visje te vangen zeer overdreven...
je kan die beesten niet dwingen tot vreten...
ikzelf zou me afvragen of ik dit wel zou willen...en ik zou eerder stoppen of een andere stek zoeken dan denk ik.
verder laat ik het hierbij. veel succes ermee allemaal.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

14-02-2012 15:53

ja michel das nou het mooie want ik vind jou kijk hierop overdreven.
wat een gelul zeg dwingen tot eten.
zijn geen ganzen waar men een trechter in de keel propt om ze vet te mesten.
je kan vissen niet dwingen tot eten maar je kan ze wel op verschillende manieren ertoe verleiden.
misschien heb je vandaag geen trek in aardappels en groente maar als ik een bord chinees voor je zet heb je misschien inneens wel trek.
Vis is vis
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-02-2012 15:58

ben scholten schreef:ja michel das nou het mooie want ik vind jou kijk hierop overdreven.
wat een gelul zeg dwingen tot eten.
zijn geen ganzen waar men een trechter in de keel propt om ze vet te mesten.
je kan vissen niet dwingen tot eten maar je kan ze wel op verschillende manieren ertoe verleiden.
misschien heb je vandaag geen trek in aardappels en groente maar als ik een bord chinees voor je zet heb je misschien inneens wel trek.



Nou, nog 1tje dan omdat je zo een aardige meneer bent :D

tot hoever wil een mens gaan om voor je hobby een vis te vangen ?

waar stopt het vissen en begint het presteren ?
waar stopt het genieten en begint de drang?
ik hou het voor mezelf graag bij vissen en genieten en voor mezelf hou ik het graag simpel en vang er geen drol minder door.
en als vissen wil lokken gebruik ik liever de gangbare (lees natuurvriendelijke) middelen...
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

14-02-2012 16:09

wat is er natuuronvriendelijk aan zout dan michel?
is ook een natuurproduct.
de vergelijking van vissen en presteren is hier totaal niet op ze plaats.
ik wil ook en ga ook lekker vissen en met veel plezier maar wil daarbij ook vissen vangen want dat geeft mij plezier( echt waar,ja echt waar)
en ik vang ook vis hoor begrijp me niet verkeerd maar meer is altijd welkom omdat ik dat leuk vind.
ik zie het probleem met dat zou totaal niet en volgens mij zie jij het ook verkeerd.
ik heb het nog nooit gebruikt maar wilde dat dit jaar wel een keer gaan proberen maar jij denkt denk ik dat men dalijk met kilo's zout gaat strooien en je dalijk naast karpers ook haaien kan vangen in de sloot.
Vis is vis
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

14-02-2012 16:34

Hey mensen!

Behoorlijke discussie over dat steenzout! En ik denk dat de voorstanders en tegenstanders eigenlijk allebei wel ergens gelijk hebben, veel te veel zout lijkt mij ook slecht voor de waterkwaliteit! Maar ik denk ook dat als het op de goede manier (dus met mate, en rekening houdend met collega's die het ook gebruiken) gebruikt wordt, het niet zo'n kwaad kan.

ik wil het zelf ook gaan gebruiken en kijken of het werkt, en ik heb het ook al in huis gehaalt. Ik heb er een gebruiksaanwijzing bij gekregen, dus voor de mensen die het willen gebruiken:
Afbeelding
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-02-2012 16:42

We hebben Het wel over karper vissers he ,.de serieuze heb je hier de rest denkt vaak enkel aan vangen
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

14-02-2012 16:56

serieus michel?

waar heb je dat gehaald michel ? omdat er een beschrijving bij zit :o
ik haal het gewoon in de winkel
Vis is vis
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

14-02-2012 17:16

Ik neem aan dat je mij bedoelt Ben?

Bij mij in de buurt is het nergens te krijgen, dus ik heb het bij een bedrijf dat in siervisvoeders handelt gehaalt,

Mvg tino
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-02-2012 17:25

Best lastig begrijpend lezen.... :roll:

zal het even anders proberen uit te leggen..


er is een nieuw wonder middel op de markt gekomen,dit wondermiddel heet zout.
het is de bedoeling een beetje bij je haakaas te doen zodat de karper (misschien) tot azen overgaat.
prachtig!
"doemscenario"

nu denken peppie en kokkie, hey ik kan ook aan zout komen alleen veel goedkoper,en leegt ondertussen de industrieele strooizoutvoorraad van thuis/werk of gaat naar appie en haalt een zak zout.

en hoe meer zout hoe meer karpers er tot azen overgaan...( logische beredenering van peppie vindt je niet? )

vervolgens zeggen ze dat aan al hun vriendjes......

dus peppie en kokkie gaan strooien / dumpen want zij willen hun target vis vangen waar ze ooit van gehoord hebben. :-?

ergens in deze topic werd al aangegeven dat als je zeewater verdampt er zout overblijft, nu is zeewater heel zout en weet ik zelf niet in hoeverre het wel oplost ,het enige wat ik weet is dat wij vissen in zoetwater.

stel dat het dus niet oplost in het water maar zich ermee vermengt en er komt steeds meer bij,dan zal je dus krijgen dat planten en dieren doodgaan. nu zal de karper als laatste gaan dus dan zal het wel minder erg zijn toch ?
iig hele ecosysteem naar de klote en dat allemaal om een fucking visje te vangen.

ik had het lekker voor mezelf gehouden en dit niet op de markt gebracht,want alles wat op de markt komt lopen die vissers als een stel makke schapen achteraan.
ik hou mn ogen tenminste open en kijk verder dan een visje vangen.

PS, MIJN MENING LEKKER PUH :P
Laatst gewijzigd door michel Tja op 14-02-2012 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-02-2012 17:32

ze hadden dit plaatje er ook op kunnen zetten :wink:

Afbeelding
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

14-02-2012 17:40

@michel

Je mening mag je geven, dat is je goed recht, en je hebt ook wel een punt! Ik kan je geen ongelijk geven, maar ik heet geen peppie en ook geen kokkie, ik wil het gewoon proberen, en op een gematigde manier gebruiken. En als ik merk dat hier in de buurt iedereen het gaat gebruiken, zal ik de eerste zijn die er mee ophoud! Welzijn van het leven onder water gaat voor het vangen van een visje!

Werkt het niet, dan werkt het niet! Dan gooi ik het in me zoutmolen, en vreet ik het zelf op!

Mvg jip en janneke :wink:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-02-2012 17:45

ik heb het niet over jou tino

ik geef hier enkel een voorbeeld hoe het zou kunnen gaan in de toekomst (doemscenario)

niks met jou of Ben te maken :wink:

en was een reactie op Ben trouwens :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

14-02-2012 17:47

he bah michel wat doe je weer neerbuigend met je jip en janneke taal.
wat een mannetje.
al moet ik wel toegeven dat ik na het lezen van deze jip en janneke strip wel begrip heb voor je betoog over peppie en kokkie en het strooien van zout wat dus indd niet de bedoeling is.
maar dan nog denk ik dat dat echt niet zo'n vaart loopt en er maar daadwerkelijk weinig peppies gebruik van gaan maken en dan nog weet je wel hoeveeeeeeeeeeellllllll zout er nodig zou zijn om enigzins schade aan te richten.
zoals ik al eerder heb gezegd word het in de koiwereld zelfs aangeraden om zout afentoe te gebruiken voor diverse doeleinden.
of karper hier beter tegen kan dan andere soorten zou ik indd niet weten maar hoe weet jij dat dan of dat zo is?
Vis is vis
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

14-02-2012 17:52

@michel.

Oh was niet aan mij gericht :D
Had ook niks uitgemaakt hoor, heb een dikke huid! :wink:

Mvg tino
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

14-02-2012 17:53

Tja maar het is zo wel een heel duidelijk betoog :wink:
Enne geen ""ja maar'' nee maar'' of maar als.

CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-02-2012 18:25

sorry Ben,

je hebt gelijk , ik heb het ook gelijk even aangepast.
ik schreef dat korte berichtje over serieuze vissers op mn gsm en loop daar altijd mee te kloten want het wil nooit lukken zoals ik wil :D

jouw reactie daarop snapte ik niks van en raakte enigzins geirriteerd omdat ik moe werd van mezelf proberen duidelijk te maken :lol:

dus bij deze een openbaar excuus!
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(