ben ik nou nog steeds een rascist?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-09-2011 12:05

Sander

Ik ben het er mee eens dat mensen zich hier moeten aanpassen!(En nee dat is niet racistisch bedoelt)moeten wij elders ook! Ik pas me ook aan in Frankrijk. Ik bedoel maar.....Zo moeten er genoeg bevolkingsgroepen zich aanpassen aan de cultuur van het land waar ze op dat moment zijn. Wat de rest betreft kwa polen tja ligt allemaal ingewikkeld zat,niet alles kan inderdaad aan de polen gewijd worden,ook Nederlanders kunnen er wat van kwa bevissingen op manieren die eigenlijk niet kunnen,misschien zijn wij nog erger inplaats de Pool die met zijn hengeltje niet verder uit kan gooien dan 20 meter en 3 uur vaak voor lul zit.

De 1 zegt dit en de andere zegt weer dat. Meningen in dit soort discussie's lopen altijd zwaar uiteen waardoor het vrij weinig nut heeft om er verder op in te gaan.

Verder kan ik me er ook niet zo in verplaatsen helaas,ik weet dat ze goed zijn in een teringbende maken maar verder zie ik er maar weinig vissen,jah als ik met de auto door Rotterdam rij is het niet lastig om er een paar te vinden,maar ik zal er zeker niet voor stoppen om het te checken,want daar zijn de verenigingen voor.
Laatst gewijzigd door leen goudappel op 18-09-2011 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

18-09-2011 12:16

gerben bouman schreef:Regio Rotterdam is ook al compleet leeg gevist......
meer hoef ik denk ik niet te zeggen...... :-?


:lol: Weer zo n waarheid, dus mannen niet meer vissen in regio Rotterdam zit geen vis!!! :wink:

mvg.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-09-2011 12:18

Gelukkig is de regio Rotterdam niet alleen Rotterdam en zijn er tal van wateren waar tal van vis op zit.

Maarjah als je vastgeroest zit op een watertje he :wink: moet dat gelijk voor heel de regio gelden.

Regio Rotterdam-Rijnmond

Berkel en rodenrijs tot en met Dirksland en Stellendam en Nog tal van plaatsen naar het Oosten en Westen toe. maar is inderdaad leeg gevist :lol:

:wink: 8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

18-09-2011 12:22

:wink: JA, zit geen vis in de regio, dus gelieve allemaal verhuizen/ vissen in een andere regio! :lol:

mvg.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

18-09-2011 12:23

Bedankt voor je uit leg Leen.

Maakt het voor mij een stuk makkelijker je te begrijpen.

En ken me er nu ook wel in vinden , in wat je verteld :wink:

MVG en blijf ze vangen
dave staal

18-09-2011 13:35

In de regio Rotterdam is de meeste vis verwijderd door het ABB,niks polen gewoon de waterschappen,die de brasem en karper verwijderen ,helder water snoekbaars weg,ja die kut polen. :oops:
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

18-09-2011 13:58

zie bericht eddy norder.
Top dat ze deze gasten te pakken hebben,
gaat nergens over !!!
toch blijft het jammer, dat de goede onder de slechte moeten leiden.
Ook voelt het een beetje als dweilen met de kraan open voor mij, omdat er constand uit alle hoeken dit soort berichten komen
, maar de goede die ik ken zijn toffe gasten, die er zeker weten het ook gemeld zouden hebben !!!

ik moest het gewoon even kwijt !!!
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

18-09-2011 15:21

Even voor de duidelijkheid,niet alleen in de regio Rotterdam is alle karper verdwenen,dat geldt ook voor mijn regio hoor!(Beverwijk,Amsterdam) :wink:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

18-09-2011 15:23

Sander,

Lees stuk nog eens zonder vooroordeel en dan moet het jou ook wel opvallen dat het stuk behoorlijk tendentieus (vooringenomen / opruiend etc.) geschreven is.
Nogmaals dat iemand het in zijn hoofd haalt om dit soort berichten te publiceren maakt het nog niet (helemaal) waar!
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

18-09-2011 15:27

Omar Maxim Bogerd schreef:Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat veel van de reacties in dit topic een hoog "van horen zeggen-gehalte" hebben. Ik vraag mij dan ook af wie van jullie zelf hebben gezien dat Poolse vissers water leegvisten. Als karpervissers maken jullie vaak lange sessies aan de waterkant en zijn jullie in staat om zaken te signaleren die politie en BOA's missen. Wij rijden van het ene water naar het andere, waardoor ons bezoek een momentopname is.

Afgaande op mijn eigen ervaring krijg ik niet vaak tips over stropende (Poolse?) vissers. Regelmatig controleer ik Poolse vissers en de meesten blijken dan hun papieren op orde te hebben en geen vis onder zich te hebben. De enkele keer dat ik Polen tref die fout zitten hebben zij meestal geen vispas, maar nog steeds geen vis onder zich. Zij krijgen gewoon een boete.

In de laatste 4 jaar ben ik slechts 2 keer Polen tegen gekomen die inderdaad vis stroopten. Dat was redelijk kleinschalig, want het ging om wat witvis, baars en een ondermaatse snoek. In die gevallen heb ik (in overleg met de Officier van Justitie) beslag gelegd op het hengelmateriaal en zijn er hoge boetes (minstens € 200,00 per persoon) opgelegd die meteen betaald moesten worden.



Zozo hoge boetes van minimaal 200 euro..wat kost het als je met drie stokken vist waar twee toegestaan is...?
Laatst gewijzigd door Theo Belt op 18-09-2011 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-09-2011 15:29

Tja

3 Hengels word gezien als zonder toestemming vissen dus illegaal. En als stroperij gezien. Kan me er wel in vinden.

Boete minstens 200 EUR. Kan makkelijk oplopen,heb bedragen voorbij zien komen waar je duizelig van wordt.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

18-09-2011 16:16

Marc Schrikkema schreef:Sander,

Lees stuk nog eens zonder vooroordeel en dan moet het jou ook wel opvallen dat het stuk behoorlijk tendentieus (vooringenomen / opruiend etc.) geschreven is.
Nogmaals dat iemand het in zijn hoofd haalt om dit soort berichten te publiceren maakt het nog niet (helemaal) waar!


Inderdaad nog maar een keer gelezen op jou aanraden !!!
Je bent scherp mark :o

Blijf wel bij mijn mening betrefd de goede niet onder de slechte mogen lijden.
al zakte me de verdedeging me al een beetje in de schoenen.
Maar vond het al bij nader in zien al wel een beetje verdacht, ineens duikt er een nieuw toppic op (( een beetje toeval of toch niet )) !!!

MVG en thanks
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

18-09-2011 20:50

Het Polen verhaal hebben we deels aan ons zelf te danken.Als wij Hollanders nu eens gewoon zelf gingen asperge steken of tomaten plukken hadden we ze helemaal niet nodig gehad.
Maar wij Hollanders vinden ons daar te goed voor en zitten liever thuis met een uitkering voor 100 euro minder.Als ze nou die opvreters is uit de soos pleuren en gewoon verplichten om dit soort werk te gaan doen is het probleem deels opgelost.Ik ben blij dat wij als Hollanders zo'n goed voorbeeld volk zijn,half europa kots ons ook uit omdat wij ons zo voorbeeldig gedragen als we op vakantie zijn.

Het probleem zit hem niet alleen in de poolse metaliteit maar ook in de controlerende instanties hier.We zijn nu eenmaal een klootjes volk dat alles maar gedoogd en met de mantel der liefde bedekt.Gelukkig betalen deze Polen die hier werken ook gewoon belasting en dragen ze zo ook mee aan onze economie.Dat heb ik persoonlijk liever dan dat we miljarden over maken naar Griekenland waar we geen pleuris meer van terug zien.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

18-09-2011 21:03

er was laatst een artikel over poolse jongeren die hier zijn en helemaal niet werken en een uitkering genieten.
geld natuurlijk niet voor allemaal dat weet ik maar dat ze allemaal netjes hun belasting afdragen betwijfel ik marcel.
wonen vaak met meerdere in een huis busjes vol vertrekken smorgens vroeg richting westland.
tuurlijk zijn er ook nederlanders die niet netjes hun belasting betalen maar zoals ik al eerder zei is de verhouding niet in ons voordeel.
dat wij niet geliefd zijn op vakantie zou me een worst zijn das voor 2 a 3 weken en ze verdienen zat aan ons.
ook het feit dat wij nederlanders te lui zijn om de kas in te gaan spreek ik graag tegen heb ik al eerder gedaan in een ander topic en volgens mij ook hier (LEZEN)
ik zou dat werk ook niet doen voor waar die polen het wel voor doen.
vandaar ook weer mijn mening over de belasting.
Vis is vis
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

18-09-2011 21:23

Marcel Suchan schreef:Het Polen verhaal hebben we deels aan ons zelf te danken.Als wij Hollanders nu eens gewoon zelf gingen asperge steken of tomaten plukken hadden we ze helemaal niet nodig gehad.
Maar wij Hollanders vinden ons daar te goed voor en zitten liever thuis met een uitkering voor 100 euro minder.Als ze nou die opvreters is uit de soos pleuren en gewoon verplichten om dit soort werk te gaan doen is het probleem deels opgelost.Ik ben blij dat wij als Hollanders zo'n goed voorbeeld volk zijn,half europa kots ons ook uit omdat wij ons zo voorbeeldig gedragen als we op vakantie zijn.

Het probleem zit hem niet alleen in de poolse metaliteit maar ook in de controlerende instanties hier.We zijn nu eenmaal een klootjes volk dat alles maar gedoogd en met de mantel der liefde bedekt.Gelukkig betalen deze Polen die hier werken ook gewoon belasting en dragen ze zo ook mee aan onze economie.Dat heb ik persoonlijk liever dan dat we miljarden over maken naar Griekenland waar we geen pleuris meer van terug zien.



Geloof niet dat jij het begrijpt.
Al zouden wij asperges willen plukken dan nog zijn de verdienste zo laag dat wij onze verplichtingen niet kunnen voldoen.
De laatste jaren is bijna alles geprivatiseerd waar door al onze kosten enorm hoog zijn geworden.
Als jij een huur hebt van bijvoorbeeld 750 euro, ziektekosten 150 euro Electra en gas 200 euro dan nog een paar kleine verplichte dingen, laten we zeggen bij elkaar 150 euro, dan is het niet moeilijk te begrijpen dat jij niet voor 1400 per maand asperges kunt gaan plukken. Dan heb je namelijk armoede!!
De regering is hier natuurlijk debet aan, want in de bovenstaande geval kun je beter een uitkering aan gaan vragen, waardoor je op al dit subsidie krijgt ben je veel voordeliger uit!!!
Over dat uitkotsen van de NLers moet ik alleen maar hard lachen, want misschien ben jij al lang niet meer op vakantie geweest, maar mijn ervaring is toch echt anders!!

De Poolse mensen die hier werken betalen inderdaad belasting, maar ze sturen ook maandelijks een flink bedrag naar het eigen land, geld dat onze economie misloopt!!
....................
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-09-2011 21:29

1 ding is duidelijk

Dit soort items lopen goed. :D
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

18-09-2011 21:51

dat wij niet geliefd zijn op vakantie zou me een worst zijn das voor 2 a 3 weken en ze verdienen zat aan ons


Met deze instelling zou het de gemiddelde Pool dus ook niet moeten interesseren dat ze niet geliefd zijn, aangezien zij hier ook veelal tijdelijk zijn en aangezien er ook genoeg aan hen verdiend wordt?

@Gradus: Jouw zuurverdiende geld besteed je uiteraard wel alleen bij Nederlandse producenten van goederen en diensten? :wink:

De Poolse mensen die hier werken betalen inderdaad belasting, maar ze sturen ook maandelijks een flink bedrag naar het eigen land, geld dat onze economie misloopt!!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

18-09-2011 22:05

Wat wil je nu vragen Lars?
Ik heb geen problemen met Poolse arbeiders, ze lopen zelfs bij ons ook, over het algemeen zijn het harde werkers die geen moeite hebben met een uurtje langer werken. Met een beetje begeleiding zijn ze zelfs een staat om kwalitatief een heel goed product neer te zetten.
Maar we moeten niet romantischer maken dan ze zijn. Zij kunnen ook wel een aantal maanden hard werken en 12 uur per dag, ze gaan immers naar een aantal maanden weer naar huis. Dan geven ze daar het geld uit dat ze hier verdient hebben, niks mis mee hoor, maar dan loopt onze economie wel mis. Dat is toch zo? Of zeg ik iets dat niet waar is, of zit er iets vab racisme in wat ik zegt? Dat is dan niet de bedoeling!!
....................
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-09-2011 22:09

Ach ga weg joh. ;)
Als iemand het als Racisme ziet dat is dan zijn probleem. Vrijheid van meningsuiting Gradus,kunnen niet overal op letten.



Cheers
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

18-09-2011 22:18

@ Gradus: racisme is het niet, heeft immers niks te maken met een ras ofzo..
iemand beschuldigen van discriminatie is wat mij betreft ook een zwaktebod eersteklas, slaat iedere discussie dood. Bijna even erg als het discrimineren an sich..

Wat ik ermee wil zeggen: Polen dragen bij aan de Nederlandse economie, als er dan een gedeelte weer terug naar Polen vloeit resulteert er de facto volgens mij nog steeds een positieve bijdrage aan de economie.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

18-09-2011 22:36

Je voldoet iig aan mijn verwachtingen Lars.
Zoals gezegd zijn wij misschien niet geliefd op vakantie wat ongeveer 2 weken duurt.
Polen blijven gemiddeld ietsjes langer en een flink deel blijft hier zelfs.
Ik geef die Polen geen ongelijk het word ze mogelijk gemaakt maar oa ik heb er mee te maken omdat ik ook hier woon en mij zint het niet.
Wie ben ik dAn wel... ja das een goeie.
So be it.
Vis is vis
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

18-09-2011 22:41

:D CHECK!!! 1 minuut 25 :lol:



mvg.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

18-09-2011 22:51

Daar zit een luchtje aan :D
Vis is vis
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-09-2011 23:18

ben scholten schreef:Je voldoet iig aan mijn verwachtingen Lars.
Zoals gezegd zijn wij misschien niet geliefd op vakantie wat ongeveer 2 weken duurt.
Polen blijven gemiddeld ietsjes langer en een flink deel blijft hier zelfs.
Ik geef die Polen geen ongelijk het word ze mogelijk gemaakt maar oa ik heb er mee te maken omdat ik ook hier woon en mij zint het niet.
Wie ben ik dAn wel... ja das een goeie.
So be it.



De dame's die erbij horen,daar zitten een aantal stoten tussen. Kolere ken er zowizo al 2 die schoonmaken op mijn werk. Niet alles is een nadeel.

:lol: 8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

19-09-2011 07:23

Die Polen betalen ook gewoon loonbelasting en werken bij ons voor het minimum loon vastgesteld door vakbeweging enz. (denk ik)
Als nederlanders daar niet voor willen werken is of het minimum loon te laag of de uitkering te hoog.

Maar wat ik al eerder zei minimum loon is in Polen een super-salaris.
Plaats reactie