Het lef van de AHV en/of Sportvisserij Nederland


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

09-12-2007 15:15

Beetje krom...

Eerst teveel (laten) betalen, en daarna weer laten betalen om je geld terug te krijgen. Kom je als bedrijf niet mee weg hoor. Zelfs de belastingdienst geeft je gewoon teveel betaald geld terug mét rente.

Begrijp me niet verkeerd, hetgeen wij betalen voor onze vispassen is een schijntje vergeleken met omringende landen én de hoeveelheid water die wij daarmee mogen bevissen.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

09-12-2007 16:27

pj otte schreef:Waarneer heb je iets verdient als bedrijf/werkgever/werknemer?
Als al je kosten er af zijn, zo ook in dit geval.

Groet,
Peter


Uuuhhhhhh volg dit niet meer hoor Peter :D
Ik verdien een brutosalaris en krijg na aftrek van kosten een nettosalaris op mijn rekening? Als werkgever verdien geld (omzet), dan komen de kosten, dan komt de ebitda en dan verdien ik mijn eigenlijke winst (nb) :wink: Definitie van verdienen is wel erg makkelijk gekozen, ook de vergelijking vind ik niet opgaan. Als marketingman krijg ik al rillingen als ik er aan denk. After sales op een zeer laag niveau.

Het is bij ons trouwens wel zo dat wij geen kosten in rekening brengen op het moment als aangetoont is dat de fout bij het eigen bedrijf ligt. Indien de fout bij de consument ligt dan zijn eventuele kosten door te berekenen aan de consument conform de a.v.

Dus moet Marco wel gelijk geven voor een deel, helaas zijn het monopolisten.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-12-2007 17:53

Zelfs als je een foutje maakt met een komma , is de belastingdienst aardig voor je :o
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/raar ... ngdie.html
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-12-2007 18:11

De beste stuurlui staan natuuuuurlijk aan wal. :lol:
Graag dan ook aangeven hoe het wel moet om op 1 januari alles dus ook de teruggave voor een ieder te regelen of niet in rekening te brengen.

Als HSV te laat zijn met aanmelding van leden wat veel voorkomt houd het al op iets wat veel voorkomt.
Gegevens van aangeleverde leden kloppen regelmatig niet.
Je moest eens weten hoeveel leden er jaarlijks switchen van HSV en afmeldingen daardoor te laat binnen komen.
Nieuwe leden hun VBL te laat insturen moet wel binnen een maand.
Graag verneem ik van de heren kritische de oplossing van dit probleem.

De belastingdienst met Sportvisserij Nederland komt redelijk overeen met peren en appels vergelijken.

Peter, ‘verdienen’ is ook niet door mij gekozen en heb je gelijk dat heel het verhaal niet op gaat zoals het naar voren gebracht is.
De rede trouwens dat ik het voor Sportvisserij Nederland opneem is gelegen in het feit dat ik de ongezouten kritiek over tal van zaken niet deel.
Door er wat nauwer bij betrokken te zijn weet ik goed welke problemen er spelen.

Zolang wij Nederlanders wel direct klaar staan om commentaar op andere te leveren en zelf niet in de spiegel durven te kijken neem ik veel commentaren met een korreltje
zout :lol:

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-12-2007 18:42

Goed dat de heren geen bedrijf hebben. :lol:

Moet ik als bedrijf bepaalde handelingen doen, ook al breng ik ze al dan niet in rekening dat kost ten alle tijden geld. Die gaan weer af van de € 2,50 “verdiensten”

Peter
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

09-12-2007 19:03

Gezever om niks hierboven

Men betaald gewoon 2,50 voor de kosten om dat extra pasje met dat sterretje te maken en administratief te verwerken.

Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?


Voor het gebruik van een gemiddeld bankpasje wordt zonder blikken of blozen meer betaald. :-?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-12-2007 19:08

Michel,

We zijn wel Hollanders.
Die meer kunnen zeiken dan mijn paard. :lol:

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

09-12-2007 19:18

Aan wal is het ook het best toeven.
Overigens sta ik niet altijd aan de zijkant te schreeuwen hoe het wel moet. Zeker bij vrijwilligerswerk niet, heb menig vrijwilliger hartelijk bedankt voor zijn/haar inzet.

Neemt niet weg dat het hier om "een bedrijf" gaat en ik dus wat kritischer kan zijn. De mensen die daar werken zullen vast een salaris aan het eind van de maand krijgen, en terecht.

Maar ook nu moet het niet weer omgekeerd worden, waarom moeten wij aangeven hoe zij hun zaakjes voor 1 Januari geregeld moeten hebben ?
De belastingdienst en SVN appels en peren ?, ik ben niet begonnen over het plaatje kosten versus verdienen. Ieder willekeurig commercieel bedrijf met concurenten hoeft echt niet aan te komen met het doorberekenen van kosten aan hun clientele om hun teveel betaalde geld terug te krijgen hoor !

Feit blijft dat de terugbetaling die in Juni gedaan zou worden, nog steeds niet binnen is.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-12-2007 19:50

De landelijke vereniging Sportvisserij Nederland.

Commercieel bedrijf is toch net even iets anders.

Bij ieder bedrijf worden kosten doorberekend aan klanten. Echt wel. :lol:

Bij verenigingen ook. :o

Pas aangevraagd het teveel betaalde over 2007 te retourneren en nu al weer binnen. 8)
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

09-12-2007 20:25

Ik heb het ook niet over een commercieel bedrijf, ik had ook een bedrijf tussen aanhalingstekens geschreven.

Nogmaals, als ik een fout maak, laat ik een klant niet voor (extra) kosten opdraaien. Simple as that.

Teruglezend zie ik dat Michel gepost heeft dat die kosten voor de extra pas zijn geweest, komt al weer heel anders over dan administratiekosten (ook al heb ik niet om twee passen gevraagd).

Ach, heb in Maart én April al gemaild met Sportvisserij NL over de teveel betaalde afdracht en nu weer via de site opnieuw, maar zal nu wel niets meer terugkrijgen :lol:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-12-2007 20:35

Marco,

Gewoon lekker op de maan blijven vissen. Weet je zeker dat je daar nog geen vispas nodig heb? :lol:

Gr, Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-12-2007 20:45

Wie weet Marco.

Of je moet bij Dennis zijn. Die heeft 2x.

Ook foutjes worden doorberekend in de prijs van het product. Alleen krijg je daar geen specificatie van.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

09-12-2007 21:15

Kees,
ssssssssstttttttttttttt :D

Peter,
Niets aan toe te voegen, we begriepen mekoar wel.
Wil me niet eens druk maken om die 2.50, laten ze het goed besteden :lol:

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-12-2007 22:00

Het is en blijft niet zo'n heeeeeeel klein beetje krom.

Eerst betalen voor HUN zeperd van jewelste, dan ook nog betalen om HUN zeperd ongedaan te maken.

Had ik maar zo'n baas, kon ik elke dag het ongeleide projectieltje uithangen zonder gevolgen.

Stel baliekluivers die het ook nog probeert goed te praten ook.
:oops:

Zal wel weer PeeBeetjes krijgen dat ik bij het Kees, Klaas en Peter kamp hoor :oops:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-12-2007 22:10

[quote="Henk ter Maat"]Het is en blijft niet zo'n heeeeeeel klein beetje krom.

Stel baliekluivers die het ook nog probeert goed te praten..
:oops:[/quote]

Henk, haakje 10 zeker:lol:
Ook al eens aan de andere kant van de balie gestaan?

Peter
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-12-2007 22:28

Jawel Peter,
en jij ook!

Voorbeeldje:
Bakker bezorgt bestelde taart- € 20,- + bezorgkosten- € 2,50 = € 22,50
mevr belt later: verkeerde taart bezorgt.
Bakker maakt het weer goed met juiste taart en rekent weer € 2,50 bezorgkosten plus € 2,50 terughaalkosten van foute taart.
Mevr betaald dus € 20,- plus 3x € 2,50 = € 27,50 voor de eerder bestelde taart en moet niet zeuren. :cry:

Zo zit het hier toch, nietwaar Peter?

Ik had liever gezien dat de taart kostenloos geruild werd plus een tegoedbon voor een volgende hoogtijdag!
Krijg je beslist veel meer tevreden en vriendelijke klanten door, en zoals je beslist wel weet stond ik ook aan de "andere kant" van de balie.

8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-12-2007 22:44

Sterker nog Henk,

Die 2,50 euro betaal je elk jaar per extra vereniging, maar je krijgt er een pasje van die extra vereniging voor terug (die extra administratiekosten). Heb je toch nog een stukje plastic dat laat zien dat je mag vissen in dat water van die vereniging, waarom je ook lid bent geworden van die extra vereniging.

Of niet? :-?

Pfff. Het is sportvissen. Dus ingewikkeld.

Baliekluiver. Moi? :cry:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

09-12-2007 22:48

Interessante stelling Henkus,

Ware het niet dat er zat andere taartenverdelers zijn waar ik m'n taarten kan bestellen. Dit i.t.t. de in dit geval enige 'echte' sportvisserijverdeler waarvan we uiteindelijk met z'n allen afhankelijk zijn. Zij verzorgen immers de onmisbare slagroom (lees pasjes) op de taart!!!!
Kluif ze!
Groet,

John
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-12-2007 22:49

Kees Ouwehand schreef:Sterker nog Henk,

Die 2,50 euro betaal je elk jaar per extra vereniging, maar je krijgt er een pasje voor terug. Heb je toch nog een stukje plastic dat laat zien dat je er mag vissen.

Of niet? :-?

Pfff. Het is sportvissen. Dus ingewikkeld.

Baliekluiver. Moi? :cry:

Groet, Kees


Niet meer Kees, heb het 42 jaar wel gedaan, maar vanaf 2008 niet en nooit meer.
Heb nog 42 pasjes tegoed, zie je?
Of moet ik het met taartbeelden en bezorgers uitleggen?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-12-2007 22:53

Sonny,

Weetje..
Appeltaart ( huismerk ) smaakt zelfs zonder slagroom beter dan buurtsuper en industriele taarten.
Die zijn voor Baliekluivers ontwworpen!
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-12-2007 22:55

Knap Henk. Die 42 jaar vispasjes.

Weet ik veel, ben niet zo bekend met bakkers.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

09-12-2007 23:00

Henk,

De reden dat ik bij jou geen slagroom nam was omdat ik het niet vertrouwde dat het tuutje van dat verroestte flesje op tafel groenig was, terwijl mij verteld is dat slagroom wit behoort te zijn.
Dag man.
Groet,

John

Ps. leg is uit van die tweeënveertig pasjes man :lol:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-12-2007 00:24

Ik begrijp niet dat het zo heel vreemd is om 2,50 euro voor dat extra vispasje te betalen. Wat het met commercie, bakkers en taartjes bezorgen te maken heeft begrijp ik evenmin.

Het vispasje is er sinds 2007. Die 42 jaar lid van een HSV en dan opzeggen vraagt inderdaad voor de forumleden wat uitleg, Henk.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

10-12-2007 04:37

Vind het een hele kluif worden langzamerhand. Eens zijn ben ik het er niet mee.
Moet ik ineens op de maan gaan vissen ?, leg eens uit ?!

Als ik terugkrijg wat ik teveel betaald heb, en iedereen die er anders over denkt (aan de andere kant van de balie ??) mij een kwartje geeft, krijgen jullie allemaaaaaaal gelijk... :lol:

Overigens interesseert mij die 11,50 niet al teveel, was het eigenlijk al weer vergeten maar door het lezen van deze topic ging er weer een lampje branden. Maar als ik nog ergens recht op heb, probeer ik het ook te krijgen.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

10-12-2007 09:06

Marco, ik sluit me aan bij jou bewoordingen.
Vond en vind het nog steeds krom, maar aan de andere kant (gering bedrag) het de sop de kool ook weer niet waard