Viel me afgelopen avond geleden iets op, rond 22.30 uur zag je de vissen ineens actiever worden en dat is normaal niet het geval. Had voordat ik ging vissen (21.15 uur), nog naar de barometerstand gekeken, die was bijna 1018 en stijgende. Op dit moment (1.50 uur) is die ruim 1015 en dalende.
In ieder geval frappant!
Barometerstand
-
Klopt, hield dat vroeger vaak in de gaten. Dan bleef ik extra alert.
Extra activiteit ook bij onweer (hogere luchtdruk) etc.
Extra activiteit ook bij onweer (hogere luchtdruk) etc.
-
Niks frappants aan dat is gewoon natuur.
Of denk je dat die beesten de hele dag vreten?
Of denk je dat die beesten de hele dag vreten?
-
precies
-
Aankomende koufrontjes zijn vooral onder de snoekvissers erg populair maar met karper idem dito alleen liggen die vissers vaak te vast........
Beetje dit idee, zorg dat je dan op de best mogelijke stek ligt
Beetje dit idee, zorg dat je dan op de best mogelijke stek ligt
- leen snoek
Cees v Opstal schreef:Aankomende koufrontjes zijn vooral onder de snoekvissers erg populair maar met karper idem dito alleen liggen die vissers vaak te vast........
Ah, nu weet ik waarom ik op de gekste momenten de deur niet uit durf te gaan .
-
Zo lang ik op karper vis (en dat is al heel lang) heb ik zoiets nog nooit waargenomen. Er was niks te zien en van het ene op het andere moment overal activiteit van karpers. Net of werd er een knop omgedraaid.
Ik hou persoonlijk weinig rekening met de barometerstand, maar dat er bij verschillende standen, ook verschil in activiteit van de vissen zit lijkt mij duidelijk.
Mooie snoekbaars Cees.
Ik hou persoonlijk weinig rekening met de barometerstand, maar dat er bij verschillende standen, ook verschil in activiteit van de vissen zit lijkt mij duidelijk.
Mooie snoekbaars Cees.
- David Janssen
Luchtdruk is natuurlijk maar één van de vele puzzelstukjes in weersomstandigheden. Samen met een aantal andere belangrijke factoren zoals:
- Windkracht,
- Windrichting,
- Buitentemperatuur,
- Watertemperatuur,
- Etcetera.
Zelf kijk ik er wel altijd naar en heb onder bepaalde samenvallende omstandigheden toch ook zeker meer gevangen. Maar onder de zogenaamde "slechtere omstandigheden" vis ik uiteraard ook gewoon, ga er niet voor thuis blijven.
- Windkracht,
- Windrichting,
- Buitentemperatuur,
- Watertemperatuur,
- Etcetera.
Zelf kijk ik er wel altijd naar en heb onder bepaalde samenvallende omstandigheden toch ook zeker meer gevangen. Maar onder de zogenaamde "slechtere omstandigheden" vis ik uiteraard ook gewoon, ga er niet voor thuis blijven.
Stop wishing... Go fishing!
-