Hoe lang nog?


jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

26-08-2003 12:58

Stempelkaarten (bv achterzijde visvergunning). afhankelijk van de ernst van de overtreding een of meerdere stempels. bij 2 stempels niet meer nachtvissen, bij 5 uitsluiting van de vereniging. Tja, volgens mij is geen enkele oplossing "waterproof". Mentaliteit kun je moeilijk overbrengen, moet iedereen toch voor zichzelf doen. Ik weet wel dat ik mijn neefje, die nu vaker mee gaat vissen, zoveel mogelijk zal proberen de "juiste" vismanieren bij te brengen!

groeten,
karperlimbo
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

26-08-2003 13:08

Geachte medevissers,

afgelopen week gebeurde mij hetvolgende :
Na herhaaldelijk met een "visser"problemen te hebben gehad op mijn thuiswater, zagen mijn vismaat en mij ons genoodzaakt om het water even te laten voor wat het was en te gaan vissen op de maas. Ik kon het niet laten en ging toch even kijken bij het water of ik vis zag springen etc etc. Krijg ik van desbetreffende visser een reprimande dat wij het water kapot maken, hem het vissen onmogelijk maken etc. etc. ( Deze visser claimt het water, zaagt bomen om, brengt andere mee die er wer voor zorgen dat er rotzooi ontstaat, overal waar hij komt is er ellende, ruzie en rotzooi).
Toen ik tegen hem zei dat dit de laatste keer was dat ik me door hem op deze manier liet aanvallen, en het bestuur in zou lichten over zijn praktijken, kreeg ik als antwoord : "Als je dat doet schiet ik je kapot, ik heb een revolver in de tent liggen" , nou raak ik daar niet zo van onder de indruk, het zijn meer loze woorden dan wat anders, maar ik had hem precies waar ik hem hebben wilden, en heb politie gebeld, deze zijn ook daadwerkelijk bij hem aan het water geweest. Ik weet helaas niet wat voor hem de gevolgen waren maar ik hoop wel dat ze hem de akte hebben ingenomen en huiswaarts gestuurd. Hopelijk kan ik binnenkort weer rustg vissen op mijn thuiswater, en genieten van alle aspecten die de karpervisserij, let wel VISSERIJ met zich meebrengt.


met bezorgde groet, Toine
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

26-08-2003 16:06

Toine,
er vanuit gaande dat ik weet over wie je het hebt is dit inderdaad meer loze lucht, maar ja met die gekken weet je maar nooit. Het is inderdaad triest dat zoiets kan.

Ik heb gisteren op een putje genachtvist. Het is er normaal al druk en nu met de laatste nachtvisweek natuurlijk helemaal. Ik zat er al goed op tijd om tegen een rietkraag aan te kunnen vissen. Komt er een gozer (turk zonder te discrimineren) met een maat op me af, zorgelijk kijkend naar mijn hengels. Zegt ie: "poeh, nou hebben we een probleem. Ik heb daar al de hele week gevoerd". Ik denk nou kom op maar en zeg om hem af te bluffen: "oh ja? dat is niet zo slim in de laatste week van het nachtvissen, en dan ook nog zo laat komen. Je kunt aan de overkant vissen naar het open water". Toen is ie met zijn maatje onder gemopper afgedropen naar de overkant. Maar ja aangezien ik alleen zat heb ik toch fijn een masieve paraplustick naast de bedchair liggen.. Triest, maar helaas nodig.

Irritant die gasten. Kunnen zulk soort gasten niet een andere hobby zoeken?!

groeten,
karperlimbo
Gebruikersavatar
Sander van Capelle
Berichten: 35
Lid geworden op: 17-08-2003 02:00
Locatie: Brabant

26-08-2003 21:27

Beste Collega Karpervissers,

Ben zelf nog niet 's nachts gaan vissen, vertrek rond zonsopgang en wist niet dat de ellende tijdens het nachtvissen zo erg was als jullie beschrijven. Hier wordt ik niet vrolijk van, want ik was van plan om het volgend jaar/seizoen eens te gaan proberen.

M.i. is het beste om voor karpervissen een aparte vergunning in te stellen, voor 3 hengels (vangkans is immers veel geringer dan bij andere vissoorten). Deze vergunning mag van mij best wel wat extra's kosten en van het extra geld, kunnen er dan meer en scherpere controles worden uitgevoerd. "Vissers" die zich niet fatsoenlijk gedragen en er een puinhoop van maken, moeten - zoals door anderen voorgesteld - op een zwarte lijst komen en na 2 overtredingen hun vergunning kwijt raken. Indien er sprake is van overlast/geweld etc. -> politie inschakelen.

Over het vooraf voeren wil ik ook nog wel iets kwijt. Het water is van IEDEREEN en je kunt geen visstek claimen! Voer van te voren op meerdere stekken, zodat er altijd wel een plekje beschikbaar is. Respecteer niet alleen de vissen, maar ook de andere karpervissers. Enfin, tegen jullie hoef ik dit denk ik niet te zeggen, want volgens mij heb ik hier met de echte sportieve groep onder de karpervissers te maken.

Ik hoop (en verwacht ook wel een beetje) dat voor de groep die er nu een zooitje van maakt, op den duur de aardigheid ervan afgaat. 't Is volgens mij een rage en die gaat wel weer over. Kost alleen tijd en geduld, maar dit laatste hebben wij toch als de beste?!

Groeten,
Sander.
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

26-08-2003 21:50

ik vind het zelf ook zeer triest ! al ben ik pas 19 jaar ik heb zelf vaak zat meegemaakt dat ik op een stek kwam en dat het vol lag met flesjes bier ! zakken chips ! en nog het ergste !! ..meters lijn !! zomaar in je bosjes of langs de waterkant ! k vind zelfs lijntjes met haakjes eraan!! k wil nieteens inbeelden wat daarmee gebeurd als een hond zich haakt of als een eend of iets dergelijk erin verstrikt raakt!
ik vind dat er VEEL te weinig controles zijn!! ik heb al eerder gezegd ! ik ben pas 1 keer gecontroleerd in mijn 6 jaar van gedreven karpervisserij !! en dat terwijl er hier in spijkenisse toch aardig wat zogenaamde " karpervissers " zijn !! die het al een paar jaar geleden hebben verziekt om te kunnen nachtvissen in spijkenisse ! en nog steeds wordt ik nooit maar dan ook nooit gecontroleerd !
triest vind ik het ! diep triest !!
Just another carp fisher.......
Jos Kuiper
Berichten: 24
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: Veendam

26-08-2003 22:10

Ik vind dat jullie helemaal gelijk hebben met al die klootzakken van rotzooimakers en mensen die maar met tien hengels enzo vissen (echt waar ik ken ze), maar wat doen we er aan, als je er iets van zegt krijg je hoogstwaarschijnlijk een stomp op je neus en zwemles!!
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

26-08-2003 22:38

ik zou er in eerste instantie ook niks van zeggen ! tenzij ik niet in de minderheid ben anders word ik dalijk zon geval van een dode door zinloos geweld :sad:
maar als je echt rotzooi ziet gewoon de politie bellen of de aid of weet ik het ...zolang diegene maar weggahaald word en bestraft word ook !! dan houden ze er wel mee op ........HOOP ik !! :sad:

met afvragende groet,
Martin

.....
Just another carp fisher.......
Etienne Straatman
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00
Locatie: Den Helder

27-08-2003 10:04

Ik vindt het wel weer errrrug makkelijk om het maar te verbieden zonder eerst de alternatieven te bekijken/proberen. Het is net alsof ik naar mijn werk ga met de instelling dat ik vandaag niets ga doen, omdat ik anders fouten kan maken.......(niet dat ik anders wel wat doe trouwens :wink: )

Waarom eigenlijk niet met een tent langs de waterkant heb ik me altijd afgevraagd? Als je nu eens niet midden in een woonwijk zit te vissen.....een sounderbox in je tent (die hoeft dan niet zo hard te staan), netjes je troep opruimt (zoals je dat thuis waarschijnlijk ook doet), en rekening houdt met de natuur (dus als je een keer moet....daar van te voren op anthicipeert).

Wat is dan het probleem?

Waarom zijn er mensen die niet in kunnen zien dat jij hard gewerkt/gespaard hebt, om je rodpod, hengels, optonics, schepnet etc...etc...te kunnen kopen. Ze moeten van die spullen afblijven als jij met je oren in een kussen gedrukt ligt? Ik ga toch ook niet bij hun thuis de computer meenemen omdat ik vindt dat ik daar meer recht op heb!

TERING!!!!!!!!!! Als ik deze hele discussie volg, krijg ik een depressie die de ijstijd doet herleven.

Ja natuurlijk is er een oplossing alleen niet iedereen wil/kan dat zien. We komen zelf al met voorstellen die lang zo dom niet zijn, maar ik denk dat je een "visser" in hart en nieren moet zijn, om dit echt te begrijpen. Mensen die deze regelgeving bepalen, zijn vaak niet eens vissers, dus wat kan hun het schelen dat wij niet 's nachts kunnen vissen. Als zij maar geen klachten krijgen van de mensen die hierop tegen zijn.....en die groep is helaas groter dan wij. Het is een strijd van David tegen Goliath...en je mag 1 keer raden welke rol de karpervisser vervult :sad:

Laat ze maar een extra vergunning vragen voor het nachtvissen.....geef daar bepalingen voor en als je je daar niet aan kunt houden.....over en uit. Niet waarschuwen, gelijk intrekken! Op een zwarte lijst plaatsen en de eerste 5 jaar niet meer terugkomen voor zo'n vergunning!

Zo'n vergunning hoeft ook geen €150,- te kosten. Wat Koen zegt klopt, niet iedereen is in de mogelijkheid om dit te bekostigen maar dat is tevens een signaal. Ik zeg, doe de helft, da's nog veel maar voor diegenen die niet echt begaan zijn met het vissen tijdens de nacht, zullen dan sneller afhaken.

Er kan voor dat geld dan ook gekozen worden voor verlenging van nachtvissen met 1 maand...maar da's een persoonlijke voorkeur.

Zo, dat moest ik even kwijt.......
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

29-08-2003 18:39

Ik wil dit jullie niet ontnemen hieronder mijn mail naar de AHV en vervolgens het antwoord. Het mag duidelijk zijn dat ik en enkele andere vissers weer de dupe zijn van dat gespuis.

Geachte Mevrouw, Meneer

Er heeft twee weken geleden schijnbaar een artikel in de uithoornse weekblad
gestaan. Waar in vermeld werd dat nachtvissen aan dit water niet meer
toegestaan is. Op u internetsite staat hier niets over vermeld, ook heeft er
in het blad vissen niets gestaan hierover.

Misschien kunt u wat duidelijkheid scheppen over de situatie? En uitleggen
wat de situatie nu is?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger

*******************************

Heer Berger,

Uithoorn heeft nachtvissen altijd gedoogd. Ze wilde zelfs vorig jaar geen
verbod opnemen in een apv. Helaas is door overlast door enkele jeugdige
sportvissers ( lange hete zomer met eindexamens) en vn. een groter aantal
bezoekende vrienden op scooters e.d. de politie er toe gekomen een eind aan
de overlast te maken door een beroep te doen op de "camping wet". Dit houdt
in dat er wel 's nachts gevist mag worden, maar wakker blijvend onder een
grote paraplui. Ook hier zien we dat de overlast getracht wordt te
verhinderen door hengelsport te beperken (in essentie niet door sportvissers
veroorzaakt, maar uitsluitend door algemeen gedrag groepen jeugd). Verbod
geldt uitsluitend voor plek (pieeeeeeeeeep). Het is nu helaas de
bestaande situatie, wordt vervolgd

AHV
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-08-2003 10:46

Rest my case
Etienne Straatman
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00
Locatie: Den Helder

03-09-2003 15:29

Inderdaad Klaas, dat bedoelen we dus. Het is (zoals zo vaak) een select groepje dat het verpest voor het geheel.