nieuw op deze site


Plaats reactie
marvin du prie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20-06-2012 16:23

20-06-2012 16:38

Hoi
ik ben nieuw op deze site, weet dus ook niet of ik mijn vraag hier moet stellen of ergens anders.
Kan iemand mij helpen aan goede visplekken in de buurt van Bilthoven/Zeist? Eventueel met adres erbij, ben er nl niet erg goed bekend
Gr Marvin
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

20-06-2012 17:09

Dag Marvin,

Begin eens bij Google maps of duik eens in je lijst van wateren die je hebt gekregen bij je vergunning. Daar staat meestal al zeer bruikbare info in. Spring eens op de fiets of in de auto en ga eens rondrijden in de buurt. Kijk waar andere vissers zitten en waar niet. Zoek een mooie vaart of kanaal met wat bruggen, verbredingen of zijtakken.

Als je eenmaal een water hebt gevonden, tik de naam ervan eens in Google en doe een beetje research. Op deze manier heb ik ook erg veel mooie stekken gevonden en heeft mij er vaak ook van belet om op kansloze plassen te gaan vissen die bijvoorbeeld volgestort worden met bagger.

Een goede stek vinden en onderhouden hoeft echt niet veel tijd te kosten maar je moet er gewoon op uit gaan. Spring eens in het water met mooi weer en bekijk hoe de bodem er uit ziet. Koop een roeibootje bij de Intertoys en ga een beetje peilen. Verplaats jezelf eens in de vis en probeer te bedenken waar jij je zou ophouden.

Als je eenmaal een mooi water gevonden hebt. ga er dan wat korte sessies maken van niet langer als 12 uur. Probeer te vissen op verschillende dieptes, met verschillend aas, rigs e.d. en kijk wat het beste loopt! Geloof je me dat je op deze manier veeeeeeel meer voldoening krijgt in het vissen dan wat stekken van een forum af te plukken.

Veel succes en ga er op uit!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

20-06-2012 17:52

marvin welkom op het forum.
heel netjes uitgelegd bjorn.
marvin op het forum word veel gediscuseerd over karpervissen en fotos van vangsten gedeeld enz... maar informatie over stekken en of bepaalde wateren word hier niet veel gedaan en word door vele ook niet gewaardeerd als je ernaar vraagt.
maar als je bij forumindex kijkt zie je wel een topic staan : vissen in nederland.
je zou daar eens kunnen kijken of je wat kan vinden over wateren bij jou in de buurt.
succes en veel plezier hier.
Vis is vis
marvin du prie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20-06-2012 16:23

21-06-2012 08:37

& Bjorn & @ben

Bedankt voor jullie reactie.
Ik ga verder op zoek.
Gr Marvin
johan van de velde
Berichten: 2
Lid geworden op: 20-06-2012 09:11

21-06-2012 22:44

Hey ik ben johan van de velde 30 jaar ben ook nieuw hier op de site heb al wat rond geneust wel relax ik kom zelf uit best omg eindhoven ga zelf veel vissen op beekse bergen echt een mooie plas maar wel moeilijk da vin ik zelf het mooiste beetje uitdaging vedder nog mensen hier die daar ervaring hebben ik ga over 3weken weer voor een midweek .
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

22-06-2012 08:21

Dus dit is wat PJ Otte bedoeld.....?
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-06-2012 09:54

Als je bedoeld wat ik denk waarom je het vraagt zou het best wel eens zo kunnen zijn.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

22-06-2012 14:07

Gevalletje non-interpunctie....
Plaats reactie