vergunning om te mogen karpereren


Plaats reactie
Danny de Haas
Berichten: 5
Lid geworden op: 28-07-2011 16:50

28-07-2011 17:05

Mensen,

Hierbij mijn eerste forum bericht. Ik was benieuwd of iemand hier mij meer over dit onderwerp kan vertellen.

Ik heb een viswater gevonden waarbij ik lid moet worden van de visvereniging ter plaatse. Dus op het moment heb ik twee vispassen in mijn bezit.

Nu heb ik de vispas binnen en nu blijkt dat als ik op dit water wil gaan karperen ik een aparte vergunning aan moet schaffen bij deze vereniging.

Nu mag ik helaas dit jaar daar geen gebruik van maken omdat men al aan de max karpervergunningen zijn gekomen. Ik mag wel gewoon op de witvis maar voor het karperen mag ik er niet komen.

Jullie kunnen je misschien wel voorstellen hoe verbaast ik hier over ben. Nu heb ik al wat wetten en regels door zitten nemen maar ik kom het eigenlijk nog niet tegen dat een vereniging deze regels daadwerkelijk kunnen aanhouden.

Wie heeft hier ook ervaring mee ?
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

28-07-2011 17:28

Door lid te worden geef je aan "kennis genomen te hebben van de reglementen". Als jij vind dat deze anders/aangepast moeten worden, zou ik de ledenvergadering maar eens gaan bezoeken.
Wees blij dat er niet staat dat je alleen in tanga mag vissen of in tutu.......
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Rene Kleimeer
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-09-2009 13:50
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

28-07-2011 18:06

Hoi Danny,

Bepaalde verenigingen houden er soms wat vreemde regels op na maar dit is hun goed recht. (hoe krom soms ook :-? , ze zullen er een reden voor hebben)
Nu maar hopen dat je volgend jaar wel in aanmerking komt voor de karpervergunning en niet dat er een vast clubje vissers standaard deze vergunningen krijgt.

Hier in Dordrecht is bijna hetzelfde voor een bepaald water. Er wordt een beperkt aantal vergunningen afgegeven door staatsbosbeheer en deze worden verdeeld onder de verschillende plaatselijke verenigingen. Hier is op zich niks mis mee.
Wil je in aanmerking komen, zal je dus lid moeten worden van een van deze verenigingen en zal een ander lid zijn vergunning af moeten staan. Doet niemand dus..... :(
Helemaal zuur omdat ik hier regelmatig met de hond wandel en nooit nog een visser heb zien zitten.

Dit alles kreeg ik ook pas te horen nadat ik lid werd van een van de verenigingen. Daarnaast was de penningmeester ook nog gepikeerd omdat ik de dubbele afdracht van de vispas terugvroeg; "Nu moest hij een hoop werk verrichten".

Lidmaatschap dus meteen per direct maar weer opgezegd......

Groeten, Rene
Chris: You Got him !!
Bob: What the hell am I gonna do with it?
Chris: We go in........
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

28-07-2011 18:48

Wellicht nog een aanvulling: deze van incest aan elkaar hangende verenigingen hebben meestal een max. aantal kaarten voor kerp/boot/voerboot/nacht en de verschuivingen zijn 1 plek per 5 jaar. Als de wachtlijst openbaar is zul je meestal op de 1ste 5 plekken weer een neef/nicht/vage offspring zien staan. Wees verstandig, zoek VISwater, geen kleuterklasje.....
Happy hunting...
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Danny de Haas
Berichten: 5
Lid geworden op: 28-07-2011 16:50

28-07-2011 20:41

Jah het is dus een heel duidelijk verhaal.

Wat alleen nog niet duidelijk is wie voor mij beslist wanneer ik op karper aan het vissen ben...

Want zoals in mijn bericht stond mag ik wel witvissen maar voor karper een aparte vergunning.

Ik durf die discussie wel aan aan de waterkant absurt land eigenlijk al die rompslomp die je moet doen voordat je kunt gaan vissen.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

28-07-2011 21:19

Zomaar even een vraagje ben je van tevoren ingelicht, of wist je van tevoren dat je een aparte karpervergunning moest aanschaffen. En heb je voordat je lid werd aangegeven dat het je om het karpervissen ging.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Danny de Haas
Berichten: 5
Lid geworden op: 28-07-2011 16:50

28-07-2011 21:26

Jan Witter schreef:Zomaar even een vraagje ben je van tevoren ingelicht, of wist je van tevoren dat je een aparte karpervergunning moest aanschaffen. En heb je voordat je lid werd aangegeven dat het je om het karpervissen ging.


Ik wil gewoon op dat water vissen en het is mij inderdaad aangegeven dat ik indien ik op karper gaat vissen een aparte vergunning moest hebben. Daar werdt mij alleen later van vermeld dat daar al 100 van vergeven zijn. en ik pech heb. 1 januari 2012 weer effe mailen en dan komt het goed.

Maar daar heb ik nu niet veel aan. wat ik dus bedoel dat die hele vispas een lachertje is maar goed dat is een ander topic.

Dus als ik dat op me picker een karper haak heb ik dus een probleem, althans zo komt het bij mij over. Het moet toch niet gekker worden vind je ook niet
Gebruikersavatar
Rene Kleimeer
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-09-2009 13:50
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

28-07-2011 22:53

Hopelijk volgend jaar dan wel je vergunning maar ik zie het somber in.....

En als je nou eens daar gaat zeeltvissen met een vrij zware uitrusting? :D
Chris: You Got him !!
Bob: What the hell am I gonna do with it?
Chris: We go in........
Danny de Haas
Berichten: 5
Lid geworden op: 28-07-2011 16:50

28-07-2011 23:15

ach ik ga gewoon lekker witvissen met de spullen die ik heb.

Ik kan nergens vinden dat er beschreven staat hoe ik op een vissoort moet vissen dat bepaal ik altijd nog zelf..

Ik heb netjes aan de verplichtingen voldaan en nu ga ik lekker op de brasem zitten!!

en dat wordt een leuke discussie dat weet ik nu al maar laten hun het maar hard maken.
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

29-07-2011 00:23

nu ga ik lekker op de brasem zitten
:lol:

Alle gekheid op een stokkie. Ik zou ook op 'brasem' gaan vissen. Met Tijgernoten als je slim bent....wist jij veel dat brasem daar niet van houdt en karper wel....?
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-07-2011 11:17

Klets der maar eens flink wat maden en casters in en ga dan vissen met een stringetje maden met casters.
Knip wat wormen smane met maden en casters, genoeg middelen om "niet" op karper te vissen en toch per ongeluk karpers te haken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Danny de Haas
Berichten: 5
Lid geworden op: 28-07-2011 16:50

29-07-2011 12:51

nou inderdaad maar goed ik vang whatever er dan ook aan me haak komt.

En zoals ik eerder in mijn berichten aangaf, staat er nergens zwart op wit en ook niet in de regelgeving dat een bepaalde aasssooort specifiek voor een vissoort gebruikt wordt.
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

29-07-2011 16:41

Rene Schouten schreef:Wellicht nog een aanvulling: deze van incest aan elkaar hangende verenigingen hebben meestal een max. aantal kaarten voor kerp/boot/voerboot/nacht en de verschuivingen zijn 1 plek per 5 jaar. Als de wachtlijst openbaar is zul je meestal op de 1ste 5 plekken weer een neef/nicht/vage offspring zien staan. Wees verstandig, zoek VISwater, geen kleuterklasje.....
Happy hunting...


inderdaad, heb ook ervaringen met z'on regime :( ik wilde op dat water vissen omdat er een NL 40+ vis swom, een vergunning voor overdag kon je dan nog net krijgen maar was moeilijk om overdag vis te pakken. Voor het nachtvissen werd je op een lijstje gezet maar je kan net zo goed niet op het lijstje staan want dat heeft de zelfde uitwerking! Allemaal vriendjespolitiek, ze waren daar nog te beroerd om even een praatje met je te komen maken maar ze stonden vanaf de dijk en overal je in de gaten te houden... bah, heb het water de rug toegekeerd want zo hoeft het van mij niet, zielig gedoe! Maar goed, uiteindelijk ben je er zelf verantwoordelijk voor of je dit wel of niet meemaakt want je hoeft er per slot van rekening niet te gaan vissen :)
Plaats reactie