slapen tijdens nachtvissen


Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

01-06-2011 08:22

Leuke met veel recreatieplassen:

Nachtvissen mag, maar bij de ingangen staat maar al te vaak: Verboden toegang tussen zonsondergang en zonsopgang. Nog zo'n leuke, en die win je ook niet.. :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-06-2011 09:06

Is dat zo Sven? In de recreatiegebieden die ik ken mag je niet aanwezig zijn 1 uur voor zonsopgang en 1 uur na zonsondergang. Maar je mag er ook niet nachtvissen. Volgens mij zijn er ook recreatiegebieden waar wel iets geregeld is.

Nachtvissen is geen criminele bezigheid dus zouden gemeenten een uitzondering in de regels kunnen opnemen. Om die te verkrijgen moet de hengelsport op het niveau van de vereniging of federatie zich inspannen. Dat gaat nu eenmaal het best als karpervissende leden hun verenigingen daartoe aansporen. Dat is een oude discussie waaruit blijkt dat de tekortkoming bij ons zit en niet bij de overheid. Afgezien van wat er met de KSN als motor hier en daar inmiddels wel al bereikt is.

Hou me ten goede, frustraties uiten op een forum is prima. Het is alleen jammer dat die frustraties zich niet laat omzetten in daden richting de hengelsportorganisatie. Slechts gemopper op een overheid die er ook niks aan zal doen op landelijk niveau. Immers, de lokale overheid mag het al zelf bepalen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

01-06-2011 13:20

Sven,

Daarom is de toestemming van GZH vereist.

MVG

klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

01-06-2011 21:05

@ Kees,

Ik vindt je argument wel wat slapjes.
Jammer dat het vaak niet omgezet wordt in daden.
Hier bij hsv schiedam en omstreken hebben we elk jaar de vereniginswedstrijdjes.
Iedere keer hebben we het over het zelfde wat er zou moeten gebeuren en hoe.
Iedere keer stellen we(altijd het zelfde groepje) voor om te helpen,maar er wordt gewoon niets gedaan met het advies.
Ook zijn er zat verenigingen die wel elk jaar de contributie binnen halen,maar er vervolgens weinig mee doen.
Vandaar dat ik het een slap argument vind.
Zelfde is met onze gemeente.Nachtvissen in een tent is niet toegestaan in schiedam,maar in het park
feesten geven met ontiegelijke pleurisherrie en bbqen waar de nodige pokkezooi bij achteblijft.dat mag dan weer wel.Ik weet wel waarom,want dat levert geld op.de vergunning dan.
Als je er dan wat van zegt,ben je een zeurkous of je krijgt niet eens een antwoord.
Er zijn zat mensen met ideen naar een vereniging gegaan,maar er wordt of niets mee gedaan of de gemmenten werken niet mee.
groeten nico
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-06-2011 21:25

Slap argument? Ik leg slechts uit wat de logica in dit geval is. Dat jij moeite hebt met zaken te regelen bij je vereniging maakt een uitleg van de achterliggende logica ervan toch niet slap. Je hoeft mij trouwens niet te vertellen dat het moeizaam kan zijn. Wat dan in je voordeel werkt is om te weten hoe de logica in elkaar steekt, zodat je je zaakjes eerst op orde krijgt. Die van een vereniging is gestoeld op democratisch genomen besluiten tijdens een ledenvergadering. De weg is dan om de meerderheid van stemmen te krijgen voor jouw voorstel tijdens een ledenvergadering. Daar schort het dan aan. Zoals ik al beweerde ligt daar het probleem. Praatjes genoeg, maar als je aan de bel trekt zit je met een halve man en een paardenkop bij een vergadering met meest witvissende collegae die karpervissers lastig volk vinden dat alleen maar voor overlast zorgt. Heb je wat geregeld, dan verpesten karpervissende collegae het tijdens de proefperiode weer door de afgesproken regeltjes aan de laars te lappen. Dit is geen argumentatie maar een observatie van zaken die helaas voorkomen. Niettemin is de weg langs democratische besluitvorming en dat zal niet snel veranderen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

01-06-2011 21:49

Gelukkig gaat sportvisserij de regels proberen gelijk te trekken,

In ieder geval wat betreft gesloten tijd en pieren en zo,Mogen ze eigenlijk met nachtvissen ookw el doen.duidelijkhied is belangrijk.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-06-2011 22:33

Inderdaad Sander. De andere weg die de KSN bijvoorbeeld als buitengewoon lid van Sportvisserij Nederland kan bewandelen is blijven aandringen op de gewenste veranderingen. Lid worden om de KSN daarin te ondersteunen is ook al niet ons sterkste punt. :roll:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

02-06-2011 08:45

sander van thiel schreef:Gelukkig gaat sportvisserij de regels proberen gelijk te trekken,............Mogen ze eigenlijk met nachtvissen ookw el doen.duidelijkhied is belangrijk.

Dat zal echter in de praktijk nooit mogelijk zijn, want watereigenaren/beheerders zullen altijd ook andere belangen meewegen. Zoals b.v. de kans op overlast voor omwonenden en natuurbelangen (Natura 2000!). Ik ben allang blij dat wij hier in de provincie als BOA's een goede samenwerking hebben met de collega's van het Recreatieschap en Staatsbosbeheer en de politie, waardoor er afspraken zijn gemaakt over de wijze van handhaven op de diverse regels. Met een aantal gemeentes is het aanzienlijk moeilijker om tot werkbare afspraken te komen.
Geloven is mooi, controleren is beter.