bewegingsmelders tegen diefstal van je visspullen


Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-07-2010 17:02

Wou net zeggen

Schijten in de nacht? kan je net zo goed thuis blijven. Enne uitgaan? dat zonder problemen zeker? daar maak je meer kans om verrot geschopt te worden laat staan de kogel te vangen.

Pfffff


8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

19-07-2010 12:43

Jan Witter schreef:Mijn bewegingsmelder,

Twee jaar geleden.....met acht weken.
Afbeelding

en nu........
Afbeelding


Jan mooie hond zeg!

wij hebben er zelf ook een thuis alleen die waakt nooit achter mijn hengels :lol:

Afbeelding

Afbeelding

mvg
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

19-07-2010 15:02

leen als je ni bang ben, waarom dan bewegingsmelders etc..Er zijn niet voor niks x2 improve setjes...neem die dan mee snachts, lig je er ook ni wakker van als het gejat word. beter wapens dan bewegingsmelders..
geel he
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-07-2010 15:10

Snap zou zin niet

Of ik die dingen nodig heb? Als ik die dingen plots nodig zou hebben,zou ik niet meer gaan vissen in de nacht! Laat staan uitgaan met meer risico
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

20-07-2010 09:14

Bewegingsmelders zijn op zich handig, je weet of er iemand aan komt.
Maar wat dan?
Jij stormt je tent uit en ziet 2-3 lui met knuppels of andere wapens.
Ik help ze inladen hoor 8)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-07-2010 09:24

Daar doelde ik dus ook op. Neem daarbij dat ik nog eens veel alleen vis dus tsja..

Zoek wel een rustig plekje, laat het nou net ook vaak wat drukker beviste en bekendere gebieden zijn waar dit soort dingen gebeuren.. Beter voorkomen dan genezen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

20-07-2010 10:19

Bewegingsmelder heeft niks met bang zijn te maken. Wapens meenemen met het vissen? Doe ff normaal man. Als er een groep gewapend komt om mijn spullen te komen halen ben ik het gewoon kwijt makkelijk zat, het is me dan meer te doen om die gluiperds die het spul stiekem diep in de nacht proberen te stelen. Het is dan beter om wakker te zijn en zoiets te kunnen voorkomen.

Doe er mee wat je wilt, maar geen nieuw topic openen van: "Mijn set-up is gestolen!!!!!! SOS, Hulp AUB, Giro555!!!"

Gr.
©
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

20-07-2010 10:28

99% van de diefstallen is tegen te gaan door goed je spullen op te ruimen, geen tassen voor het grijpen leggen. ik heb alles achter de stretcher staan, ze moeten dus eerst over mij heen willen ze bij de spullen komen.
Hengels zo neerzetten dat ze echt voor je tent moeten zijn om de hengels te kunnen pakken. Ik heb ze praktisch in de tent staan als ik alleen vis.
Natuurlijk kun je hengels eraf halen zonder je optonics af te laten gaan, maar als ze bijna in je tent moeten staan dan merk je dat wel.
Schepnet en onthaakmat ook zo neerleggen dat ze niet direct in het zicht liggen.
Zo kun je de schade al flink beperken.

Zorg dat je niet op makkelijk bereikbare plekken zit, hoe makkelijker ze bij je kunnen komen hoe eerder ze zullen komen. (sommige stekken langs een kanaal ofzo kun je niet van de weg afzitten, maar bij putten is dat wel vaak mogelijk.

En wat is de kans op diefstal? hoeveel gevallen zijn er nu per jaar? en hoeveel sessies vissen we met z'n allen?
Tuurlijk zijn er gebieden waar het vaker voorkomt, maarja je hebt zelf de keuze om er te vissen of niet.

En vis je langs een weg, leg dan zoveel mogelijk spullen in je auto...
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

20-07-2010 12:43

In de auto..? Alsof daar je spullen wel veilig zijn tegenwoordig. :-? Natuurlijk leg ik al mijn spullen in de tent maar de hengels, schepnet en onthaakmat kun je niet altijd half in je tent hebben staan. Het is ten eerste van de zotten dat het zo moet maar ik laat mijn hobby niet vergallen door het laten jatten van mijn spullen. Als ik voor een paar euro dit kan voorkomen dan doe ik dat.

Je moet het zien als het slot op je fiets of de auto, als ze willen komen ze er toch wel mee weg maar als het moeilijker word dan gaan ze een deurtje verder. En als ik alleen nog maar op 'veilige' stekken kan gaan vissen dan stop ik vandaag nog..

De kans op diefstal is mischien maar een klein percentage maar als je vroeg in de ochtend realiseerd dat je set-up weg is dan is dat toch even slikken, financieel en mischien ook nog wel emotioneel.

Gr.
©
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-07-2010 13:16

De sneldief weet ook dat jij weet dat hij eraan komt.

Er wordt weer een heleboel door elkaar gehaald, terwijl de ergste situatie als norm wordt verheven. Dit is dan op 1 van de 100 gevallen, waarbij niks meer helpt. Hou je nog altijd 99 gevallen over waarbij het wel helpt. En zoals het met statistiek werkt, de meeste van ons vallen voor 100% in de 99 groep.

Ik vis altijd op die rustige plekjes, waar ik de meest opmerkelijke zaken ben tegenkomen.

Groet, Kees

Ps. Niks houdt iemand tegen om in te breken, een steen door het raam en je bent binnen. Is dus zinloos om je huis te beveiligen. Toch blijkt dat inbrekers doorgaans kiezen voor huizen waarvan de beveiliging niet in orde is. Je huis beveiligen helpt dus wel degelijk. Ook iemand die niks goeds van zin is, heeft een voorkeur voor makkelijk, snel en risicoloos.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

20-07-2010 23:50

jan de jager schreef:ja joh, gewoon een maglite naast je bed!!!! net of je dan wel wakker wordt wanneer iemand anders op rooftocht is, als jij goed slaapt is het voor een persoon die dit soort fratsen eerder uithaald een makkie om jou spullen te jatten. dus wanneer er iemand in de buurt is gaat jou maglite zeker leven geven whahahaha :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

mvg; jan 8)



tja,wil hierop reagen maar hou wijselijk me mond
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

21-07-2010 12:54

Remko Oude Elferink schreef:Bewegingsmelders zijn op zich handig, je weet of er iemand aan komt.
Maar wat dan?
Jij stormt je tent uit en ziet 2-3 lui met knuppels of andere wapens.
Ik help ze inladen hoor 8)

Jij wel, ik schiet hun knieschijve kapot (en daarna begint de pret pas), je bent in nl toch beter af als DADER dan als slachtoffer, dus ik zou zegge, kom me spulle maar eens stelen snachts, als je van intensive care houdt, be my guest. Op dat moment ben ik GEEN karpervisser!
geel he
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

21-07-2010 19:37

Oke Rambo
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

21-07-2010 22:49

Patrick, kan ik hieruit opmaken dat jij een pistool of ander schiettuig meeneemt als je gaat vissen? Of gebruik je een katapult met keiharde boilies? In het eerste geval ben je in mijn ogen geen haar beter dan iemand die jouw zooi komt stelen. Alleen al het feit dat je een pistool in je bezit hebt is al erg genoeg. Ik ga er vooralsnog van uit dat het hele stoere praat is van een heel bang iemand.
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

22-07-2010 17:03

Ewoud, lullig he, dat je in dit land niet jezelf mag verdedigen. Als ik jullie reacties lees, is het als de dief komt, je broek naar beneden, en bukke voor de dief, en daarna helpe zijn auto laden met je visspullen? Vuurwapen of bankstick, al is het een tentharing, alles is dodelijk als je het goed gebruikt.
geel he
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-07-2010 17:45

Waar staat dat dan? Gaat helemaal niet over wat je doet, maar over het plaatsen van een bewegingsmelder. Je mag je verdedigen met geweld dat past bij de bedreiging, maar dat is het onderwerp niet. Schiet niet echt op dergelijk off-topic macho vertoon.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

22-07-2010 18:33

juist, ik sluit me hier bij aan!!!!

:wink:

ps: de bouwmarkt heeft momenteel de bewegingsmelders in de actie.

mvg; jan
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-07-2010 18:57

Zet even een bewegingsmelder neer ergens.Zal echt opschieten ook ;) Denk dat je hem heel snel uit zet en weg stopt in je tas.

Op de grond heeft weinig nut denk in veel gevallen. Elke keer je hart in je keel als hij af gaat voor een rat/eekhoorn/zwijn/egel/koe/hert/schaap/vos/kat. :)

Of hij gaat af op neus hoogte van de vleermuizen/uilen en weet ik niet wat nog meer! Nee dan zit je fijn,ow hij gaat aan een kloppend hart,shit blijkt een beest te wezen.

Ga nou na,als iemand kwaad wil en dat ding gaat af,en jij ligt nog ingepakt. Dan is hij even weg,maar hij weet wel voor de volgende keer dat hij het anders moet aanpakken! Of hij gaat door en slaat je alsnog K.O en niets is sneller dan iemand die er al klaar voor is terwijl jij nog slaap in je ogen heb. Of je pleurt dat ding uit om hem weer in te stellen,en meneer de kwaaddoender slaat dan toe na het wachten.

Ach als je hier allemaal rekening mee moet gaan houden en beveiligings systeempjes moet gaan installeren,kan je net zo goed stoppen met vissen.


En dat is het zelfde als je een pistool bij je heb. Je kan toch niet schieten voordat je er zeker van bent dat er iemand kwaad wil doen! Zelfde geldt is het een oud vrouwtje die haar hond uitlaat,nee dan schiet jij even een kogel af! Oftewel opnieuw,de dader is meestal sneller in deze gevallen,en houd ook vaak rekening met dit soort sitautie's die voor kunnen komen.

Vrachtwagen chauffeurs hebben nog steeds problemen,ookal is er elk soort beveiliging aanwezig. En nog steeds weten ze de volgende dag niet wat er gebeurd is. Beveiliging veranderd maar de dief veranderd mee.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-07-2010 20:28

Tja Leen, als ik nog eens in Artis ga vissen zal ik er rekening mee houden. Alleen weet ik uit ervaring dat het niet klopt wat je beweert. En ervaring telt voor mij zwaarder mee dan fantasie. Voor de rest moet iedereen voor zich weten. Gelukkig maar.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-07-2010 23:23

Dan noem ik wel olifanten,tijgers,leeuwen en apen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

23-07-2010 09:57

Atropa heeft ook een bewegingsmelder. Bewegingen worden dan geregistreerd op je sounderbox.

Afbeelding
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

23-07-2010 17:04

en wat kost zoiets????

mvg; jan
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

24-07-2010 18:53

300euro jan. dan heb je de spy set, mocht je al de sounderboxset hebben, dan is een losse spy 195euro zoiets.
geel he
Remco Hoogendijk
Berichten: 19
Lid geworden op: 11-07-2010 17:42

25-07-2010 21:12

jan de jager schreef:ps: de bouwmarkt heeft momenteel de bewegingsmelders in de actie.


Welke bouwmarkt Jan?
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

25-07-2010 21:30

PRAXIS, GAMMA, FORMIDO, etc in ieder geval ze waren in de actie deze afgelopen week.

mvg; jan