Wat is de invloed van Carpboard op de karperscene


Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-02-2008 12:46

Wat is jullie inziens de invloed van carpboard op de karperscene vandaag de dag?

Carpboard is de meest bezochte site op karpergebied. Mijn inziens lijkt het erop dat de hier op dit board gevoerde discussie's , gegeven informatie etc etc etc een steeds grotere invloed krijgt op de karperscene en tevens zorgt voor een voortschrijdend nieuwe inzichten

Steeds vaker start iets met een idee, welke alhier op het board geopperd wordt en zijn weg vindt richting karperland.
Enkele voorbeelden die mij even snel te binnen schieten zijn het volgende

Discussie's omtrent btw heeft indirect? geleid tot een btw enquette
Discussie's omtrent conserveringsmiddelen (MPG) zorgde voor een kleinschalig onderzoekje
Discussie's omtrent verantwoord vissen leidde welicht indirect of direct? tot het maken van een dvd verantwoord vissen door de KSN
en
tevens tot een initiatief van Piet vogel om met een gratis informatieve tijdschrift te komen.
Nieuwe producten op aasgebeid en de vermeende werking hiervan leveren ook altijd het enige op. (L-zero 30 - wateroplosbare producten - karpershit en de 1-2-3 mix :D of de 50/50 mix :P etc etc etc)
Nieuwe producten worden ook stees vaker hier als eerste gemeld.
Aankondigingen van nieuwe boeken en tijdschriften en de verkoop hiervan start vaak via dit board (recent woord van zwijgen en Spiegelbeeld, Spiegel magazine).

Niettemin, in mijn ogen zijn er nog te weinig groothandels die gebruik weten te maken van dit board .
Weten zij deze weg weten soms niet te vinden?...of lezen zij slechts mee?

Just curious :wink:
mvg
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

06-02-2008 13:07

Het is niet alleen dit forum dat bijdraagt aan de karperscene, maar ik denk veel dingen m.b.t. internet. Het woord daardoor een stuk makkelijker gemaakt voor beginners e.d. je kan gewoon je pc aanzette, en info vergaren over van alles en nog wat, in tegenstelling tot jaren geleden dat je moest speuren aan de waterkant voor een collega visser zodat je info kon krijgen.

Erg leuk forum, informatief, en de invloed is denk ik best groot, je kan hier veel dingen polsen, dmv een poll, en mensen hun mening. Is ook handig voor de groothandel en fabrikanten, brengt je dichterbij de wensen van de klant. dus ik denk dat de invloed van het grootste karperforum altijd wel zwaar telt.


@ Hans, Ik denk dat de groothandel veelvuldig gebruik maakt van forums als deze, simpelweg om te kijke wat de revieuws en respons zijn op hun producten, als iemand op een forum een product slecht vind, en medeforumleden gaan dit product ook niet kopen dan heb je toch een probleempje, denk ik. De handel moet juist elke dag forums als dit bekijken om polshoogte te nemen van ontwikkelingen en reacties van de mensen over hun producten zodat het misschien verbeterd kan worden indien nodig. verder goed onderwerp hans.


Mvg, pat.
geel he
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

06-02-2008 13:20

Hans ;

is t niet n beetje n hangplek voor de "ouderejongere " karpervissers ???



Gr :P
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-02-2008 13:45

hahaha...ook dat is waar Menno
Maar euh, voor 1 keer mischien een keertje een constructieve bijdrage van jou kant perhaps?..anders gooi ik echt een kat aan mijn lijntje als ik ga meervallen hoor! 8)

Patrick,
Behoudens enkele uitzonderingen, heb ik het idee dat de groothandel en fabrikanten (NOG) niet veel doet met dit soort site's.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

06-02-2008 14:38

Hans ;

Ik heb niet zo veel kennis waar anderen iets aan hebben :oops:


Gr :wink:
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

06-02-2008 19:28

menno laarmans schreef:Hans ;

is t niet n beetje n hangplek voor de "ouderejongere " karpervissers ???



Gr :P



Denk dat Menno daar een goed punt raakt Hans!
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
hans de jong
Berichten: 41
Lid geworden op: 10-07-2006 08:51
Locatie: apeldoorn

06-02-2008 19:52

zoals ik soms zie hang je hier dagelijks menno :wink:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-02-2008 21:12

Aaron Fresco schreef:
menno laarmans schreef:Hans ;

is t niet n beetje n hangplek voor de "ouderejongere " karpervissers ???



Gr :P



Denk dat Menno daar een goed punt raakt Hans!
Mvgr.Aaron

:-? :-? :-? , wat begon als een grapje van Menno , geeft deze topic dus ineens een andere wending :-? :-? :-? , moeten de "ouderejongere" karpervissers zich dan verantwoorden voor de tijd die zij doorbrengen op dit board soms?...dacht het niet Aaron.(en Menno)
Persoonlijk heb ik er zo m'n redenen voor en vermaak me opperbest en voel geen aandrang om de tijd die ik hier doorbreng te moeten verantwoorden aan derden :wink:
Kunnen we weer terug on-topic gaan??...thanks
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

06-02-2008 22:06

Hoki Hans,
Nee, natuurlijk hoeft niemand zich te verantwoorden!!
Maar waar zijn de topic inbrengers van enige jaren geleden? Dus de wat oudere!
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

06-02-2008 22:21

Wat is de invloed van Carpboard op de karperscene!!!!!! was de vraag. Zeikerds!!!!
Groet,

John
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

07-02-2008 00:09

Ik ben van mening dat KWO een zeer positieve invloed heeft op de karperscene!

Er valt zeer veel nuttige informatie terug te vinden. Zeker de beginnende karpervisser kan z'n hart ophalen hier en mits ze de tijd nemen alleen al door de info hier op de goede weg beginnen met karpervissen.

Ook voor de wat meer ervarende vissers staat er zat nuttige info op.

En wat de groothandel betreft, staan er niet genoeg banners op links en rechts...... :o

cheers
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

07-02-2008 00:19

Hans Brinkel schreef:
Patrick,
Behoudens enkele uitzonderingen, heb ik het idee dat de groothandel en fabrikanten (NOG) niet veel doet met dit soort site's.


Das dan slechte marketing, je kan wel 10 fieldtesters inhuren, maar op een forum als dit heb je er 100den tegelijk, heb je wat meer aan lijkt mij, als ik fabrikant zou zijn zou ik dagelijks forums als dit laten afspeuren om polshoogte te nemen van de laatste ontwikkelingen etc. Hier bereik je snel en simpel veel publiek, dus als ze er gebruik van maken, dan is dat slechte marketing in mijn ogen hans, dit (forum) is toch een perfecte manier om dichtbij de karpervisser te blijven.

Met vriendelijke groeten, Patrick.
geel he
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-02-2008 01:06

Bart Janssen schreef:En wat de groothandel betreft, staan er niet genoeg banners op links en rechts...... :o
cheers

Zeker wel, maar wat doen ze ermee?...is het gewoon reclame maken of nemen ze dit board serieus.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-02-2008 01:16

John P,
bedankt voor je bijval :wink:

Aaron,
Maak er anders ff een eigen topic van, jou vraag heeft mijn inziens totaal niks van doen met deze topic en is uitermate storend :-?

Patrick,
Voor mijn gevoel heb ik het idee dat slechts een enkele groothandelaar (laat staan een fabrikant) dit soort forums afstruint om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.
Behoudens enkele positieve uitzonderingen...(Ga zelf geen namen noemen, want dan sla ik er geheid 1 over..en dat is ook weer niet de bedoeling)
mvg
HB
K. van den Herik

07-02-2008 08:10

Hans,

Naast wat voordelen ook nadelen.

als ik zo hier en daar een aantal schreeuwers lees, schaam ik me karpervisser te zijn en zou ik met de hele scene geen reet te maken meer willen hebben.

Of trappen ze nu mijn hengels in elkaar?

MVG

klaas
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

07-02-2008 08:27

Klaas ;

Schaamte is helemaal niet erg hoor , gewoon doen :P


Gr :wink:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-02-2008 09:01

Vreemd genoeg werkt dat positief uit. Ramptourisme. Als er wat aan de hand is stijgt het bezoekersaantal. Commercie is zich er goed van bewust dat het niet zo veel uitmaakt hoe men over je praat, als men maar over je praat. Daar zijn (hier) voorbeelden van.

Maar we praten hier over commercie. Is dat zo belangrijk dan? Uit die hoek nog weinig constructiefs gezien. Afgezien van de materialistische kant. Als je het forum volgt blijf je aardig op de hoogte over wat er zoal leeft en waar de gevoeligheden liggen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

07-02-2008 13:10

Naast wat voordelen ook nadelen.

als ik zo hier en daar een aantal schreeuwers lees, schaam ik me karpervisser te zijn en zou ik met de hele scene geen reet te maken meer willen hebben.

klaas heeft het weer bij het rechte eind :wink:
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

07-02-2008 14:01

K. van den Herik schreef:Hans,

Naast wat voordelen ook nadelen.

als ik zo hier en daar een aantal schreeuwers lees, schaam ik me karpervisser te zijn en zou ik met de hele scene geen reet te maken meer willen hebben.

Of trappen ze nu mijn hengels in elkaar?

MVG

klaas


Eerst naar jezelf kijken en dan zeuren!
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

07-02-2008 16:17

Hans,

Goed dat je dit leuke onderwerp aansnijdt!

Dit karperforum levert een bijdrage aan het bedrijfsleven van de karperscène, maar dit is echter minimaal (zie jouw voorbeelden). De karperscène loopt ver achter op gebied van internet en op gebied van business. Dit is ook een beetje de karakter van de sport, de aandacht ligt aan de waterkant. De technologie moet daar ontwikkeld worden dan gaat de rest vanzelf.

Op het gebied van marketing laat men het liggen. Met internet is ineens heel Nederland bereikbaar, het lijkt alleen of men aan het slapen is. Ik zie het verschil omdat ik hier op dit forum kom en mee werk en omdat ik voor werk, studie en passie (http://www.i-nnovatie.nl) me bezig houd met nieuwe internet trends.

Een simpel voorbeeld.
A. Karperwereld: alles is geheim, we werken zo min mogelijk samen, mensen moeten het zelf uit zoeken.
B. Internet web2.0: we delen zoveel mogelijk informatie, we ontwikkelen samen, we werken samen.

Er valt natuurlijk altijd wat voor te zeggen, maar stilstaan is achteruitgang. Ik ben van mening dat de (internet)karperscène niet zo eenvoudig en snel zal veranderen, maar het is echter wel een kwestie van tijd.

Ik heb inmiddels al om tafel gezeten met de KWO consorten over een aantal plannen. Sommige zijn ambitieus en andere wat minder. Wat we gaan doen is nog niet helemaal duidelijk. Daarnaast denk ik dat ook KWO niet vooruitstrevend genoeg is voor alles. Er bestaat dus ook een kans dat ik zelf wat oppak. Vrijwilligers zijn altijd welkom.

Conclusie: Ik denk niet dat groothandels te weinig gebruik maken van dit board, maar juist van het hele internet. Het bereik is enorm, de inzet minimaal

Open sollicitatie
Je kan me inhuren voor 25 kg boilies per uur!
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

07-02-2008 16:22

Als mensen als Piet Vogel en Herwin Kwint om zo maar wat te noemen, hier hun artikelen plaatsen i.pv. in de bladen zal het voor bedrijven veel aantrekkelijker worden om gebruik van dit board te maken..
Nou KWO, dat wordt in de buidel tasten!

Nee serieus, vind dat dat best weleens kan, als ik zie hoeveel zij aan deze site hebben m.b.t. verkoop v/h boek.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-02-2008 16:45

Sander Benjamins schreef:Als mensen als Piet Vogel en Herwin Kwint om zo maar wat te noemen, hier hun artikelen plaatsen i.pv. in de bladen zal het voor bedrijven veel aantrekkelijker worden om gebruik van dit board te maken..
Nou KWO, dat wordt in de buidel tasten!

Nee serieus, vind dat dat best weleens kan, als ik zie hoeveel zij aan deze site hebben m.b.t. verkoop v/h boek.


Waarom zouden alleen bekendere namen schrijven voor een site? Het mooie aan internet vind ik net dat je ook eens wat andere namen tegenkomt.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

07-02-2008 16:58

Daar doel ik niet op en dat moet ook niet, maar dat maakt het voor bedrijven interresant!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-02-2008 17:21

Sander Benjamins schreef:Als mensen als Piet Vogel en Herwin Kwint om zo maar wat te noemen, hier hun artikelen plaatsen i.pv. in de bladen zal het voor bedrijven veel aantrekkelijker worden om gebruik van dit board te maken..
Nou KWO, dat wordt in de buidel tasten!
Nee serieus, vind dat dat best weleens kan, als ik zie hoeveel zij aan deze site hebben m.b.t. verkoop v/h boek.


Mag ik er even op inspringen?
Mijn inziens sla je de plank met deze posting nu volledig mis Sander :-?
Een ieder moet voor zich zelf uitmaken waar en hoe hij zijn artikelen plaats en aanlevert.
Gebruik de zoekmachine eerst maar eens en dan zul je er achter komen dat er genoeg artikelen van beide heren op dit bord staan (de een wat meer dan de ander).
Piet Vogel met Pb products is in mijn ogen 1 van de positieve uitzonderingen die dus wel handig de weg weet te vinden op het internet en dit board en er (mischien?) optimaal gebruik van maakt richting beide kanten (Verkoper/klant) .
En er zijn nog enkele positieve uitzonderingen, maar naar verhouding zoals Bas Bakker ook aangeeft vermoed ik nog veel te weinig
Waarom eigenlijk?...laksheid?
Volgens mij laten ze veel geld liggen 8)
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

07-02-2008 17:39

Hans,

er zijn veel redenen te verzinnen daarvoor.

De volgende zijn er enkele van:
- Vast geroest in gewoontes en niet durven pioneren.
- Onzekerheid van innoveren, pionieren en uitproberen.
- Ontbreken van tijd.
- Ontbreken van bugdet
- Ontbreken van strategisch en creatief inzicht.
- Ontbreken van een duidelijk toekomstvisie.
- Ontbreken van lef.