WELKE ONTHAAK IS VERGELIJKBAAR MET DE MAT VAN DE KSN????????


Gebruikersavatar
Kenneth Pepels
Berichten: 267
Lid geworden op: 30-01-2005 13:58
Locatie: Spaubeek (limburg)

26-11-2006 14:07

Vlekkie dat had ik eerder in dit topic ook al aangegeven.

Groetjes Kenneth
Carpfishing isn't just a sport, it's a lifestyle!
jacco noordermeer

26-11-2006 16:47

ik hoorde net wel dat CIPRO een vernieuwde versie van de bekende mat gaat uitbrengen

even gedult nog :wink:
Marcel Kloos
Berichten: 46
Lid geworden op: 12-10-2006 16:39
Locatie: Maascity

26-11-2006 20:47

bij de TNT versie die ik heb is de bovenste flap in zijn geheel vast te zetten met een paar velcostrips waardoor die eventueel zelfs tijdelijk helemaal dicht kan bij vissen die echt wild tekeer gaan,ik heb hem dit jaar aangeschaft en vissen tot ruim 18 kilo erin gehad en echt geen enkele vis is er tot nu toe bij mij uitgerold.Ik weet wel dat de JRC en Chub uitvoering iets slappere zijkanten heeft waardoor de mat wat lager word dus daar zou het m.i. best kunnen gebeuren
Die X2 uitvoering heb ik zelf nog nooit gezien dus daar moet ik een antwoord schuldig blijven.
albert plas
Berichten: 247
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00
Locatie: Coevorden

26-11-2006 23:50

Met het risico dat ik iets doms vraag, hoe ziet een ksn mat er eigenlijk uit?

Gr.

Albert
Waterbouw... werk voor echte mannen!
jacco noordermeer

27-11-2006 00:04

rechthoekig en zwart :wink:

met een flap die je kan dicht ritsen
gevuld met waterbestendig foam
12/15cm dik
en zeildoek waar ze vrachtauto trailers mee bekleden
anders verwoord

heel sterk en degelijk
één van de betere matten

wel een klote ding om mee te nemen ,maar welke is dat niet
albert plas
Berichten: 247
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00
Locatie: Coevorden

27-11-2006 00:10

Klinkt wel als een hele goede mat idd, snap wel zo ongeveer wat je bedoeld...

Ze worden zeker niet meer gemaakt die matten...

Gr.

Albert
Waterbouw... werk voor echte mannen!
jacco noordermeer

27-11-2006 00:12

nee helaas voor sommigen
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-11-2006 01:01

Jaco Mol schreef:Ik snap niet dat iedereen zo enthousiast kan zijn over de KSN mat. Ik heb met eigen ogen gezien dat de vissen er gewoon van af glibberen. En dit gebeurde niet incidenteel, dit gebeurde bij meerdere vissen. Zowel kleine als grote vissen.

Of het gebruikte materiaal moet stroever of er moet een rand omheen bedacht worden. Als de mat ook maar een klein beetje scheef licht en de vis gaat spartelen, dan is het leed al geleden.

Sorry maar ik kan hier het geld (ca 100 euro) en de vis protectie niet aan afzien. Doe mij maar een Chub Protection mat (zeer groot en dik)

http://www.chubfishing.com/index.php?if=view&pid=324

Groeten,

Jaco


Jaco,
Wat ik mij afvraag is het volgende, werd de KSN mat wel correct gebruikt?
Heb je die bovenste flap wel losgerits?...dit scheelt mijn inziens namelijk behoorlijk.
Als je die flap losrits, dan valt de karper min of meer ook in een soort kuiltje van foam dat zo gevormd is met aan de buitenkant opstaande randen. Doe je dit niet dan is de kans op wegglijden van de karper op de mat iets groter
Wellicht kan Frank je dit beter uitleggen.
diëgo truijen
Berichten: 399
Lid geworden op: 19-08-2006 22:38
Locatie: someren

27-11-2006 12:00

Ik heb soms het idee dat het tegenwoordig wel een beetje wordt overdreven. Wat is er niet goed aan een standaard onthakingsmat zoals deze?

Voor normale omstandigheden: Vlakke ondergrond, bijvoorbeeld gras


Ook voor ruigere omstandigheden: Stortsteen langs de rivier bijvoorbeeld

(bron: http://www.vlemmix.nl)

Volgens mij gebeurt er dan echt niks met de vis hoor! Ik ben tenminste niet van plan om zo'n extreme onthaakmat die je gelijk ook als boot, stretcher enzovoort kan gebruiken mee te nemen.

Beste Jan Willem ik ben gister naar de beurs in utrecht geweest. Ik wilde die tempex onthaakmat en x2 ook kopen maar als je er ene beetje op drukt voel je de grond gewoon. Naar mijn mening zijn die matten te dun. Ik heb gister de strategy mat gekocht die is 5 euro duurder dan de mat van x2 en een stuk dikker.

met vriendelijke groet Diëgo Truijen
Als ze me missen.
Dan ben ik vissen.

http://www.carpproducts.nl neem een kijkje vele artikelen online voor mooie prijzen.
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

28-11-2006 19:10

Ik heb de oude vertrouwde Cipro mat. Ideaal materiaal, niet zo glad dat hij eraf glijd. Ook een erg groot voordeel vind ik dat de balletjes helemaal kunnen verschuiven dus als een vis gaat spartelen, vangt de mat de klappen op door de piepschuim balletjes te verschuiven. Hij is niet al te groot mee te nemen en je kunt hem fatsoenlijk dubbelvouwen voor het terugzetten ( erg balangrijk!)

gr Dirk
.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-11-2006 19:35

Een nadeel van veel oudere matten is de water doorlaatbaarheid van deze matten
M.a.w..ze gingen al gauw rotten van binnenuit en waren nauwelijks meer droog te krijgen.
Gebruikersavatar
dennis blokland
Berichten: 186
Lid geworden op: 15-09-2006 12:12
Locatie: hardinxveld giessendam

10-12-2006 15:05

beste jacco
kan jij aan foto,s komen van die oude mat van cipro want ik heb geen idee hoe hij eruit ziet 8)

mvgr dennis
http://www.ttbbaits.com
jacco noordermeer

10-12-2006 15:06

ga maar bij jim kijken ,hij heeft er nog ééntje in gebruik
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

10-12-2006 15:45

Oud ?, welnee man, zijn verzamelaarsobjecten in spé...


Afbeelding
CarpeR Diem
Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

10-12-2006 16:45

vind die ksn mat aleen zo glad glijdt de vis er vet snel af temminste bij mij maarja toch maar paar keer gebruikt was van iemand anders
Gebruikersavatar
Ruben Niphuis
Berichten: 418
Lid geworden op: 11-12-2005 19:53
Locatie: Berkel&Rodenrijs

10-12-2006 16:55

Frank Huisman schreef:Dennis,

Er is tot nu toe nog geen vergelijkbare mat op de markt wat mij betreft. Wel worden de matten steeds beter. Misschien dat er op Carp 2007 wel weer nieuwe ontwikkelingen te zien zijn.
Ik noem even een aantal matten die wat mij betreft het predikaat 'goed' kunnen krijgen:

Zeker verkrijgbaar in Nederland:

Afbeelding
Proline Extreme Protection € 85

Afbeelding
Proline Onthaakmat Large € 60

Afbeelding
JRC Highcare Mat € 90

Niet of misschien verkrijgbaar in Nederland, wel in de UK:

Afbeelding
Chub Carp Cradle € 60

Afbeelding
Cotswold Aquarius Mat MK3 € 120

Ik hoop je zo op weg geholpen te hebben.

Met vriendelijke groet,

Frank Huisman


Al deze onthaakmaten zij verkrijgbaar of te bestellen bij paddy's hengelsport in voorburg

Mgv Ruben Niphuis

PS Behalve de Cotswold Aquarius Mat MK3 Niet Te Koop
“Use your imagination, be creative“
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

13-08-2007 13:44

Eindelijk;
http://www.foxint.com/catalogues-produc ... section=48
Ik heb de grootste....

:wink:

Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

13-08-2007 13:50

Ja, mooie mat...
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

13-08-2007 14:16

Tot het moment dat je haak er een keer in prikt.... dan is het ppppssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss, (heel dun matje)...

Geef mij maar gewoon mijn PL extreme mat (ik heb er nog nooit een vis op horen klagen dat hij de ondergrond voelde...)

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Piet bijkerk
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-02-2007 15:06

13-08-2007 14:27

Tot het moment dat je haak er een keer in prikt.... dan is het ppppssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss, (heel dun matje)...
Zat ik me ook al te bedenken....

Groetjes Piet
Een pessimist is een optimist die slecht geïnformeerd is.
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

13-08-2007 15:40

Wij gebruiken nu ook de Euro Safety Zone Carp Cradle. Binnenkort zal het eerste visje er in worden onthaakt...

En inderdaad, voor de minder vakkundige onthakers is men zo wijs geweest om een reparatie plakset mee te leveren... Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit een haak uit m'n gewone mat hoeven te peuteren, dus ik zie niet zoveel plakwerk op me af komen!!!

Toch denk ik dat deze Euro versie binnenkort wel zal worden ingehaald door een versie waar ook vissen van ruim over de 104 cm goed in kunnen liggen... (Bijvoorbeeld zeer grote graskarpers.)

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

14-08-2007 12:28

Jacob van Wensveen schreef:Wij gebruiken nu ook de Euro Safety Zone Carp Cradle. Binnenkort zal het eerste visje er in worden onthaakt...

En inderdaad, voor de minder vakkundige onthakers is men zo wijs geweest om een reparatie plakset mee te leveren... Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit een haak uit m'n gewone mat hoeven te peuteren, dus ik zie niet zoveel plakwerk op me af komen!!!

Toch denk ik dat deze Euro versie binnenkort wel zal worden ingehaald door een versie waar ook vissen van ruim over de 104 cm goed in kunnen liggen... (Bijvoorbeeld zeer grote graskarpers.)

Groet,
Jacob


In m'n opblaas boot ook nooit een haak gehad, sommige hebben altijd geluk :oops:
Hoewel in m'n middelvinger was wel pijnlijk :cry:

Buitenmaat 1280mm x 780mm, binnenmaat 1080mm x 580mm. Bron © Dutch translation of Fox web Site.
kan die vis alweer 40mm langer worden! grassies vang ik (liever) niet maar die 40 mm extra is al hard nodig geweest :wink:
Blaas je de buitenste luchtkamer wat minder op dan past die knol van >110 er ook nog wel in :D

Het is mij niet eens te doen om de ruimte besparing tijdens transport. Neem hem opgepompt mee in de auto! Op z'n kop in de boot boven op de andere spullen is het een mooi dakje die alles beschermt tegen o.a. regen.
Deze mat is voor mij ideaal als protectie voor de vis.
Hij blijft drijven. Met een BIG maak ik graag foto's boven het water.
En lucht erin --> dus geen water....niet snel verrot denk ik
Altijd de juiste demping, foam en piepschuim worden in deze omstandigheden snel minder.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

14-08-2007 12:49

Ziet er wel mooi uit die fox mat, maar het normale model (suitable to carp to 40 lb +) heeft een binnenmaat van 780mm, daar past dan toch geen karper in? Een veertiger van 78 cm. lijkt mij al helemaal uniek :lol:

Wat is het formaat van die grootste mat als ie leeg is?

Ik wil em eigenlijk wel 8)
8)
Jan Peter Teerling

14-08-2007 13:00

robert de jong schreef:Ziet er wel mooi uit die fox mat, maar het normale model (suitable to carp to 40 lb +) heeft een binnenmaat van 780mm, daar past dan toch geen karper in? Een veertiger van 78 cm. lijkt mij al helemaal uniek :lol:

Wat is het formaat van die grootste mat als ie leeg is?

Ik wil em eigenlijk wel 8)


Euro Unhooking Mat

Suitable for carp up to 80lb

Overall size 1230mm x 730mm with an internal area of 1040mm x 540mm

104cm bij 73cm :wink:

Maar waarom geen opblaasbaar peuterbootje?Kan makkelijk een dikke vis in.Emmer water er in en de vis heeft een perfecte zachte,natte omgeving om voor een fotosessie in te vertoeven.Even een spuitbus van de Praxis er over (hebben de originele legerkleuren van de usa) en hij valt ook niet meer op aan de waterkant.Scheelt al snel een euro of 80,-
Gebruikersavatar
jurgen heintjes
Berichten: 682
Lid geworden op: 28-08-2006 12:53
Locatie: JRC twin skin

14-08-2007 13:05

Jan-Willem Kroon schreef:
Afbeelding
(bron: http://www.vlemmix.nl)



Groeten JW


Deze onthaakmat geeft volgens mij geen goede bescherming.