betaal water


Plaats reactie
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

10-04-2006 19:07

Douwe,
of men een punt heeft daar gelaten, het eindigt weer in dezelfde oeverloze discussie die voor de weet ik veel hoeveelste keer wordt gevoerd. Mijn punt gaan we weer was dan ook niet specifiek gericht op de beste man die begint over de advertentie op marktplaats.

Op dit bord en in de rest van alle media is de tendens betreffende btw`s nu zo langzamerhand breeduit bemeten en doorgesproken, moet het elke weer ?

Ook in deze discussie gaat het weer over dezelfde factoren maar goed zal wel aan mij liggen :wink:

zal me er verder niet meer in mengen :lol:
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-04-2006 19:13

Cruciaal in deze discussie staat is mag een visser de vis verkopen.
Antwoord daarop is een volmondig NEE.
Meeneemverboden zijn volgens mij niet de oplossing. ik denk zelfs dat het een begin van ellende over je afroepen kan betekenen.

Peter ik ben ook van mening dat je gelijk hebt, er komt in dit geval wel een andere factor bij: er is iemand die op marktplaats openlijk om vissen boven de 14 kilo vraagt om een BTW te bevolken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Theo de Kreij
Berichten: 87
Lid geworden op: 30-11-2005 00:18
Locatie: Zoetermeer

10-04-2006 22:20

Lastige discussie zo over de BTW. Ik probeer me altijd voor te stellen wat er in iemand omgaat om zo zijn beweegredenen te doorgronden.

Zo stel ik me eens het volgende voor: stel, ik heb een water in Frankrijk en er is een groep mensen bereid om 500 euro per week te betalen om lekker in een tentje aan het water te gaan zittem om te vissen. Stel dat ik 16 van die vissers kwijt kan. Dat is 16 x 500 euro x zeg maar 46 weken = 368.000 euro inkomen. Ik weet niets van kosten maar schat het op 100.000 euro per jaar voor onderhoud enzovoort. Dan resteert er een jaarsalaris van 268.000 euries.
Nou moet ik dan mijzelf dus de vraag gaan stellen, wat doe ik? Als ik het niet doe, dan doet een ander het wel. Blijf ik bij mijn baas werken voor 35.000 euro per jaar of ga ik voor die 233.000 euro meer? Uhhhhhh..........nee, ik ben een idealist en blijf gewoon vakken vullen,
Uhhhhhh .........ja, ik ben niet gek en ga voor het grote geld.
Tja, wat zou jij doen?

By the way, we moeten denk ik niet iedere BTW bezitter/beheerder over 1 kam scheren. Mijn onderzoek heeft me op vele BT'Ws gebracht. Ik ken er ook zat die verdomd goed voor hun vissen zorgen en veel investeren in de gezondheid van hun water en vis.
M.vr.gr,

Theo.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-04-2006 01:32

Sorry Theo, mijn haren (en dat zijn er niet zoveel meer) gaan altijd overeind staan als ik van mensen 'uit de branche' (zoals jij dus) dergelijke verhalen lees.
Om maar een voorbeeld te geven: het grote geld zat bij Robert Raduta (aan inkomsten van vissers al meer dan 1,2 miljoen Euro per jaar). Investeerde ook nogal wat in z'n water en z'n vissen. Maar het trieste (voorlopige???) einde was simpelweg dat honderden grote karpers doodgegaan zijn vanwege zijn (toendertijd) laatste 'investering'.
Om het anders te zeggen, voor jou betekent meer vissers, meer karpers, meer BTW's, meer WCC's simpelweg meer omzet, voor mij betekent dat echter heel wat anders...
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-04-2006 08:33

Zo stel ik me eens het volgende voor: stel, ik heb een water in Frankrijk en er is een groep mensen bereid om 500 euro per week te betalen om lekker in een tentje aan het water te gaan zittem om te vissen. Stel dat ik 16 van die vissers kwijt kan. Dat is 16 x 500 euro x zeg maar 46 weken = 368.000 euro inkomen


Tot hier is er nog niets mis mee, zeker als het water niet uit een gewone vergunning is/wordt onttrokken.

Vervelend wordt het pas als de vissers wegblijven omdat men niets meer vangt of niet groot genoeg vangt. Wat dan? Vis aankopen natuurlijk en als ze niet groot genoeg zijn gewoon opfokken. Ik weet zeker dat er spul is om karpers van 12 kilo snel 20 kilo te krijgen. Ervaring met ganzen heeft men al.

Vervelend? Bijna crimineel, helaas wel "geoorloofd".

MVG

Klaas


PS Ik hoorde van een oud-renner dat ie een 29,5 kilo vis zo in zijn net gezwommen kreeg. Zegt zijn maat:"Logisch het zijn bekenden van elkaar, hebben dezelfde veearts.|"


_________________
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

11-04-2006 08:47

Douwe Bijlsma schreef:Cruciaal in deze discussie staat is mag een visser de vis verkopen.
Antwoord daarop is een volmondig NEE.
Meeneemverboden zijn volgens mij niet de oplossing. ik denk zelfs dat het een begin van ellende over je afroepen kan betekenen.

Peter ik ben ook van mening dat je gelijk hebt, er komt in dit geval wel een andere factor bij: er is iemand die op marktplaats openlijk om vissen boven de 14 kilo vraagt om een BTW te bevolken.


Een meeneemverbod een begin van ellende? Volgens mij een goed middel om vissers die zich op een dergelijke wijze misdragen aan te pakken!

Leg eens uit Douwe, misschien dat ik je dan wel begrijp!

Tja, BTW's bestaan bij de gratie van de onnozelaars die er gaan vissen. En de bladen die door diezelfde onnozelaars worden gelezen, staan bol van de reclame voor dat soort wateren. Ik zie de toekomst wat dat betreft somber in....
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

11-04-2006 09:12

als er een meeneeem verbod word ingevoerd.laat het dan op alle vlakken van de visserij zijn.
o.a. snoekbaars ,paling en andere vissoorten en niet alleen de karper.

ook het overzetten van voorntjes kan ziekte met zich meebrengen.

ik kan het verkeerd zien.maar zo zie ik het momenteel
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

11-04-2006 09:42

Theo,

Praat je hier als onafhankelijke of heb je bepaalde belangen?
Kan je aangeven wat dat onderzoek bij BTW van je inhoud?
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

11-04-2006 10:35

Sorry dat ik de discussie even onderbreek. Over deze link is op
Carpflashes.nl gisteren een topic geopend, ik moest hem hier ook even
plaatsen.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... D1%26p%3D1

Mag dit zomaar? Ik heb een mailtje gestuurd naar meldpunt visstroperij,
onder het mom van aanzet tot karperdiefstal van openbare wateren...
Weet niet of er iets aan te doen is, maar het leek me op zijn minst nodig
om het kenbaar te maken!

Leuk zeg, met z'n allen vissen in een aquarium! en dan maar pronken
met je 'specimen' fotoalbum... :evil:

mvg sebas
Theo de Kreij
Berichten: 87
Lid geworden op: 30-11-2005 00:18
Locatie: Zoetermeer

11-04-2006 10:48

Peter Otte schreef:Theo,

Praat je hier als onafhankelijke of heb je bepaalde belangen?
Kan je aangeven wat dat onderzoek bij BTW van je inhoud?

Ha Peter. Ik heb absoluut geen persoonlijke belangen in de zin van verdienen aan BTW en dergelijke. Sterker nog, ook ik heb zo mijn ernstige bedenkingen over dit soort wateren. In mijn werk heb ik altijd gezocht naar biologische evenwichten, terugdringen van chemische stoffen en verbeteren van ecosystemen. Zowel in de land en tuinbouw alsook in het watermilieu. Omdat ik 100% natuur en milieufreak ben heb ik me ook gericht op onderzoek naar systemen in afgesloten wateren. Dat was nu eenmaal mijn werk en mijn drive was vooral gericht op mijn liefde voor mijn hobby, vissen. In veel van die wateren heerst een slecht ecologisch systeem. Te kort of te veel zuurstof, nitraten, fosfaten en om in onze bekende termen te spreken, verzuring van het water door overvoeren of beter nog, voeren met de verkeerde dingen. Je moet eens weten hoeveel boilies er liggen weg te rotten omdat ze niet zijn ontwikkeld om af te breken, maar puur op het vangen van vissers en hun geld. Dat stuite me zo tegen de borst dat ik het initiatief heb genomen (op eigen kosten en conto) om te gaan onderzoeken naar hoe dingen konden worden verbeterd. Ik heb daar een belangrijke sleutel in gevonden en ben toen ook begonnen met het ontwikkelen van aas en voer voor de Karper.
Uiteindelijk ben ik daar in geslaagd en op dat moment kwam JRC op mijn pad. Nou kon ik 2 dingen doen. Een eigen merk beginnen en maar hopen dat ik verder kwam dan Zuid Holland, of ik kon mijn ideaal ook over de grenzen brengen door 'mee te liften' met een merk dat in heel Europa verkocht wordt. Voor dat laatste heb ik gekozen omdat ik dan veel meer mensen bereik met producten die wel goed zijn voor in dit geval Karpers en daarmee ook de BTW.
Nou maar hopen dat de Karpervisser mijn ideaal oppikt als een start naar verbetering van het leefmilieu rond de Karper. En.....als bijkomend voordeel, de 'nieuwe' aas en voer producten voldoen ook prima om de vis te verleiden tot een aanbeet. Dat bleek wel uit alle testen door vissers. Prachtig toch? Vis blij, milieu blij, visser blij, ik blij.
Overigens weet Rijnwaterland van mijn werk en met wat geluk komt er zelfs een keurmerk op de JRC No1 Baits. Tenminste, als ze bereid zijn mijn ideaal te volgen en een keurmerk voor voer en aas te ontwikkelen.

Kan je voorstellen dat (ik weet even niet wie die hatelijke opmerking plaatste) mijn 3 kinderen en dus ook die van hem, er dus beter van worden? Ik heb mijn kennis omgezet in daden. Op dit forum lopen er veel te veel te mekkeren terwijl ze geen moer doen. Lekker makkelijk. Schelden en ouwehoeren en vervolgens gewoon op hun kont blijven zitten. Dat soort mannen kunnen beter hun mond houden of ook hun steentje gaan bijdragen om dingen te verbeteren.
M.vr.gr,

Theo.
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

11-04-2006 10:57

kijk een man met initiatief :wink:
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

11-04-2006 11:02

ah, oh, aiiii... ik zag dat er al een topic bestond over mijn eerdere post...

nouja, srry daarvoor!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-04-2006 12:07

Kees een vraag van jou zal ik niet onbeantwoord laten.
Zodra vissen niets meer wordt dan een haak in de bek rammen, naar de kant sleuren, in een zak opsluiten en/of andere stressveroorzakende zaken geef je de groenen een heerlijke reden om vissen verboden te krijgen.

Meeneemverboden allemaal redenen voor te bedenken, ik weet in ieder geval een groene groep die zich in de handen staat te wrijven zodra dit een feit gaat worden.
Laatst gewijzigd door Douwe Bijlsma op 11-04-2006 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

11-04-2006 12:13

Douwe,

Te wringen of te wrijven?
Een wereld van verschil! :wink:

Gr,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

11-04-2006 12:43

Haha, stiekum veranderen he!
Wrijven dus 8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-04-2006 14:16

8) 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-04-2006 19:46

Theo, heel mooi om dat van jou te horen. Mag ik vragen wat Rijnwaterland is of voorstelt? Of bedoel je de Stichting Reinwater?
Nog een andere vraag: dat door jou ontwikkelde aas, worden dan dan ook ready-mades?
Bein Westerlaan
Berichten: 168
Lid geworden op: 12-02-2006 22:41
Locatie: Lichtenvoorde

12-04-2006 23:32

Tja Aart en toen werd het stil! Moet zeggen weer scherp van jou.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-04-2006 08:05

Ik heb nog veel meer vragen aan Theo :lol: Maar alles op z'n tijd...
Bein Westerlaan
Berichten: 168
Lid geworden op: 12-02-2006 22:41
Locatie: Lichtenvoorde

13-04-2006 08:54

Dan ben ik bang fat het nog wel even stil blijft of ?
Ik wil ook keurmerk op het verplicht afnemen van boeken!
Theo de Kreij
Berichten: 87
Lid geworden op: 30-11-2005 00:18
Locatie: Zoetermeer

13-04-2006 23:24

Tja, soms moet je effekes wachten op de oude baas 8) Mijn bedrijf brengt me veel in Frankrijk, zoals net 2 dagen maar soms ook veel langer. Dat aas wordt door JRC gebracht onder de naam JRC No1 Baits en zal over een week of 2 in de winkels liggen. Daar zitten naast flavours, pellets, mixen, partikels enzovoort eerst 3 smaken ready mades bij (fish, fruit, squid) en de andere smaken (winter, pineapple, bloodworm) komen wat later. Ben ook met de freezers klaar, maar omdat JRC over heel Europa heen gaat zal dat wel op bestelling gaan komen.
M.vr.gr,

Theo.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-04-2006 01:13

Oké Theo, dat schept in ieder geval duidelijkheid. Volgende vraag: komt er op de redy-mades verpakking een houdbaarheidsdatum te staan?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-04-2006 01:15

Oh ja Theo, geen antwoord gekregen op Rijnwaterland? Of toch de Stichting Reinwater?
Theo de Kreij
Berichten: 87
Lid geworden op: 30-11-2005 00:18
Locatie: Zoetermeer

14-04-2006 11:16

Aart Lokhorst schreef:Oh ja Theo, geen antwoord gekregen op Rijnwaterland? Of toch de Stichting Reinwater?

Precies. Ben slecht in namen.
M.vr.gr,

Theo.
Theo de Kreij
Berichten: 87
Lid geworden op: 30-11-2005 00:18
Locatie: Zoetermeer

14-04-2006 11:33

Aart Lokhorst schreef:Oké Theo, dat schept in ieder geval duidelijkheid. Volgende vraag: komt er op de redy-mades verpakking een houdbaarheidsdatum te staan?

Dat komt er voorlopig niet op te staan. ik heb die discussie ook wel eens op ander visvoer gebied gehad waarbij partijen beweren dat ze kakelvers voer brengen. Achteraf bleek dat ze partijen meel opkochten die eerst 3 jaar in depot hadden gelegen bij de hulporganisaties voor het geval dat er moest worden bijgesprongen bij voedsel tekorten. Zij bedoelden dus met 'vers' dat het maar 4 weken bij hun op het bedrijf lag en dan naar de winkelier ging. Tja, wat is vers en wat houd dan een houdbaarheidsdatum in.
Ik begrijp denk ik echter wel waar je op doelt. Waarschijnlijk wil je weten of je bij een winkelier een zak boilies koopt die net is binnen gekomen of er al 2 jaar ligt. Een goed inkoopbeleid van een goede winkelier zorgt er voor dat het 'vers' hoort te zijn. Hij moet zich dus niet door de leverancier laten verleiden om voor 2 jaar voorraad te kopen tegen een flinke korting. Overigens gebeurd dit niet zo veel. Ik verwacht van de JRC boilie een hoge omloopsnelheid omdat het heel Europa doorgaat. Dat krijgt dus waarschijnlijk weinig kans om oud te worden :wink:
Veel grote handelsorganistaties in de hengelsport brengen een boilie op de markt onder een verzonnen naam. Vaak hebben zij geen eigen productielijn en kopen ze productiecapaciteit bij een boiliefabriek. Daar laten ze in een paar weken genoeg draaien voor een heel jaar of langer. Dat is de bottleneck, want wanneer die boilie niet goed loopt ligt die voorraad over 3 jaar nog in de winkel en word hij uiteindelijk omgezakt en voerboilie genoemd.
Wij zetten zelf een productiefabriek op die het hele jaar draait voor JRC. Er wordt dus op afroep uit de markt geproduceerd. Vandaar dat ik ook bezig ben met de freezerbeets op bestelling.
M.vr.gr,

Theo.