opgezette karper ???


wouter mevis
Berichten: 170
Lid geworden op: 27-10-2003 01:00
Locatie: Puth (CHINA)

16-01-2006 19:03

jup kevin ik versterk je antwoord!
easy does it!!!
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

16-01-2006 19:41

:lol: mooi zo nog mensen die andere ideeen hebben of is iedereen het er zo wel over eens ?
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

16-01-2006 22:17

Frank, hoe zwaar is die duitse 12-ponder uit 1986 inmiddels?
Ik neem aan dat je hem die pukka rommel elke dag voor zijn snuitje houdt? :lol:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

17-01-2006 08:51

Dit is een heel erg slechte ontwikkeling.

Ik kan me niet voorstellen dat hier echt een markt voor is. Is die markt er wel en lopen er meer gekken rond die een opgezette karper willen hebben. Dan is dit weer een bedreiging van onze prachtige hobby.

Hier moet meteen tegen opgetreden worden door de instanties. :evil: :cry:
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

17-01-2006 09:36

Mocht je toch een 'opgezette' vis in huis willen, neem er dan zo eentje:

http://www.fishcarving.nl

Stinkt ook niet zo :lol:

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

17-01-2006 20:23

dat bedoelde ik van een vis uit hout laten snijden heel mooi maar zit wel een prijskaartje aan :P
Gebruikersavatar
Sander vd Ven
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-03-2005 21:13
Locatie: Best

18-01-2006 10:57

blijf van ONZE karpers af!!! Laat maar een mooi houtsnijwerk maken
http://www.fishcarving.nl/
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

19-01-2006 21:18

Willem Geestman liet zijn tussen aanhalingstekens recordkarper opzeten
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

19-01-2006 23:10

mischien iets heel stoms van mijn kant hoor, maar wat is er zo erg aan om zo een karper op te zetten?(mits een natuurlijke dood natuurlijk)

we stoppen wel met zijn allen vissen in een aquarium of een vijvertje.
We houden honden en katten in huis.
We slachten jaarlijks miljoenen dieren om hun vlees terwijl er genoeg vervangers zijn.
We jagen haken door een vis zijn lip
We hebben dierentuinen vol met ''wilde'' dieren.

Nee dat is wel lekker natuurlijk en zoals het hoort.

Zelf eet ik vlees heb ik vissen in een aquarium heb ik 2 honden en jaag die vis een haak door zijn lip.

Als die persoon graag een opgezette karper wil moet ie dat toch lekker zelf weten.
Of komen we nu op het punt dat een karper heilig is en een varken maar een stuk karbonade.

Ieder zijn eigen ding maar kom niet aan de karpers

Ik heb er weer genoeg op gezegd en heb er alweer veel te veel woorden aan vuil gemaakt.

Zou er ook zoveel reactie op zijn geweest als het een brasem was geweest???????????????????????????
Sam Bos

22-01-2006 12:54

hahah ze zijn wel ziek met hun opgezette karpers vet vaag hoor want het in bezit hebben van karper is toch verboden dacht ik ? :cry:
Sam Bos

22-01-2006 12:56

een brasem is toch ook een vis en als ik nachten niks heb gevangen en vang dan wel een dikke vette brasem vind ik het ook wel goed of ligt het aan mij :cry:
brian Stellingwerf
Berichten: 165
Lid geworden op: 18-02-2006 21:32
Locatie: delft

26-02-2006 18:16

met een brasem is ook niks mis mee hoor :D echt gestoord zijn die mensen die een karper opzetten ( of het is een natuurlijke dood )
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

26-02-2006 18:31

Wat een overdreven meelevende reaties weer hoor.

Dat er tigduizend kippen in de bio-industrie voor eitjes in de boiliemix gehouden worden mag wel.

VArkens, koeien en paarden met een slagpen doodmaken mag ook, zolang we maar te vreten hebben.

Brasems worden verafschuwd, op de kant gesleurd, niet geschept want ze stinken, raggend onthaakt en als ze geluk hebben nog in het water gegooid, dat mag.

Iemand staat verzopen meerkoeten van 250 meter naar binnen te draaien, blijft nukkig doorvissen daar, dat mag ook (kom maar op).

Maar als er ook maar een gaatjein een karpervin zit (wat ook natuurlijk kan zijn) beginnen we allemaal godgeklaag uit te kramen, zijn wel allemaal ineens de heilige, en maken we iets dat met karperonvriendelijkheid te maken heeft gelijk af (bowfishing, rex hunt).

Waar zijn we in godesnaam mee bezig dan?

En trouwens, een opgezette vis is gedroogd, helemaal leeg van ingewanden en dergelijke van binnen, men heeft alleen de huis en kop van het dier dan staan, wat ophgevuld is. Mensen die zeggen dat ze stinken dan moeten zich maar eens in de materie verdiepen voor ze blaten

I rest my case...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Robert Lamboo

26-02-2006 18:33

Of gewoon een papegaai nemen, die doen het blaten wel voor je..

En raad eens: als hij dood is kun je hem nog opzetten ook!

Twee vliegen in een klap.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

26-02-2006 19:09

Mee eens camiel 8)

we moeten eens stoppen met ontkennen welk beest de mens wel niet is! We verafschuwen onze eigen soort, het is niet anders mensen, wij zijn beulen allemaal!
beetje bij beetje
Robert Lamboo

26-02-2006 20:43

Ooit in een grijs verleden was ik eens op een tentoonstelling in de kasteeltuinen in Arcen, waar ze meerdere vissen die opgezet waren hadden opgesteld, waaronder een karper en een enorme snoek. Ook al oude werken van rond de 75/100 jaar oud en met astronomische bedragen (geloof rond de 1500 gulden destijds). Voor mij als als jongetje van 9 een verbazingwekkend doch luguber schouwspel.

Met mijn eerdere reactie bedoelde ik meer te zeggen dat het eigenlijk niet meer van deze tijd is. Al hoewel het is toegestaan karpers mee te nemen naar huis in menig viswater, zou ik het logischer en meer gepast vinden als dat voor de consumptie gedaan word, dan hem als echte "troffee" aan je muur te hangen. Liever een mooie foto dan een dode vis aan de muur dus.

In andere landen is het de normaalse zaak van de wereld om je vis op te laten zetten, grote baarzen of een zwaardvis zoals je in Amerika vaak ziet bijvoorbeeld. Maar in onze Nederlandse contrijen zou ik het redelijk vreemd vinden.
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

27-02-2006 07:40

Tot de jaren vijftig was het in Engeland heel gewoon om een" specimen"
vis op te laten zetten zelfs Walker hield zich hier mee bezig.
De kentering kwam toen hij he Engelse record ving in 1952 en deze naar de Londonse zoo bracht waar hij nog tot 1972 leefde.Een mooie opgezette
karper (vooral als ze door Cooper opgezet zijn) uit de eerste helft van de vorige eeuw kost vele duizenden ponden op de veiling.

gr Gerrit