Welzijn van de Karper klinic/ jodium


Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

02-10-2005 17:03

He Jor..,

Met je argumenten en ideeen, een vraag die ik je al langer heb willen stellen:
Waarom ben je nog geen lid van de KSN?

Is niet meer dat "elitaire" clubje, toch?
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-10-2005 18:30

Misschien is dat de reden wel :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

02-10-2005 18:55

De ksn is ook niet alles hoor....
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-10-2005 19:05

Nee Jeroen,

de KSN is niet alles, maar kom eerst eens een paar keer langs en oordeel dan. Introducees zijn namelijk van harte welkom.


"Programma Seizoen 2005 -2006 regio Rotterdam
Voor het nieuwe winterseizoen 2005/2006 hebben wij weer 6 avonden op het programma staan. Het voorlopige programma ziet er als volgt uit:

Dinsdag 1 november 2005, geeft Piet Vogel de aftrapt voor het nieuwe winterseizoen 2005/2006.

Dinsdag 6 december 2005 geven de regioleden uit Rtd Jan v/d Wulp en Jacco Mol voor het eerst een presentatie over hun visserij.

Dinsdag/Vrijdag 3-6 januari 2006 is nog open, wordt later doorgegeven.

Dinsdag 7 februari 2006 is John van Eck weer van de partij, verder uitleg hierbij niet nodig.

Dinsdag 7 maar 2006 staat weer een forumavond gepland onder leiding van Jan Pouwe, over het onderwerp wordt nagedacht, suggesties zijn altijd welkom.

Vrijdag 7 april 2006 sluiten wij het seizoen af met de jeugd. Luuk Schenkelaar, bestuurslid van de KSN, afdeling jeugd, geeft zijn visie weer over zijn visserij.

Al met al een gevarieerd winterprogramma. Wij nodigen dan ook een ieder uit om een van deze avonden te komen bezoeken. De locatie is het zelfde gebleven namelijk het club gebouw van HSV de Waal in Rijsoord. "
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

02-10-2005 19:18

mm ik zal eens kijken. Jammer genoeg zal ik zelden aanwezig kunnen zijn bij dergelijke meetings gezien het feit dat ik bijna altijdt 's avonds of 's nachts werk. De dagdiensten zijn niet zo frequent.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

02-10-2005 19:22

Wellicht iets voor de toekomst..

Feit blijft wel, hoe goed men het ook met de karper voor heeft. Er blijven altijd van die mafketels die met vissen sleuren, kenmerken, verminken etc etc.

De ksn blijft in samenwerking met andere verenigingen wel uitzetten en projecten opstarten, maar de essentie van deze topic was het duidelijk maken aan mensen dat de zorg voor de karper voorop staat.

Zolang er aan deze gebeurtenissen niets gedaan wordt voel ik mij ook niet geneigd een willekeurige organisatie financieel te steunen.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
willem slingerland76
Berichten: 112
Lid geworden op: 27-04-2005 19:19
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

02-10-2005 22:16

Beste Michel,

Ik weel wel een oplossing om diegene aan te spreken over zijn werkwijze,dit wil dus niet zeggen dat je iemand moet afzeiken.
Maar gewoon moet zeggen hoe diegene dat in het vervolg ook anders kan doen ten behoeve van de karper. :wink:
Elke karpervisser leert bij ongeacht je leeftijd!!!!!
Als iedereen dit nou is zal doen.
Misschien zijn die karpervissers zich wel van geen kwaad bewust 8)

groeten Willem
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

02-10-2005 22:28

Jeroen,

"Zolang er aan deze gebeurtenissen niets gedaan wordt voel ik mij ook niet geneigd een willekeurige organisatie financieel te steunen"

Je zou evt. zelf ook, met een aantal mensen, iets kunnen opstarten in deze? Ik bedoel, als niemand eraan begint, gebeurd er zelden iets, wat jij bedoeld wat bereikt zou kunnen worden.
Evt. Een soortement van "commissie" oprichten... uit elke regio. Die allemaal bijeenkomsten van HSV's bezoekt, en hier een presentatie/uitleg doen over omgaan met karper?
Het is maar een idee, uit de losse pols.

Weet niet meer wie het ooit zei/schreef...
Vraag X niet wat het voor jou betekent, maar vraag wat jij voor X kan betekenen.

In deze is de KSN X.

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

02-10-2005 23:03

frank :oops: :lol:

dat is een royaal gezegde
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

03-10-2005 07:43

Heren,

Roepen vanaf de zijlijn is gemakkelijk. Je nek uitsteken en samen met andere wezenlijke zaken in overleg proberen te veranderen is iets wat ik waardeer in mensen. Blijf dus niet langs de zijlijn staan maar kom uit voor je mening die kan je kwijt in een vereniging die de KSN is. Beleid wordt hier samen met de leden bepaald. Zeg me niet dat er niets gebeurd, bestuur en commissie leden steken er vele honderden uren per jaar in om te vergaderen intern maar ook met HSV, federaties, en overheid.

VOOR WIE NIET VOOR ZICH ZELF MAAR VOOR JOU KARPERVISSER.

Peter
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

03-10-2005 09:50

Beste Frank,

De gewone burger moet ook werken, daarnaast wil ik alle tijd die ik over heb in mijn visserij stoppen. Mensen bezoeken of voorlichten laat ik over aan mensen die hier wel tijd voor hebben. Tijd, tja mooi woord, het gaat mij alleen soms een beetje te hard. Als ik meer "tijd" zou hebben zou het wellicht een heel ander verhaal worden, maar helaas heb ik dat niet.

Je zult mij nooit horen zeggen dat de Ksn niets voorstelt, ik suggereer alleen als in eerdere berichten, dat het ook niet alles is. Ik kijk het nog wel eens aan.

Met vriendelijke Groet,
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

03-10-2005 11:15

Jeroen,

Slap excuus, tijd maak je. Je moet alleen voldoende gemotiveerd zijn.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

03-10-2005 12:14

Nee Mark,

Jij kent mijn agenda niet, van stil zitten wordt je niet rijk!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

03-10-2005 13:12

Jeroen,

En jij die van mij ook niet. Ook ik steek redelijk wat tijd in de KSN en het is echt niet zo dat ik voorheen niet wist wat ik in die uren moest doen. Ook ik heb een 40-urige werkweek, cursussen en examens, een vriendin, eigen huis, beoefen twee sporten en wil zo tussendoor ook nog wat vissen. Dat heet keuzes maken, blijkbaar heb jij die keuze ook gemaakt. Helaas zijn er veel te veel die het behartigen van belangen aan anderen overlaten in plaats van zelf een klein offer brengen in de vorm van wat geïnvesteerde tijd en moeite.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

03-10-2005 13:22

Hoi mark,

Natuurlijk kun je tijd maken..
Maar ik vindt het niet eerlijk om te stellen dat iedereen tijd kan maken.
Je geeft jezelf als voorbeel. En ik heb respect voor iemand die er tussen de bedrijven door nog tijd voor heeft, maar geloof mij echt niet iedereen heeft de tijd. Maar zolang het niet mogelijk is om in de persoonlijke omstandigheden van jeroen, of wie dan ook te kijken lijkt het mij niet eerlijk om een verwijt te maken. :(


Dit lijkt me redelijk toch..... :wink:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

03-10-2005 13:37

Jordy,

Wanneer iemand redelijk wat tijd heeft om te vissen vind ik niet dat je van "persoonlijke omstandigheden" kunt spreken. Daaronder vallen wat mij betreft zaken die een verantwoordelijkheid met zich mee brengen. Vissen is "slechts" een hobby. Misschien gaat dit niet helemaal op voor Jeroen, maar ik vond dat hij het wel héél gemakkelijk afschoof.

En wees eens eerlijk, zou het een drama zijn om enkele tientallen uren per jaar minder te vissen? Ik kan uit ervaring vertellen dat je zelfs in zo weinig tijd al heel wat kunt bereiken!

Groeten,

Mark
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

03-10-2005 13:51

Heren heren,

Denk dat er nu een beetje te ver wordt gegaan in het 'verwijten' maken naar mensen dat ze geen tijd maken/willen maken.. Ik begrijp heel goed wat Jeroen bedoeld.. Zolang je zelf niet in je directe omgeving problemen hebt omtrend je eigen visserij die de KSN zou kunnen oplossing of daar aan mee zou kunnen werken is er weinig te bedenken om daar naartoe te gaan.. Zolang je lekker kunt vissen is er niets mis toch? Ik steek ook liever mijn tijd in de visserij....
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-10-2005 13:59

Dus Joris,

als het een zooitje op je thuiswater is geworden, dan mag de KSN het op komen knappen?

Jullie struisvogels verdienen het eigenlijk niet, maar verdomd, we zullen dan nog maar wat extra tijd van onze visserij opofferen en het dan nog gaan proberen op te lossen ook.

Door alleen lid te worden steun je de KSN ook al. Het is geen verplichting de (regio-) meetings te bezoeken. De tijd die je dan kwijt bent is niet meer dan vijf minuten voor het invullen van het aanmeldformulier en de machtiging automatische incasso/acceptgirokaart.

http://www.karperstudiegroep.nl/ en links boven " lid worden? " aanklikken.
Laatst gewijzigd door Michel Hollaar op 03-10-2005 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-10-2005 14:02

Joris gelukkig zijn er ook mensen die anders denken, dit telt niet alleen voor de visserij maar in alle geledingen in deze maatschappij.
Als de norm; het komt niet in mijn omgeving voor, doorslaggevend zou zijn garandeer ik je dat heel Nederland op de kont komt te liggen.
Een heleboel draait om vrijwilligers en mantelzorg.

Het is geen verwijten maken het is een verwijzing dat je de vrije tijd zelf in kunt vullen en zelf een keuze kunt maken of je een paar uurtjes vrij wilt maken voor iets anders.
Een kreet als ik heb geen tijd moet je eens aan mijn vismaat of jeugdvriend vertellen die hebben echt geen tijd maar maken wel tijd vrij.
Vissen is een hobby, geen religie!
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

03-10-2005 16:34

Sorry,

Vind van sommige van bovenstaande reacties slappe excusen.

Natuurlijk is niet iedereen verplicht wát te doen... Maar kom op zeg, door alleen al lid te worden steun je de vereniging.
En daarnaast; Niemand heeft tijd, tijd maak je. That's it.
Niet alleen met vissen, maar ontdek steeds meer, dat het hele leven zo is. Als je nergfens meer tijd voor maakt, is het saai hoor.

Nu kijk ik even naar mijzelf, jong pikkie van 19, met de Jeugdcommissie gaat ook wel wat tijd in zitten. Maar is dit zo erg? Als je goed gemotiveerd bent, m.i. niet. Natuurlijk wil je soms ook wel eens meer vissen.
Maar dan kijk ik naar personen als bijvoorbeeld Aart, en zo zijn er nog tal van mannen die bergen tijd erin steken. En die zelf ZELDEN meer aan vissen komen. Natuurlijk is dit geen verwijt naar jou. Maar denk daar eens aan, en bedenk dan eens; dat JIJ ook een klein steentje bij kan dragen.

En dan uiteindelijk kicke hoor, wat er allemaal georganiseerd/gehaald is.

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

03-10-2005 17:03

Beste heren,

Allemaal goede antwoorden, maar ik verwijt niemand iets hoor. Frank jij geeft aan dat mensen zoals Aart veel tijd steekt in de andere kant van de karpervisserij, dat is fantastisch voor hem. Voor MIJ de doodsteek voor mijn visserij. Waarom, ik heb er simpelweg geen tijd voor. De beargumentatie betreffende "Niemand heeft tijd, tijd maak je. That's it" klopt als een bus. Maar staat niet altijd in verhouding tot de realiteit. Ik verkies mijn recht mijn tijd te benutten in mijn visserij, maakt dat mij een mindere karpervisser, ik denk het niet. Naar mijn gevoel ben ik net zo gepassioneerd met mijn visserij bezig als bijvoorbeeld iemand als jouw of Aart, en god mag weten wie ik nog vergeet.

Mark, die gaf al aan een aantal neven functies cq bezigheden naast zijn visserij te hebben. Dat is fijn, maar wel voor hem. Dat hij daarnaast ook nog tijd kan vinden voor de ksn is fijn, maar wel voor hem. Ik steek mijn tijd in andere zaken, zaken die ik hier niet ga belichten, zaken die persoonlijk zijn en ook hun aandacht nodig hebben. Wederom, maakt dit mij een mindere visser, ik denk het niet. Men weet namelijk niet welke agenda ik bewandel, en neem van me aan dat is een hele drukke. Dat is mijn reden om geen lid te worden, daarnaast hoor je mij namelijk ook nooit roepen om uitzettingen en andere zaken die nodig zijn om de karperpopulatie in Nederland gezond en op evenwicht te houden. Niet dat het mij niet koud laat hoe het soms kan gaan binnen deze groene paddestoelen wereld. Maar had ik er tijd voor dan had ik er zeker wat aan gedaan, tijd die ik helaas niet heb.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

03-10-2005 17:06

Maar als je lid bent ben je dan ''verplicht' naar meetings en dergelijke te gaan?
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

03-10-2005 17:09

Als ik ergens lid van ben, dan wil ik ook weleens zien waaraan mijn geld besteed wordt. Daarom ben ik ook geen donateur van welk fonds dan ook. Wederom puur persoonlijk...Voordat men mij dit gaat verwijten.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

03-10-2005 17:12

Was gewoon een algeme vraag :roll:
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-10-2005 17:16

Ruud Visser schreef:Maar als je lid bent ben je dan ''verplicht' naar meetings en dergelijke te gaan?


Neen, natuurlijk niet. :oops:

Jeroen,

Je hebt wel tijd om vele postings te lezen en te plaatsen,

Neem eens wat tijd om http://www.karperstudiegroep.nl eens grondig te bestuderen.

Dan heb je al een aardige indruk wat er allemaal met je contributie gebeurd.