voerboten


Plaats reactie
Ben Hermes
Berichten: 31
Lid geworden op: 23-06-2004 16:31

20-09-2005 19:56

hallo karpervissers en wit vissers
Het betreffende water de sigrano Zandgroeven is wat mij betreft heel geschikt om te vissen en voeren met een voerboot radiografisch wel te verstaan want van de expoitant mogen er geen boten op dus rubberboten omdat er geen personen op het water mogen komen vandaar de voerboot .Ik heb er laats 70 karpersgevangen in een sessie van twee weken.Ik vis er nu drie jaar en ik ka je zeggen de visen die ik heb gevangen waren normaal gehaakt en niet ingescheurd.Het ligt eraan hoeje vist ,het kan altyd eens gebeuren dat dit wel gebeurd maar een beetje visser weet wel wat ie moet doen .Gemiddeld vissen op deze groeve 5 man per week en ik kan het weten want ik vis er het meest aantal dagen per jaar op karper . het is zo gemakkelijk om iets te verbieden ,de mensen schaffen zich een boot aan en dan komt ineens een besluit door een stel figuren die nooit of bijna nooit op karper vissen en wilen dat verbieden .Ik vind als er wat is gebeurd of wat dan ook praat eerst met de leden en ga niet zomaar een beslissing nemen ,vind ik .daar bij komt ook nog dat dit water maar voor de helft bevisbaar is in die zin dat wij niet om de groeve mogen komen ivm aanplanting en dergelijke .
ik vis er al verschillende jaren ook toen het nog geen vereniging was .we hebben 150 leden en er vissen misschien 25 mensen in het jaar op deze groeven .Een drie hengel vergunning hebben hebben we kunnen aanschaffen vrijwillig natuurlijk ,ben je niet verplicht maar ik wil wel vis vangen als je daar niet naar de overkant vist vang je bot (bijna) hhahh.Dit water heeft geen begroeiing waar de vis voedsel uit haalt teminste weinig Als ik foto,s zie van betaalwater bev. tetre daar voeren ze 100 kilo in drie dagen en de vis blijft bijten jaar in en uit Dus te veel voeren hoe komen ze erbij ,in het algemeen word er normaal gevoerd en als ze vinden dat er mensen zijn die te veel voeren moeten ze hun mond open doen en niet vergaderen en voerboten verbieden ,Ik vis daar graag en vele andere vissers ook jongens die geen bootje hebben.Ze hebben een delta gebied aangelegd ik vraag me af waarom voor de visstand te vebeteren en broed er op te krygen vergeet t maar het staat meer droog als water en geen riet stengel te bespeuren En witvissers zijn er sporadisch te zien
alleen als ze een bonnetje kunnen verdienen voor de restzie je ze maar weinig .En dat zijn de mensen die zomaar alles beslissen ,hoe kan dat .Ik zeg maaar zo praat met de leden en en dan kun je altyd nog een beslising nemen .Ik bedoel een bestuur is er om leden te helpen en te besturen ,maar de leden hebben ook wat te zeggen en dat word vaak vergeten .We zijn met 150 mensen die hoeven het niet altyd eens te zijn met een bestuur .En dar bij wil ik effe zeggen van die 150 mensen heb ik er 120 nooit gezien waarom die een vergunning hebben ik weet t niet .Ik hoop dat de vereneging blijft bestaan dat ze er 2 oct uitkomen .Vaak hoor ik van bestuurs mensen je doet het nooit goed ,das het enigste wat ze zeggen Ik zeg maar zo je hebt er voor gekozen vrijwillig dan moet je niet erbij gaan kretiek krijg je altyd .en ik zal er zeker voor pleiten dat we de voerboten kunnen behouden Het is zo gemakkelijk om mensen iets te verbieden wat je zelf niet interressert .Ik hoop dat ermensen zich aanmelden voor het bestuur en zeker karpervissers want die zitten er niet in .Een gemengd bestuur werkt beter denk ik
Verder wens ik iedereen in deze club een fijn visjaar toe Och ja er was ook en snoek visser maar die zit nou in de kegelclub was ik bijna vergeten .jongens nogmaals laat ons praten over deze dingen .Tot 2 oktober .groeten Benjamin
Gebruikersavatar
johnny greveling
Berichten: 431
Lid geworden op: 19-05-2004 14:23
Locatie: gigantica

20-09-2005 21:18

mooi opgezet dat ze hetmaar mogen lezen
ik ga darten
gr john
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

21-09-2005 19:52

Hoy,

Ik wil even vragen wat precies de bedoeling is van dit stuk?


Wat ik wel wil opmerken is dat de leden zich hebben neer te leggen bij de besluiten die een bestuur maakt een ook zo als in dit geval het afschaffen van het gebruik van voerbootjes.

Ik kan me voorstellen dat dit voor enkele vissers een behoorlijk nadeel is voor de vangsten, maar ik vraag me af wat de meer waarde van een bootje is als de oeverzone achter de delta open wordt gesteld voor te vissen??

Nu ben ik ook van mening en dan moet je me niet fout begrijpen! want "wie de schoen past trekt hem aan"
Ik heb er dit jaar enkele vissen mogen vangen en heb ook veel vissen op de kant gezien die wonden aan de bek hadden die in mijn ogen absoluut niet mogelijk mogen zijn.
Een van de grootste redenen hiervan is in mijn ogen toch echt het te ver uit de kant vissen er wordt gevist vanaf de containers tot aan de overkant aan de gesloten zone dit zijn zon dikke 300 als niet 400 meter! met dynema lijn, minimaal een 3 lb pook plus nog eens een manier van drillen waar het mij slecht van wordt. Hier komt nog eens bij dat de vis over enkele zandbanken gesleurd moet worden. en dit heeft in mijn ogen echt wel een hoop temaken met het gebruik van een voerboot. En geloof me de manier die ik hier beschrijf ben ik meerdere malen getuige van geweest en dan maakt mij ook niemand wijs dat dit gezond is voor de vissen!

Nu wil ik niet dat je je aangesproken voelt door hetgene wat ik net zeg. nogmaals dit geld niet voor iedereen! want er zijn ook mensen die een bootje gebruiken die dit wel naar behoren doen en de vis ook fatsoenlijk drillen.

Het probleem zit em denk ik bij de mensen die totaal geen ervaring hebben met het vissen op grote afstand.

Verder hoop ik dat het bestuur de komende maand tot een goed besluit kan komen met de leden en dat het mogelijk blijft voor ons om te mogen vissne op het gebied van sigrano! En nu kunnen jullie wel allemaal in de barricade gaan tegen het bestuur maar wat als er dalijk helemaal niet meer gevist mag worden wat hebben jullie dasn in godsherenaam verdient?

mvg Rob.
Gebruikersavatar
johnny greveling
Berichten: 431
Lid geworden op: 19-05-2004 14:23
Locatie: gigantica

21-09-2005 20:09

hoi rob

gewoon heel sigrano vry geven voor tevissen hoef je niet ver uit tevaren
maar ze make beloftes van zuid word vry gegeven dus niet
maarja we zullen zien hoe het afloopt
hopelyk dat zich genoeg leden laten zien
maar dat zullen toch wel weer allemaal dezelfde zyn
zou heel jammer zyn als dat water ook weg zou zyn blyft er niet veel meer over hier
gr john
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

22-09-2005 09:12

hoy john,

dat bedoel ik ik vis er nu pas sinds een jaar maar zou het super jammer vinden als het weg zou vallen.
dat is dus ook wat ik bedoel je met je neer leggen bij de bsluiten die het bestuur treft want zonder bestuur loopt het niet en is het vissen afgelopen.
Snap niet dat die mensen niet eerst eens denken voor ze zich gaan beklagen! want wat hebben ze nu bereikt? geen klote!!
dan maar zonder voerboten! dat iedereen blij is dat ze er uberhaupt mogen vissen!
en er valt ook genoeg vis te vangen zonder voerboot alleen is het dan nodig om je grijze cellen wat meer te grbuiken!

groeten rob
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

22-09-2005 09:15

hoy john,

de zuid oever zou zover ik weet inderdaad vrijgegeven worden als de kans op verzakking van de grond uitgesloten is.
ik snap dus niet wat het probleem is om even een jaartje te wachten en zonder voerboten te gebruiken.
want als de zuid oever opengesteld wordt is in mij ogen het gebruik van voerboten totaal overbodig alleen zullen er dan weer een hoop mensen te lui zijn om dat stukje te lopen!
Ik denk ook dat heir het grootste probleem is!
maarja "voor wat hoort wat"
groeten rob
peter paffen
Berichten: 14
Lid geworden op: 28-08-2004 14:18
Contacteer:

22-09-2005 10:21

Dit kunnen we beter plakken onder mijn topic van : Bestuur wil voerboten verbieden want daar gaat dit ja ook allemaal over :wink:
Gebruikersavatar
johnny greveling
Berichten: 431
Lid geworden op: 19-05-2004 14:23
Locatie: gigantica

22-09-2005 16:00

nou kan jealleen zeggen een bestuurslid heeft my gezegd dat de zuid ooever helemaal niet vrykomt
]dat hebben ze my vertelt
zie er wel steeds mensen op lopen dus wat is dan het gevaar
gr john
peter paffen
Berichten: 14
Lid geworden op: 28-08-2004 14:18
Contacteer:

23-09-2005 10:43

Op die zuid oever moet ook nog eens de brug komen voordat we daarop kunnen !!!!!!!!!!!!
En als ze ons tegenmoet willen komen wij als karpervissers dan haal in gods naam die kabel weg met die rood witten ballen
Plaats reactie