Uitvaren met een kano???


Plaats reactie
Danny van Dijk
Berichten: 110
Lid geworden op: 19-01-2002 01:00

15-09-2002 23:44

Als ik kijk bij vissers die hun lijnen uitvaren dan zie ik de meeste met zodiacs of roeiboten en daar achter zit een elektro motor en een enkele keer zie je nog iemand roeien.
Maar nou is mijn vraag of er hier ook mensen zijn die hun lijnen van uit een kano uitvaren.
En dan hoop ik te horen wat de voor-en nadelen hier van zijn.

Zelf zit ik nu op een nieuw water waar het toch wel makkelijk is om een boot te gebruiken want de hotspots liggen hier voor mijn begrip ver uit de kant(100mtr ongeveer).
Er liggen geen obstakels dus is het ook niet nodig om uit een boot te drillen dit gebeurt dan ook gewoon van de kant.
Maar ik wil een boot of kano gaan kopen en daarom ben ik op zoek naar informatie.

Alvast bedankt.

Danny

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Danny van Dijk op 2002-09-15 23:46 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

15-09-2002 23:50

Ik gebruik zelf geen kano maar heb wel een aantal keer in zo'n ding gevaren.

Een voordeel zal zijn dat je minder last hebt van de wind, gestroomlijnd, dus eerder op je stek bent.

Een nadeel lijkt mij het in en uit stappen, want als ik het me nog goed herinder lig je zo op de kant met zo'n ding. Dus evenwicht speeld een grote rol denk ik.

Bart
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

16-09-2002 00:33

Als ik jou was zou ik die kano maar vergeten, die dingen zijn leuk voor de sport, om te gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn en dat is watersport. Houd er rekening mee dat het misschien wel handig is op het water wat je nu voor ogen hebt, maar een boot kopen is dan een investering voor de toekomst als je op een water gaat vissen waar je enkel met een boot terecht kan. prijzen liggen niet ver uiteen van kano's en boten dus dat is geen belemmering.

Ik zou trouwens niet graag midden in de nacht met mijn slaapdronken kop in een kano willen stappen om een lijntje uit te varen.

Ook lijkt het me lastig peilen met in de ene hand een peddel en in de andere een hengel of prikstok.

Maar goed, doe wat je zelf het beste lijkt.

Met adviserende groet, Bob.
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-09-2002 02:38

Beste Danny,

ik zie me al met een kano mijn lijnen uitvaren met windkracht 4 op groot water. :eek: Laat staan windkracht 6 of 7 :mad:
Niet doen dus. Kijk iets verder zoals hierboven al vermeld is en koop liever iets beters voor meer geld dan een miskoop.

Bijv. Zodiac model, 340 cm lang! Kan je jaren mee vooruit in elke vorm je van visserij.

Met drijvende groet, MB

Ps. IK zie me al een kano instappen om een hopelijk grote karper te drillen met een kabbeltje..... De gedachten gaan dan weer terug naar de Ardeche. Gewoon kano varen is al moeilijk genoeg :smile:
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-09-2002 11:59

ik heb toevallig jarenlang een kano gebruikt voor het uitvaren!(kon toen niet anders door omstandigheden)het was een gesloten kano was lekker snel en stil met uitvaren (ondiep water) en sosm had ik al een run voordat ik terug was op de stek ook bij harde wind deed ie het goed(oefening baart kunst)en ik ben nog nooit omgeslagen, je moet natuurlijk niet drillen vanuit de kano maar dat lijkt me duidelijk


mvg martijn
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

16-09-2002 12:40

Ik heb op vakantie een kunstof roeiboot gebruikt met 1 peddel, die ik op de 'kano-manier' gebruikte ( links-rechts-links-rechts enz. ) en ik moet zeggen dat het erg goed ging...
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-09-2002 12:54

ik had een lange peddel peddel met aan beide kanten een roei flipper

mvg martijn
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-09-2002 19:42

Mannen,

Ik heb zelf jaaarenlang gevist met een KAJAK, en doe dit heden ten dage nog steeds.

Om een vergissing te vermijden: een kajak is een open boot en die van mij is circa 4 meter lang en bezit 3 bankjes. het is werkelijk geen understatement als ik zeg dat ik daar het gros van mijn grote karpers aan te danken heb.

Dit uiteraard wel omdat die kajak toevallig in mijn achtertuin in de sloot ligt en ik vandaar varend de stekken kan bereiken.

Ik vaar er mee uit, voer ermee, vaar ermee naar de stek en dril eruit. Het op sleep worden genomen door een woeste karper is een fenomenaal gevoel.

Ik ben nog nooit omgevallen, daar is hij te stabiel voor. Ook kan je er gewoon in staan.

Zodra je in de gelukkige positie ben om er mee te kunnen vissen op een water zou ik dat zeker doen.

Met vriendelijke groet,

De kajakvisser
When the going gets tough, the tough get going!!
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-09-2002 03:18

Hee Laurens, jij als kajak/kano friek, haha leuk woord.

Waar gaan wij dan in godsnaamn mee uitvaren tijdens onze sessie?

Met een duikboot dan maar groetende groet, MB
mark hofman.

18-09-2002 20:39

ik heb zelf ook een aantal keren uitgevaren met de kano.Je bent lekker snel op je stek!
van de wind had ik niet echt last.
maar de laatste tijd doe ik het gewoon met een boot en dat vind ik iets veiliger.je kan wat beter je voer mee nemen je drijft alleen wat sneller weg.

mark
Danny van Dijk
Berichten: 110
Lid geworden op: 19-01-2002 01:00

22-09-2002 17:42

Heren ik heb genoeg gelezen .
Die kano was maar een idee en ik ga toch maar voor een boot want het lijkt me een betere investering voor de toekomst.

Bedankt en gegroet.

Danny.
Plaats reactie