De hoe was carp2005 topic!


Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

15-02-2005 14:38

Wat was voor mij het belangrijkste van Carp 2005

Niet de handel die er te koop was zonder die handel geen Carp trouwens. De lezingen had er helaas geen tijd voor sorry Bart. Met het propageren van spiegelkarperprojecten en karpervissers er op attent maken of zij foto’s van terugmeldingen van project spiegels bij zich hadden ook niet.
Nee de brochure “Sportvissen bij nacht en ontij”
Hierin worden een groot aantal zaken behandelt die slaan op het nachtvissen. Is weliswaar meer bestemt voor visrechthebbende, gemeente besturen, waterschappen en ga nog maar even door. Toch zullen wij als karpervissers die organen er op attent moeten maken. Dat het nachtvissen op tal van plaatsen in ons land onderdruk staat, is bij menig karpervisser toch bekend mag ik aannemen. Dat de NVVS in samen werking met de KSN hier mee voor beleidsmakers een handsvat heeft gerealiseerd om het nacht vissen veilig te tellen, en uit te bereiden dat was voor mij het belangrijkste. Mooie materialen, een altijd hakende rig is wel leuk, maar als je straks niet meer mag nachtvissen zijn op je thuis water zijn die zaken ook niet meer belangrijk. De vermelding op de site van de brochure hoe hem in handen te krijgen staat er nog niet op de site van de NVVS http://www.nvvs.org neem aan dat dit binnen niet al te lange tijd gebeurd.

MVG,
Peter
Laatst gewijzigd door Peter Otte op 15-02-2005 15:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

15-02-2005 14:58

Peter,

Ik hoop dat er inderdaad wat met de brochure wordt gedaan Het was mij al enige tijd bekend, en er staan vreselijk veel goede punten in.
Nu maar de vraag of de Hengelsportverenigingen er daadwerkelijk iets mee gaan doen.

Niet dat ze het zien als een reclamefolder en het bij het oud papier neerdonderen.

De beurs in Zwolle... ja, misschien niet centraal gelegen en 5 eurie voor een parkeertickert is ook overdreven, 8 euro intree en je bent een geeltje lichter.
Verder was het er vreselijk warm, wamer dan vorigg jaar in ieder geval!

Ik heb me evengoed wel goed vermaakt en mijn hoogtepunt...
Eindelijk mijn 4e Danau hengel gevonden voor een mooi prijsje!
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

15-02-2005 15:14

Martin,

Dat voeren (hoeveelheden en de manier waarop) had ik wel op papier staan, maar gewoon vergeten te vermelden bij de plaatjes, dit omdat ik zo snel mogelijk weg wilde bij die onscherpe plaatjes om de aandacht niet te laten verslappen in de zaal, maar als je op pagina 3 of 4 kijkt van deze topic heb ik duidelijk de hoeveelheden en frequentie van het voeren beschreven, deze vraag had ik namelijk ook al via de PB gekregen, dus hopelijk heb je hier dan wat meer aan! Maar wij houden zowiezo regelmatig contact.

Bertil, Martin mag een stuk meer van mijn weten dan gebruikelijk, hij valt sinds dit jaar onder mijn hoede :wink:

Peter, niks sorry, nog kansen genoeg waarschijnlijk. Ben voor het najaar al weer gevraagd door regio noord en amsterdam. Ook ben ik volgende week nog in Utrecht en 11mrt in Giessenburg. We hadden het er op de CC meeting al over, misschien volgend jaar bij jullie, heb je zeker tijd om te komen!

Harnold, inderdaad druk, maar de standhouders maken de beurs mede mogelijk, zonder hen (en de bezoekers natuurlijk) geen beurs. Het is ook de ondersteuning die de IJsselhallen geven aan Mick en de promotie waar zij aan meewerken dat ik weet, ook zij maken de beurs mede mogelijk. Maar dat er verbeteringen mogelijk en nodig zijn is duidelijk. Vrijdag ook, dan moeten we nog een dag langer beurzen, is voor de standhouders helemaal niet meer te behappen, zeker niet voor degenen die het nachtleven van Zwolle induiken! Zelfs zonder dat is het al ontzettend vermoeiend, ben nu zelf nog aan het bijkomen.
mvg

Bart van den Hurk
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

15-02-2005 16:08

Heren, een van de redenen dat Carp in Zwolle een succes nummer is de organisatie van vrijwilligers die er aanwezig is. Regio Zwolle van de KSN en vele anderen verlenen allerlei hand en spandiensten. Als dat wegvalt, is het een leuke beurs maar dat stuk meerwaarde ben je kwijt. Als buitenstaander lijkt het allemaal zo makkelijk even een beurs regelen, weet intussen wel beter. Het risico van het verplaatsen mag je niet nemen, daar je de kans loopt dat een unieke beurs zoals die er nergens in Europa is verdwijnt.

MVG,
Peter
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

15-02-2005 16:14

Harnold Kikkert schreef:Bertil, je hebt hierin volkomen gelijk!

Volgende punt : Carp 2005 veel te druk op zaterdag en zondag.
Mogelijke oplossing : Doe de vrijdag erbij, mits dit financieel haalbaar is.

gr Harnold


Helemaal mee eens. Niet zozeer voor de drukte, want die viel mij nog welmee.. Maar wel voor het feit dat het dan op vrijdag is, waardoor een hele hoop studenten, die ook graag naar zo'n beurs gaan, gratis met hun OV-Jaarkaart kunnen. Zwolle is gewoon voor veel mensen nog steeds erg ver, waardoor een treinkaartje al gauw 25 Euro kost. Zou de beurs dus op vrijdag zijn, zal een stuk meer jeugd bereikt kunnen worden.. Ik weet iig wel dat k dan op vrijdag ga. Meer jeugd, minder rook (denk ik dan), en meer gezelligheid :).. Dan zou er voor mij een tweede Carp inzitten, dat weet ik wel.
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

15-02-2005 17:09

ik wil nog wel even zeggen tegen de organisatie
dat ik helemaal doodgerookt ben vooral boven in de dia zaal
ik heb er hoofdpijn aan overgehouden
En dan nog wat zegt het woord brandveiligheid julie iets??
et leek nergens naar daarzo uitgangbordjes waren nergens te zien nooduitgangen al helemaal niet en om van asbakken nog maar te zwijgen alles werd netjes op de " houten vloer" uitgetrapt waarna het ellker door bleef smeulen .
Is het nu zo moeilijk om wat van die zandbakken aan het begin neer te zetten

en de ruimte tussen de stoelen was ook niet om naar huis te schrijven als er ergens brand uitbreekt kom je er nooit van je lang zal ze leven uit

verder was het leuk
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Patrck van der Kolk
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-01-2004 21:58

15-02-2005 17:27

Heren,

Mijn beleving van het afgelopen weekend?

Vrijdagochtend tot een uur of negen uitgeslapen om vervolgens na een vlug ontbijt rond half tien bij de IJsselhallen te zijn. Samen met ca. 15 collega regio-leden (Regio Zwolle) hebben we de hele "Doen en Leren ruimte" opgebouwd en ingericht. We praten dan wel over ca. 350-400 vierkante meter standruimte! Deze ruimte is bestemd voor partijen en organisaties die de belangen voor ons karpervissers verzorgen!

Vrijdagavond hadden we een regio avond met een lezing van Piet Vogel over zijn seizoen 2004. Een heel boeiend verhaal met tussen de regels een boel technische informatie. Piet bedankt! Wat ik ook leuk vond was dat we een heleboel gasten hadden die, omdat ze toch in Zwolle waren, ook bij de lezing zijn geweest.

Zaterdag geholpen bij de "Spiegelkarperprojectenstand" en zondag bij de Regio Zwolle in de stand gestaan om boilies te draaien en lootjes te verkopen. Tussendoor trouwens ook nog de lunchpakketten voor de standbemanning opgehaald.

Ik begrijp de kritiek van "er was weer es niets nieuws" maar weet wel dat wij, als Regio Zwolle, van de lootjes die jullie gekocht hebben een heleboel (nieuwe) spiegeltjes kunnen kopen! Ook was er op de rest van "onze" stand meer dan voldoende nieuws, denk maar eens aan de KSN onthaakmat en de eerste landelijke Jeugddag. Ook een lidmaatschap van de KSN en/of VBK zal een vernieuwing voor je visserij en belevingswereld zijn.

Mijn dieptepunt? Ik heb geen lezing gezien (maar Aart kennende heeft ie al weer wat geregeld voor volgend meetingseizoen :wink: ).

Mijn hoogtepunt? Een gozertje van een jaar of 10 die voor 1 euro 2 lootjes koopt maar wel met de hoofdprijs van onze verloting naar huis gaat! (een Nash Combat a € 478,5!!). Als het goed is staan de foto's in een aankomend nr. van de Karperwereld.

Dank aan de winkeliers en groothandels voor het sponsoren van de prijzen, jullie voor het massaal kopen v/d lootjes en mijn collega's voor de gezellige dagen.

Grtn. Patrick
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

15-02-2005 23:05

Patrck van der Kolk schreef:Mijn hoogtepunt? Een gozertje van een jaar of 10 die voor 1 euro 2 lootjes koopt maar wel met de hoofdprijs van onze verloting naar huis gaat! (een Nash Combat a € 478,5!!).

Grtn. Patrick
Dat is zeker super!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-02-2005 23:45

Aaron Fresco schreef:Maar de vraag is,hoeveel bezoekers komen uit de randstad en hoeveel uit andere delen van Nederland.Is toch de moeite van informeren waard,Heren van de organisatie!!!!
Mvgr.Aaron


Dus moet de rest van alle andere mensen zich maar aanpassen omdat dit jou beter uitkomt Aaron? het percentage vanuit de randstand kan je nog wel eens tegenvallen als je het geheel overall bekijkt.

er komen duizenden mensen en niet alleen uit de randstad, nee vanuit heet Nederland, belgie, duitsland etc. Het is een internationale beurs die door velen wordt bezocht. Daar hier een keuze is gemaakt om het centraal te organiseren is wat mij betreft niet meer dan logisch.

Over locaties is altijd wel iets te mekkeren daarvoor zijn we klaarblijkelijk nederlanders, goed is het nooit
:lol:

Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

16-02-2005 10:46

Hoi Bart,

Het is mij nu duidelijk waarom je het niet gemeld hebt.
Die voertacktieken van jou waren mij wel bekend maar het ging mij er meer om dat er tijdens de intro een onderwerp aangehaald wordt wat later niet duidelijk terugkomt in de lezing.
Mensen die dan een speciaal voor dat onderwerp een verwachtijng hebben zullen dan wellicht terleurgesteld zijn.
Maar zoals je het hier verwoord hebt is het helemaal duidelijk..

Een fries en en brabo; was dat niet een gouden combinatie... :lol:

Vriendelijke groet,

Martin
erik wietses
Berichten: 1
Lid geworden op: 15-02-2005 12:14
Locatie: sneek

16-02-2005 16:13

genante vertoning. 1 m2 penvissen. commercie heeft nou echt goed toegeslagen. Toppunt dit jaar: voerboot met mistlampen!
Ralf Seems
Berichten: 81
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Beegden
Contacteer:

16-02-2005 16:42

benjamin Mazereeuw schreef:ik wil nog wel even zeggen tegen de organisatie
dat ik helemaal doodgerookt ben vooral boven in de dia zaal
ik heb er hoofdpijn aan overgehouden
En dan nog wat zegt het woord brandveiligheid julie iets??
et leek nergens naar daarzo uitgangbordjes waren nergens te zien nooduitgangen al helemaal niet en om van asbakken nog maar te zwijgen alles werd netjes op de " houten vloer" uitgetrapt waarna het ellker door bleef smeulen .


Ha Ha een brandmeldsysteem hadden ze wel had ik gezien. En 't werkte ook nog. Tot 2x toe heb ik gezien dat de brandmelders in de lezing zaal afgingen :lol: .

En daarbij ik denk wel dat die hallen van de brandweer wel aan bepaalde eisen moeten voldoen anders krijgen ze echt geen gebruikersvergunning met zoveel mensen binnen.
Gebruikersavatar
Dennis Molenaar
Berichten: 9
Lid geworden op: 15-02-2005 16:16
Locatie: Almelo

16-02-2005 17:15

Ben ook voor de eerste keer geweest,
Ik was met mijn jonge broertje (niet zo slim)
Hij had astma en was het door de drukte en de rook al gauw zat.
Ik daarentegen vond dit wel gezellig en wou ook alles doorspitten..
Maja volgend jaar ga ik wel met me vismaat, heb ik wat meer de tijd...

Heb trouwens een nieuwe stretcher en Slaapzak gekocht..

Verder super beurs ondanks al het vele commentaar hier...
Maar als je er heen wil dan betaal je gewoon die 8 euro en geniet je gewoon van de beurs.

mvg Dennis
..- One Can Only Imagine -..
Gebruikersavatar
hans van keijzerswaard
Berichten: 52
Lid geworden op: 24-02-2002 01:00
Locatie: vught
Contacteer:

16-02-2005 18:08

Locatie,

De beurs in Zwolle moet het vooral hebben van de zéér kooplustige Duitsers die er in grote getale komen....
Het is zo erg dat ik na enige tijd mensen per ongeluk in het Duits aanspreek..... :oops:
Dit om de locatie en het succes wat te verduidelijken..

Groeten,

Hans.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-02-2005 01:15

Korte reactie:
- de catering was inderdaad gewoon slecht, zal volgend jaar duidelijk beter geregeld worden. De prijzen van de catering is de verantwoordelijkheid van de IJsselhallen, de organisator Mick Paine heeft daar geen invloed op.
- de kosten van het parkeren en de entree prijs wordt door de IJsselhallen vastgesteld, ook hierop heeft de organisator geen invloed. Laat onverlet dat iedereen zelf kan beslissen om wel of niet deze beurs te bezoeken.
- Leiden is geen optie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-02-2005 01:17

Trouwens, die beschilderde griet is op een gegeven moment gewoon de deur uitgezet!
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

17-02-2005 09:25

Arme meid, die zal het koud hebben gehad...
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

17-02-2005 09:38

Wat had ze gedaan dan Aart dat ze de deur is uitgezet?
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

17-02-2005 11:04

Robert,

Wat ik gehoord heb is dat ze 5 euro vroeg voor een foto met haar, en 20 euro voor Nilfisken. 8)
sjakie lips
Berichten: 191
Lid geworden op: 05-05-2004 20:45

17-02-2005 21:50

dat valt nog mee dan, voor dat bedrag had ik drie koffie en 3 broodjes worst. :o
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

18-02-2005 09:05

Reactie van organisator Mick Paine:

Bertil,

Ik heb wat klachten gezien op de Carpboard, klachten die ik zelf al waargenomen had, ik was maandag ochtend alweer in de hal om mijn eigen waarnemingen door te nemen met de directie van de IJsselhallen.

Hier een korte lijst:

Entree: Ik heb de prijs al 3 jaar hetzelfde gehouden, ondanks prijsverhogingen voor de zalen en voorzieningen.

Parkeergeld: Helaas bepaal ik de prijs niet. Als het aan mij lag, zou het gratis zijn, maar het ligt niet aan mij.

Rook: Ik ben zelf een roker, maar ik denk dat ik roken in de diazaal zal verbieden volgende jaar, het is storend voor niet rokers en een half-uurtje zonder een cigarette zal niemand pijn doen.

Sanitair: Misschien moeten de bezoekers en standhouders beter richten? Ik zal ervoor zorgen dat er volgend jaar beter opgelet zal worden.

Karperforum: Het was een "try-out", misschien kon het beter, ik zal er over nadenken hoe wij het beter zou kunnen doen.

Horeca: Ja, ik had gelijk op maandagochtend een gesprek met de catering manager, het moet beter volgende jaar, dat weten wij allemaal. Volgende jaar hebben wij een groter en betere ruimte voor de catering. (minder lang wachten dus)

CARP 2006: 4 & 5 februari 2006..............Watch this space!

Groetjes,

Mick
Ps. Ik heb die bodypaint vrouw eruit laten zetten omdat er ook veel kinderen en vrouwen rondliepen en die vonden het niet leuk.

(opmerking Bertil: Let er bij reacties op dat Mick ze zelf niet meteen zal beantwoorden.)
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

18-02-2005 09:13

Nog een opmerking van mijn kant over het Karperforum:
Ik hoorde van Herman Coenen dat hij had gesproken met 1 van de Engelse deelnemers aan het forum.
In Engeland is het ook op de manier geprobeerd zoals het nu in Nederland is geprobeerd. Ook daar werkte het niet op die manier.

Wat op dit moment wel heel erg goed werkt en zeer interessant is, is het discussieren van een panel onderling. Dus vooraf worden een paar zo interessant mogelijke stelling opgesteld en daarover wordt dan gediscussieerd door de panelleden..

Dit lijkt mij een zeer leuke en interessante optie.

Wat ook goed werkt in Engeland is het zeg maar een "live interview" met veel diepgang..

Kortom er is nog genoeg mogelijk voor Carp2006

Suc6 Mick!!
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

18-02-2005 09:37

Heren,

Ik ben dit jaar niet geweest, maar vond de catering vorig jaar ook al niet al
te best. Als dit nu weer het geval was, dan moet dat inderdaad verbeterd
worden. Er zal wel veel jong, onervaren catering personeel hebben gestaan?

Entree + parkeer geld,

Wat maakt dat nu voor 1x op jaarbasis uit?
Als je er perse naar toe wilt, dan denk ik dat je de entree + parkeer geld,
niet zo'n probleem zal vinden.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

18-02-2005 11:53

Is zo'm discussie tussen een aantal panelleden onderling interessant om te volgen voor het publiek, of spreekt het niet aan als een paar mensen met mekaar aan het discussieren zijn. Heb je er zelf ook wat aan?
Dan zou het mogelijk moeten zijn om de zaal mee te laten discussieren. Maar dan moet de barriere tussen publiek en panel kleiner zijn zodat mensen gemakkelijker hun mond los trekken en mee discussieren. Als ridders van de ronde tafel, allemaal gelijk.
Misschien om het geheel wat aantrekkelijker te maken is de discussie te ondersteunen met een powerpoint-presentatie waar de stellingen opstaan, aangevuld met foto's en plaatjes. Ik vond zelf een nadeel van het forum tijdens Carp dat het niet echt aanspreekt. Je hebt niets om naar te kijken. Alleen het verhaal om te volgen. Het blijft lastig om het perfect te laten verlopen, hangt ook erg af van de stellingen die behandeld worden.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

18-02-2005 12:44

Als we toch aan het klagen zijn, dan wil ik ook nog wel wat kwijt.

Is het zo moeilijk om tijdens een dialezing oid de telefoon even uit te schakelen!? En kunnen we het geduld en RESPECT niet opbrengen voor diegenen die een lezing geven. Wat irriteer ik me er enorm aan als er gewoon mensen na 10 minuten al opstaan en naar buiten gaan. Als je het interessant lijkt dan kom je kijken, en anders blijf je maar mooi weg!
En dan nog van dat volk dat 10 minuten te laat binnen komt huppelen alsof er niks aan de hand is. Van mij mag er een slot op de deur zodra de lezing begint, tot aan het einde!

Zo,

groeten,
Stefan